Atmedia v roce 2022: 5% podíl na sledovanosti a rozšíření portfolia
| Tisk
Rok 2022 byl pro mediální zastupitelství Atmedia významný nejen z pohledu podílu na sledovanosti, který se v průběhu roku pohyboval v průměru nad 5 %, a potvrdil tak pozici společnosti na mediálním trhu z přechozího roku.
Současně se společnosti podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic, a to konkrétně o filmový kanál FilmBox Stars. V letošním roce by přitom k 23 měřeným televizním stanicím měla přibýt nejméně jedna další.
▲ Obr č. 1 - Share mediálního zastupitelství Atmedia v roce 2022 (foto: Atmedia)
Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,1 % v cílové skupině 15-69.
„
„
▲ Obr č. 2 - Zastupované stanice společností Atmedia v roce 2022 (foto: Atmedia)
„
K tematickým kanálům, které Atmedia obchodně na českém trhu zastupuje, patří jak české, tak lokalizované televizní stanice celosvětových značek. Největší zastoupení mají v portfoliu Atmedia filmové a seriálové televizní stanice, za nimi následují dokumentární, sportovní, dětské a rodinné.
Z českých stanic jde konkrétně o Seznam.cz TV, Rebel, Relax a televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery). Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Sport 1, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
Tematické televizní stanice zastupované společností Atmedia měly v loňském roce průměrný denní zásah 1,4 milionu televizních diváků ve věku 4+. Aspoň jednou týdně si některou z nich zapnulo 37 % televizních diváků a aspoň jednou měsíčně 58 %.
V rámci atmedia index se Atmedia vedle hodnocení kvality televizních stanic věnuje také dalším oblastem z českého televizního trhu. Již třetí rok v řadě mapuje trh placené televize a trh placených služeb s videi na vyžádání.
„
„
redakce
Současně se společnosti podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic, a to konkrétně o filmový kanál FilmBox Stars. V letošním roce by přitom k 23 měřeným televizním stanicím měla přibýt nejméně jedna další.
▲ Obr č. 1 - Share mediálního zastupitelství Atmedia v roce 2022 (foto: Atmedia)
Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,1 % v cílové skupině 15-69.
„
Už podruhé za sebou se nám podařilo udržet celoroční podíl na sledovanosti nad 5 %, což vnímám v kontextu silné konkurence velmi pozitivně,“ komentuje výsledky za loňský rok Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia. „
V loňském roce se nám také opět podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic. Od dubna jsme začali prodávat reklamní prostor na televizní stanici FilmBox Stars a díky tomu jsme mohli klientům nabídnout možnost oslovit televizní diváky na celkem 24 měřených tematických televizních stanicích.“
Stabilní počet GRPů a vyprodaný reklamní prostor
Společnosti Atmedia se v loňském roce dařilo i z hlediska prodeje televizní reklamy, když dodala mediálním agenturám a zadavatelům televizní reklamy přibližně stejné množství GRPů jako v roce 2021.„
Vezmeme-li v úvahu, že v roce 2021 byla televizní sledovanost z důvodu pokračující koronavirové pandemie rekordní a z tohoto důvodu v roce 2022 meziročně poklesla, jde o velmi dobré výsledky. K nim nám pomohla vysoká poptávka po televizní reklamě a také skutečnost, že jsme udrželi 5% podíl na sledovanosti,“ komentuje výsledky z loňského roku Michaela Suráková. Upozorňuje ovšem, že převis poptávky nad nabídkou s sebou přinesl vyprodaný reklamní prostor na všech tematických televizních stanicích, které Atmedia obchodně na českém trhu zastupuje. I z tohoto důvodu obchodní zastupitelství v říjnu loňského roku avizovalo pro rok 2023 nárůst ceny za televizní reklamu o průměrných 15 %.
