Quantcast

TaT nechce podporovat značku CS Link. Uvažuje o vlastní

| Tisk

logo Jedna satelitní platforma CS Link a dva distributoři karet. Oba pojmenovávají nabídku programů ve svých materiálech ale odlišně - společnost Gital nabízí programy paketu CS Link, druhý distributor TRADE and TECHNOLOGY nepoužívá již vžité označení satelitní sítě CS Link ale zákazníkům přináší nabídku programů TRADE and TECHNOLOGY. Na první pohled detail, na druhé straně problém, který neznalé problematiky a především jejich potencionální klienty mate.

"Jedná se vskutku o nabídku programů TRADE and TECHNOLOGY, jak prezentujeme, nikoli o nabídku CS Link. Máme jednotlivé obchodní smlouvy s dalšími provozovateli převzatého vysílání a naše nabídka programů je tvořena bez jakékoli návaznosti nebo závislosti na společnosti Media Vision", říká na dotaz serveru parabola.cz Jaromír Glisník, výkonný ředitel společnosti TRADE and TECHNOLOGY. Značka CS Link patří právě zmíněné společnosti Media Vision.

Proč TaT nepoužívá označení programové nabídky CS Link? "Máme proto jednoduchý důvod. Značku CS Link neovládáme a s Media Vision nemáme žádnou smlouvu, která by její používání upravovala. Je tedy pouze a jen na společnosti Media Vision, jak s touto značkou naloží. Pokud ji ze dne na den přesměruje na firmu Gital, je to její právo", popisuje J.Glisník. "S přihlédnutím ke zkušenostem, které v tomto ohledu máme, by bylo hazardem investovat naše prostředky do značky, která je zcela mimo naši kontrolu," dodal.

"Nemohu souhlasit s tím, že je karta Gital "nejprodávanější karta na CS Link". Všechny naše karty, které jsou nyní v prodeji, mohou přijímat TV Nova i HBO - programy CS Linku. Použití tohoto sloganu v banneru Gitalu pouze utvrzuje mé přesvědčení, že potřebujeme budovat vlastní značku a nikoli investovat do cizí (a potažmo do konkurence)", upozornil J.Glisník.

Gitalu se vlastní značka příliš neosvědčila

Gital, další distributor karet pro příjem domácích programů ze satelitu, dříve používal vlastní značku diGITALlink a dnes ji používá velmi omezeně. "Ano, je pravda, že používání značky diGITALlink jsme výrazně omezili", popsal serveru parabola.cz Tomáš Bujnoch, obchodní ředitel firmy Gital. "Používat jsme ji začali v počátcích firmy GITAL, kdy končil Czech Link a na trhu bylo vakuum, obchodníci neuměli pojmenovat službu, nebyl jednotný název. Proto jsme používali diGITALlink", popisuje doby nedávno minulé T.Bujnoch. "Potom ale přišla společnost Media Vision se značkou a názvem CS LINK, který obchodníci velice rychle přijali a začali používat. GITAL se poté rozhodnul značku CS LINK podporovat také, protože se v praxi osvědčila. Uzavřeli jsme proto s Media Vision smlouvu o právu používat tuto značku", říká T. Bujnoch.

Gital si dnes značku CS Link pochvaluje. "Musíme uznat, že značka CS LINK lépe vystihuje dané služby a je v současné době značkou vysílání českých a slovenských programů ze satelitu. Značku CS LINK dnes používáme nejen my, ale prakticky všichni prodejci a distributoři satelitní techniky", dodal T.Bujnoch.



Media Vision: na trhu je konkurence

CS Link není na českém trhu sám a možná se zde objeví další operátor. "V poslední době stále větší roli sehrává satelitní šíření, a to nejen z hlediska technického, ale i programové nabídky. Propojování společností a koncentrace kapitálu či strategické dohody probíhají zpravidla v synergii satelitních pozic. Vedle již tradiční spíše distribuční platformy CS Link na pozici 23,5E (dříve Czech Link), která zažívá v posledních dvou letech výrazné zvýšení popularity, vznikla placená platforma UPC Direct na pozici 19,2E východně a v poslední době zaznamenává velký rozmach nejmladší placená platforma Digi TV z pozice 1W. V krátké době chystá vstup na náš trh další významný hráč Telenor, operátor velké skandinávské placené satelitní platformy působící dlouhodobě i na Slovensku na pozici 1W", popsal situaci serveru parabola.cz Martin Janků, majitel firmy Media Vision.

"Významnou roli v souboji satelitních pozic hraje především schopnost jasné komunikace, a proto jsme se po dohodě s operátorem uplinkové stanice Czech DiVision, pronajímatelem satelitní kapacity T-Systems Pragonet a provozovatelem satelitních transpondérů SES Astra dohodli na jednotné komunikaci satelitní pozice 23,5E v ČR, a to pod značkou CS Link. Vzhledem k tomu, že se tato značka rychle uchytila mezi prodejci satelitní techniky a novináři, myslíme si, že toto rozhodnutí bylo správné", domnívá se M.Janků.

"Tím samozřejmě neupíráme právo společnosti Trade&Technology na značku jejich služby či karet, kterou si vysvětlujeme jako součást strategie odlišení od konkurence. V současném konkurenčním boji satelitních pozic však chápeme záměrné nespojování značky „TT“ se značkou CS Link jako rozmělňování a matení komunikace, které může být v samotném důsledku i v neprospěch samotné Trade&Technology. Např. i tím, že noví diváci dají přednost provozovateli vysílání z jiné satelitní pozice", varuje M.Janků.

"Věříme, že i přesto lze hovořit o CS Linku jako o české národní satelitní platformě. Nabízí v současné době z pozice 23,5E všechny původní české programy a prostřednictvím přístupu přes karty Gital a TT je největší satelitní platformou v ČR", uzavírá M.Janků.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články