![]() |
|
vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T v SFNdnes jsem montoval DVB-T ze Žižkova (vertikal), ale zároveň byl silný signál i z Cukráku (horizontal).....vše OK, ale startující letadla z Ruzyně s tím udělají trošku rotiku.....ona SFN síť má pár zásadních podmínek pro fungování....jakou má s tím kdo zkušenost...DVB-S/S2 ( E-85 /28,5/23,5/19,2/13/ ), DVB-T/T2 ( Žižkov,Ládví,Cukrák,Černá hora,Buková hora, Ještěd, Jablonec,Sněžné jámy (PL),
|
pigfucker
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 554 |
Stránka: 1 [ 2 ] 3 INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 67 | |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Davide, škoda že už nemám letadlo, přeletěl bych ti nad barákem ;) Enik, dej si do googlu Graves radar, vidí 10cm na 2000 km a 1m velké tělesa až na geostacionární dráze. Ovlivňování TV příjmu letadly najdete v literatuře od začátků TV. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
visperfurt nechápeš o čem je tu řeč. Pátráme po příčině výpadků v tomto konkrétním případě, bohužel pigfucker tu od té chvíle nic nenapsal aby pomohl odhalit příčinu, já jsem měl na něho dotaz na projevy.Tys ale přišel s teorií úniků a ovliňováním od letadel, já tvrdím že příčin může být víc a uplně jiné než jaké vysvětlení podáváš. Už chápeš? Tu příčinu neodhalíš ani radarem z Francie ani tím, že mně přeletíš nad barákem!!! |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...OK, souhlasím, že příčin může být víc. Ale ten odraz a fázová kolize dvou signálů je nejpravděpodobnější a naprosto samozřejmá a všeobecně známá. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Bydlím kousek od letiště /sestupová rovina dráhy mi přímo křižuje výhled/ a hlavně v zimě pozoruji při přeletů letadel výpadky. Snažil jsem se vypozorovat nějaký systém, bohužel bez výsledků. Třeba v těchto dnech je mux 1 docela háklivý, hlavně na horizontálu. Nepoužívám žádný zesilovač, antény Plzenské síto a colorka.Dm920 triple+fbc, 105gib+85fuba multifeed
|
tukan
Registrace: 10/2005 Příspěvků: 4 165 |
![]() |
|
tukana parametry příjmu? úroveň, ber, mer... v klidu, tj. když neletí letadlo. |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...mam kanalovou ántenu na prijem ty 17km vzdaleny svarecky a jak na tom mam vsude centimetrovou vrstvu ledu tak ten vysokej kanal proste nejede :) co nadelil jezisek na anteny vam ?Dreambox DM520-OpenATV 6.2, Cloudibox3-MBMini-OpenATV 6.3 a 6.4, Vu+ Zero4K-OpenATV 6.4, T-90 5W-42E
|
bublajs
Registrace: 9/2006 Příspěvků: 8 830 |
![]() |
|
bublajskdybys napsal jakou kanálovku na jaké kanály, bylo by to přesvědčivější ;) svářečka je široký pojem a spektrum frekvencí jí vysílaných je celkem široké :8) |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
to davidNevěnuji se tomu profesionálně /nemám měřák/, doufám, že po mně nechceš, jakou jsem měl teplotu na teploměrech. /To byl vtip.../ Plazma Panasonic je odolnější, asi má lepší tuner, Humax receiver z Británie je na to náchylnější.Dm920 triple+fbc, 105gib+85fuba multifeed
|
tukan
Registrace: 10/2005 Příspěvků: 4 165 |
![]() |
|
tukanv tom případě je jakákoli diagnóza situace na místě nemožná a je to vše jen JPP... |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...COFDM is also now widely used in Europe and elsewhere for terrestrial digital TV using the DVB-T standard. One of the major benefits provided by COFDM is that it renders radio broadcasts relatively immune to multipath distortion, and signal fading due to atmospheric conditions, or passing aircraft. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
