Quantcast

Atmedia v roce 2022: 5% podíl na sledovanosti a rozšíření portfolia

| Tisk

Rok 2022 byl pro mediální zastupitelství Atmedia významný nejen z pohledu podílu na sledovanosti, který se v průběhu roku pohyboval v průměru nad 5 %, a potvrdil tak pozici společnosti na mediálním trhu z přechozího roku.

Současně se společnosti podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic, a to konkrétně o filmový kanál FilmBox Stars. V letošním roce by přitom k 23 měřeným televizním stanicím měla přibýt nejméně jedna další.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Share mediálního zastupitelství Atmedia v roce 2022 (foto: Atmedia)

Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,1 % v cílové skupině 15-69.

Už podruhé za sebou se nám podařilo udržet celoroční podíl na sledovanosti nad 5 %, což vnímám v kontextu silné konkurence velmi pozitivně,“ komentuje výsledky za loňský rok Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia. „V loňském roce se nám také opět podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic. Od dubna jsme začali prodávat reklamní prostor na televizní stanici FilmBox Stars a díky tomu jsme mohli klientům nabídnout možnost oslovit televizní diváky na celkem 24 měřených tematických televizních stanicích.“

Stabilní počet GRPů a vyprodaný reklamní prostor

Společnosti Atmedia se v loňském roce dařilo i z hlediska prodeje televizní reklamy, když dodala mediálním agenturám a zadavatelům televizní reklamy přibližně stejné množství GRPů jako v roce 2021.

Vezmeme-li v úvahu, že v roce 2021 byla televizní sledovanost z důvodu pokračující koronavirové pandemie rekordní a z tohoto důvodu v roce 2022 meziročně poklesla, jde o velmi dobré výsledky. K nim nám pomohla vysoká poptávka po televizní reklamě a také skutečnost, že jsme udrželi 5% podíl na sledovanosti,“ komentuje výsledky z loňského roku Michaela Suráková. Upozorňuje ovšem, že převis poptávky nad nabídkou s sebou přinesl vyprodaný reklamní prostor na všech tematických televizních stanicích, které Atmedia obchodně na českém trhu zastupuje. I z tohoto důvodu obchodní zastupitelství v říjnu loňského roku avizovalo pro rok 2023 nárůst ceny za televizní reklamu o průměrných 15 %.


obrázek

▲ Obr č. 2 - Zastupované stanice společností Atmedia v roce 2022 (foto: Atmedia)

Rozšíření portfolia již na jaře 2023

Do nového roku vstupuje Atmedia s nejpočetnějším portfoliem televizních stanic na českém trhu. Obchodně zastupuje celkem 27 tematických televizních stanic - 23 z nich je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti.

Z důvodu vysoké poptávky po televizní reklamě a vyprodaného reklamního prostoru se snažíme neustále rozšiřovat naše portfolio tematických televizních stanic. Už nyní mohu prozradit, že v nadcházejících měsících přidáme k dosavadním 23 měřeným televizním kanálům nejméně jednu další tematickou stanici,“ avizuje Michaela Suráková.

K tematickým kanálům, které Atmedia obchodně na českém trhu zastupuje, patří jak české, tak lokalizované televizní stanice celosvětových značek. Největší zastoupení mají v portfoliu Atmedia filmové a seriálové televizní stanice, za nimi následují dokumentární, sportovní, dětské a rodinné.

Z českých stanic jde konkrétně o Seznam.cz TV, Rebel, Relax a televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery). Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Sport 1, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).

Tematické televizní stanice zastupované společností Atmedia měly v loňském roce průměrný denní zásah 1,4 milionu televizních diváků ve věku 4+. Aspoň jednou týdně si některou z nich zapnulo 37 % televizních diváků a aspoň jednou měsíčně 58 %.

Atmedia index nově také na Slovensku

Atmedia se vedle prodeje reklamního prostoru na tematických televizních stanicích věnuje také dalším aktivitám a projektům. I letos zveřejní tři vítězné televizní stanice, u kterých jejich diváci nejlépe hodnotí kvalitu pořadů, pestrost a rozsah nabídky pořadů nebo vizuální kvalitu vysílání. V loňském roce se na prvních třech místech umístily ČT Déčko, Prima ZOOM a National Geographic.



V rámci atmedia index se Atmedia vedle hodnocení kvality televizních stanic věnuje také dalším oblastem z českého televizního trhu. Již třetí rok v řadě mapuje trh placené televize a trh placených služeb s videi na vyžádání.

Vzhledem k rostoucímu zájmu o data především z oblasti placených VOD služeb jsme v loňském roce rozšířili výzkum tak, abychom mohli klientům poskytnout ještě detailnější vhled do českého VOD trhu, který rychle roste a konkurence přibývá,“ tvrdí Michela Suráková. Zároveň upozorňuje, že Atmedia od poloviny loňského roku provádí výzkum atmedia index také na Slovensku. „Řada zahraničních klientů často spojuje český a slovenský trh dohromady, chtěli jsme proto klientům nabídnout data z obou trhů. Výsledky atmedia index například ukazují, že podíl uživatelů placených VOD služeb je v obou zemích podobný.“

Rozhovory se zahraničními odborníky na mediální a televizní trh

Atmedia plánuje v letošním roce také pokračovat v publikování rozhovorů s odborníky na televizní a mediální trh. Pod značkou atmedia insight: expert talks takto od roku 2021 vydala několik rozhovorů s odborníky na slovenský (M. Heržo z televizní skupiny JOJ), polský (W. Kowalczyk z televizní skupiny TVP), maďarský (L. Kropf z mediálního zastupitelství Atmedia) a český (M. Nováček z mediální agentury OMD) trh.

Díky spolupráci s řadou zahraničních klientů máme vhled do mediálního a televizního prostředí v různých evropských státech. Naším cílem je zprostředkovat tento vhled také českým klientům a české odborné veřejnosti. Ač je často lokální trh podobný těm zahraničním, v řadě případů nám situace v zahraničí ukazuje, čím by se ten český mohl inspirovat,“ vysvětluje Michaela Suráková a přidává příklad z Polska, kde všechny televizní skupiny účtují zadavatelům televizní reklamy tzv. technický poplatek za každý odvysílaný televizní spot.

redakce





Reklama




Vybrané články