▲ Obr č. 2 - Zastupované stanice společností Atmedia v roce 2022 (foto: Atmedia)
Rozšíření portfolia již na jaře 2023
Do nového roku vstupuje Atmedia s nejpočetnějším portfoliem televizních stanic na českém trhu. Obchodně zastupuje celkem 27 tematických televizních stanic - 23 z nich je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti.„
Z důvodu vysoké poptávky po televizní reklamě a vyprodaného reklamního prostoru se snažíme neustále rozšiřovat naše portfolio tematických televizních stanic. Už nyní mohu prozradit, že v nadcházejících měsících přidáme k dosavadním 23 měřeným televizním kanálům nejméně jednu další tematickou stanici,“ avizuje Michaela Suráková.
K tematickým kanálům, které Atmedia obchodně na českém trhu zastupuje, patří jak české, tak lokalizované televizní stanice celosvětových značek. Největší zastoupení mají v portfoliu Atmedia filmové a seriálové televizní stanice, za nimi následují dokumentární, sportovní, dětské a rodinné.
Z českých stanic jde konkrétně o Seznam.cz TV, Rebel, Relax a televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery). Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Sport 1, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
Tematické televizní stanice zastupované společností Atmedia měly v loňském roce průměrný denní zásah 1,4 milionu televizních diváků ve věku 4+. Aspoň jednou týdně si některou z nich zapnulo 37 % televizních diváků a aspoň jednou měsíčně 58 %.
Atmedia index nově také na Slovensku
Atmedia se vedle prodeje reklamního prostoru na tematických televizních stanicích věnuje také dalším aktivitám a projektům. I letos zveřejní tři vítězné televizní stanice, u kterých jejich diváci nejlépe hodnotí kvalitu pořadů, pestrost a rozsah nabídky pořadů nebo vizuální kvalitu vysílání. V loňském roce se na prvních třech místech umístily ČT Déčko, Prima ZOOM a National Geographic.V rámci atmedia index se Atmedia vedle hodnocení kvality televizních stanic věnuje také dalším oblastem z českého televizního trhu. Již třetí rok v řadě mapuje trh placené televize a trh placených služeb s videi na vyžádání.
„
Vzhledem k rostoucímu zájmu o data především z oblasti placených VOD služeb jsme v loňském roce rozšířili výzkum tak, abychom mohli klientům poskytnout ještě detailnější vhled do českého VOD trhu, který rychle roste a konkurence přibývá,“ tvrdí Michela Suráková. Zároveň upozorňuje, že Atmedia od poloviny loňského roku provádí výzkum atmedia index také na Slovensku. „
Řada zahraničních klientů často spojuje český a slovenský trh dohromady, chtěli jsme proto klientům nabídnout data z obou trhů. Výsledky atmedia index například ukazují, že podíl uživatelů placených VOD služeb je v obou zemích podobný.“
Rozhovory se zahraničními odborníky na mediální a televizní trh
Atmedia plánuje v letošním roce také pokračovat v publikování rozhovorů s odborníky na televizní a mediální trh. Pod značkou atmedia insight: expert talks takto od roku 2021 vydala několik rozhovorů s odborníky na slovenský (M. Heržo z televizní skupiny JOJ), polský (W. Kowalczyk z televizní skupiny TVP), maďarský (L. Kropf z mediálního zastupitelství Atmedia) a český (M. Nováček z mediální agentury OMD) trh.„
Díky spolupráci s řadou zahraničních klientů máme vhled do mediálního a televizního prostředí v různých evropských státech. Naším cílem je zprostředkovat tento vhled také českým klientům a české odborné veřejnosti. Ač je často lokální trh podobný těm zahraničním, v řadě případů nám situace v zahraničí ukazuje, čím by se ten český mohl inspirovat,“ vysvětluje Michaela Suráková a přidává příklad z Polska, kde všechny televizní skupiny účtují zadavatelům televizní reklamy tzv. technický poplatek za každý odvysílaný televizní spot.
redakce