Podle mého názoruje existence vlivu letadel na příjem DVB-T možná. Je zcela evidentní u dálkového příjmu FM rádií, je zřetelná u dálkového příjmu TV na UHF.Způsob modulace nemá vliv na existenci takového jevu, stejně tak není omezen frekvenčně. Pouze efekty jsou jiné.Jde o součet přímé a od letadla odražené vlny. Protože je letadlo v pohybu mění se fázový součet s maximy a+b až minimy a-b, kde "a" je přímý signál a "b" odraz. Je pochopitelné, že při malém "a" jde o větší vliv.Že se s tím Enik, kterého si velmi vážím, nesetkal, za to nemohu.Mohou být i věci, o nichž Enik neví, nic ve zlém...Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Přesně tak samorost. Na té Ruzyni se to nemusí projevit, je to rovina s dostatkem přímého signálu, ale lidi bydlící v údolí tento efekt letícího letadla dobře znají ještě z příjmu analogu. Je pravda že modulace COFDM je odolnější, ale jak píšou ti Angličani je relativně odolná nikoliv absolutně. Věřím tomu že když má někdo příjem na hranici, tak mu to letadlo může rozhodit. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...chlapi, abysme si rozuměli, já vůbec nepopírám že letadla na to můžou mít vliv. jde jen o to, že pokud někdo přijde s nějakou teorií, tak by ji měl ověřit. Enik má jakousi zkušenost co to způsobovalo, já jsem se ji pokusil tipnout a teoreticky popsat, potvrdil mi to. Tím jsme uzavřeli jednu kapitolu možností příčin.Nemyslím, že by neexistovaly další, ale musí se konstruktivně rozpracovat a pak ověřit v praxi. Že to je možné, ještě neznamená že to je skutečně v některém konkrétním případě příčina. Odrazy od letadel jakéhokoli vysílání existují, o tom není sporu, ale pokud se někde projevují tak ten projev holt musíme prokázat. Jen škoda že pigfucker sem od prvního svého dotazu nenapsal. Ale s SFN to nemá nic společné, jak se on zmínil v původním příspevku. |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Tak to musí pigfucker změřit, pokud má čím. Jenomže i když to změří a uvidí pokles MER, BER a plovoucí díry ve spektru, tak stejně to nebude stoprocentní zjištění příčiny. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...no když uvidí toto a proletí mu před auglema letadlo, tak je to celkem jasné :-) samozřejmě že se vyplatí sledovat v ten moment i další signály ve spektru, kromě televizních i ty nad a pod a případně při dalším přeletu zkusit trochu utlumit útlumovým článkem před vstupem a pozorovat... navíc se při tom dá ještě hýbat s anténou, atd. Je to prostě experiment, když je problém a není známa příčina, je třeba experimentovat. |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Jojo experimentovat se musí pořád, jinak by byl život nuda. Jinak musím potvrdit, že DVB-T je proti analogu podstatně odolnější na odrazy. Já jsem měl síto otočené na Praděd který ze střechy vidím. Teď jsem to kvůli muxu 2 a 3 otočil na Kojál a mux 1 z Pradědu jde pořád. Přitom analog z Pradědu je totálně rozmlácený duchama a nepoužitelný. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...tak s tím byl ten systém navržen, že je DO URČITÉ MÍRY odolný (odolnější než u analogu) proti odrazům resp. stejným signálům v SFN. Ale je nutno brát v potaz to zdůraznění :-)Vše je závislé jen na lokální příjmové situaci a na tom jak se dotyčný popere s nepříznivými podmínkami v místě. Když si někdo hraje s procentama a polskýma nesmyslama, tak se toho moc nedozví a nevyřeší nic... |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
to davidNezbývá mi než souhlasit...Dm920 triple+fbc, 105gib+85fuba multifeed
|
tukan
Registrace: 10/2005 Příspěvků: 4 165 |
![]() |
|
Pánové.Já netvrdím, že pohybující se letadlo nezpůsobuje odrazy, že nezpůsobuje selektivní úniky a pod. Jde jen o to, že DVB-T je proti těmto jevům celkem dobře odolné. Selektivní únik 30dB nezpůsobí výpadek v příjmu. Takže z tohoto pohledu je to zcela něco jiného než analog. Selektivní únik u analogu dokonale rozbije obraz. Prostě je nutné brát v úvahu konkrétní případ na konkrétním místě. Moje zkušenost je taková, že spíš než cokoliv jiného je na vině radiový provoz spojený s leteckým provozem. Nikoliv poškození televizního signálu pohybujícím se letadlem. Už jsem opakovaně dával výzvu, aby se mi lidé kterým letecký provoz ruší TV, dali vědět, že mám zájem tento jev prozkoumat. Bohužel se mi nikdo neozval. Takže konkrétní případy jsem neměl možnost řešit.Uvědomění si vlastní neznalosti je klíčem k poznání!
