Quantcast

Češi o Vánocích milují pohádky, nové ve sledovanosti vítězí nad starými

| Tisk

Blíží se čas Vánoc, které pro většinu Čechů znamenají společně strávený čas s rodinou, ale také hodiny i celé dny strávené u televizní obrazovky. Sledovanost televizních pořadů o Vánocích trhá celoroční rekordy, nejúspěšnější jsou tradičně pohádky.

V posledních letech v žebříčcích sledovanosti bodují hlavně ty nové, nejoblíbenější pohádkou ale mezi Čechy zůstává film S čerty nejsou žerty z roku 1984.

České Vánoce jsou neodmyslitelně spojeny s pohádkami v televizi. Loni se dokonce tři nové pohádky probojovaly mezi dvacítku nejsledovanějších pořadů za celý rok a porazily i zápas Česko-Finsko na mistrovství světa v ledním hokeji.

Štědrovečerní pohádky Korunní princ a Tři bratři přilákaly k obrazovkám 2 miliony diváků, úspěšnější byl za celý loňský rok jen seriál Policie Modrava. Češi se svou láskou k pohádkám liší od jiných zemí, kde u televizních diváků o Vánocích vítězí spíše rodinné filmy nebo seriály. Ve Velké Británii například loni nejvíce diváků sledovalo nové díly seriálů Downton Abbey a Sherlock.

Nejvyšších podílů na sledovanosti o Vánocích dosahuje Česká televize, a to díky novým pohádkám z vlastní produkce, které letos chystá hned čtyři. Vysokou sledovanost mají ale i starší pohádky, které se vysílají na ostatních kanálech.

Vzhledem k tomu, že lidé o Vánocích tráví volné dny nejčastěji doma, stoupá sledovanost i menším tematickým televizním kanálům. Diváci rádi přepínají mezi programy, o Vánocích navíc mají čas na sledování pořadů, které je zajímají, ale přes rok ne ně čas nemají. Může se stát, že divák o svátcích objeví nový tematický televizní kanál, který se pak stane jeho oblíbeným po celý následující rok,“ říká Erika Luzsicza z distribuční společnosti AXOCOM.

Nejoblíbenější pohádky podle hodnocení na Česko-Slovenské filmové databázi:



PořadíNázevHodnocení
1.S čerty nejsou žerty (1984)89%
2.Byl jednou jeden král... (1954)87%
3.Čarodějův učeň (1977)87%
4.Císařův slavík (1948)86%
5.Tři oříšky pro Popelku (1973)86%
6.Pohádky tisíce a jedné noci (1974)85%
7.Fimfárum Jana Wericha (2002)85%
8.Pohádka o Honzíkovi a Mařence (1980)85%
9.Anděl Páně 2 (2016)84%
10.Tři veteráni (1983)84%
11.Šíleně smutná princezna (1968)83%
12.Dařbuján a Pandrhola (1959)82%
13.Dívka na koštěti (1971)82%
14.Pyšná princezna (1952)81%
15.Malá čarodějnice (1984)80%
16.Fimfárum 2 (2006)78%
17.Panna a netvor (1978)78%
18.Hrátky s čertem (1956)77%
19.Jak se budí princezny (1977)77%
20.Lotrando a Zubejda (1996)77%


Televizi má doma aktuálně 96 % českých domácností, část z nich více než jednu. Pokud se tedy nějaký člen domácnosti chce dívat ve stejný čas na jinou pohádku než zbytek rodiny, má dnes štěstí. Vánoční čas se tak ale paradoxně může stát časem, kdy se každý zavírá ve svém pokoji. „Televizní vysílání je dnes možné sledovat na tabletu i na mobilu, což je lákavé i pro mladší generaci. Ať už členové rodiny sledují vysílání sami nebo spolu, toto období je i z hlediska zadavatelů reklamy rozhodně velice zajímavé, protože zvýšenou sledovaností pak tím efektivněji zacílí na jednotlivé segmenty celé domácnosti,“ dodává Erika Luzsicza.

redakce





Reklama




Vybrané články