|
Enik
Registrace: 11/2005 Příspěvků: 2 686 |
![]() |
|
Eniktak pigfucker se neozývá a ještě tu byl jeden oznamovatel kterému se to děje (tukan) :) už je jen otázka jestli stojí o prozkoumání :8) |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Eniku souhlasím s tím co jsi napsal. Konečně je tady zajímavá debata a taky se chci dopátrat pravdy. Já takový problém doma nemám, tak jsem odkázán jen na to, co slyším nebo přečtu. V letadle ale není žádný radiový provoz na freq. blízkých UHF pásmu. Zkusím vyjmenovat: komunikace 118-137 MHz, DME 978-1213 MHz, SSR 1030 MHz, radarový výškoměr asi 4,3 GHz. Ostatní systémy jen přijímají, ILS, VOR atd. Možná ten SSR by mohl zahltit nějaký neselektivní zesilovač, tam je větší výkon a běží trvale. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
V místech slabšího signáluje zcela běžný vliv projíždějících vozidel po silnici. Vyzkoušel jsem si to doma v době, kdy měly Hošťálkovice 14 kW na K 54. Návaznost na projetí vozidel byla zcela zřejmá. Vozidla byla v jisté pozici lépe ozářena, než moje anténa za překážkou 300m na vysílač vzdálený 25 km. Souhlasím s Davidem Křížem, že úzkosměrová anténa je lepší proti odrazům. Odrazy však existují i v oblasti příjmu DVB-T.Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
Paráda.Především vůbec nejde o to, jak daleko jsou používané frekvence od UHF. Zásadní problém je v tom, že drtivá většina zesilovačů používaných pro televizní příjem je na vstupu neselektivních. Stejně neselektivní je i vstup tuneru STB. V podstatě tak stačí jakýkoliv signál jehož úroveň na vstupu těchto zařízení přesáhne hranici limitace. Odraz signálu letištního radaru od letadla nebo jakékoliv radiové zařízení na palubě letadla s výkonem větším než cca 100W ERP, stačí k přebuzení vstupu STB nebo zesilovače. Z praxe je zřejmé, že zesilovače s neselektivním vstupem snadno zaruší i meteorologický nebo vojenský radar. Letištní radary pro blízké nebo vzdálené přiblížení mají dostatečně velký výkon na to, aby způsobily problémy i u zařízení bez zesilovačů.Uvědomění si vlastní neznalosti je klíčem k poznání!
|
Enik
Registrace: 11/2005 Příspěvků: 2 686 |
![]() |
|
samorostproč by odrazy neměly existovat v oblasti příjmu DVB-T ? |
davidkriz
Registrace: 8/2009 Příspěvků: 2 767 |
![]() |
|
RE: vliv startujících letadel na kvalitu DVB-T...Tady to zahlcení zesilovače beru v místech kde jsou letadla v malých výškách. Ale jsou známy případy ovlivňování TV příjmu i od vysokoletících strojů. Je pravda, že to bylo v dobách analogu u DVB-T jsem to zatím neslyšel. DVB-T tuner je sice odolný na odrazy, ale co když mu vadí rychlé změny signálu a jeho AVC to nestíhá dorovnávat? |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
Stránka: 1 [ 2 ] 3 INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 67 | |
![]() |
|
![]() |