![]() |
|
Síto Plzeň v opačné polarizaciMám problém v nedostatečné směrovosti pozemní antény, síto Plzeň velké. Kanál 38 (RS7) vidím z antény 15km daleko, vysílací výkon 10 kW, kanál 37 nevidím (zakryt betonovým domem s převýšením cca 15m 300m daleko, vysílací výkon 100 kW, 25 km daleko. Při průjezdu auta místem s dobrým ozářením (ne však vždy) nastane krátkodobý výpadek na HD kanálech K38.Pokud bych zvolil nejlevnější řešení, pouhé otočení síta do svisé roviny, snížil bych (dost) zisk antény pro příjem H signálu, ale zároveň zvýšil směrovost. Může mi někdo kvanifikovat pokles zisku a nárůst směrovosti? Nebyl jsem schopen údaje o sítu najít. Děkuji předem! Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
Stránka: 1 [ 2 ] INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 39 | |
![]() |
|
Tomik535zase lžeš? R^ :laughing: R^ |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 390 |
![]() |
|
to pierrepetrOdhaduji to na základě uspořádání domů v ulici, jejich výšky, možnosti ozáření auta signálem v průběhu jízdy po ulici. Na základě tšchto úvah mám několik míst, kde by rušivý signál mohl vznikat. Až bude teplo, dcera bude sedět u televize a já budu na vysílačce čekat na ulici, až nahlásí kostičky. Pak bude místo určeno přesněji.Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
jako zábavu máš,ale jak zjistíš,že je to odrazem od auta?,nebo rušení auta,nebo něco úplně jiného,zkusil bych dát kanálovou propust na rušený kanál,jestli to vůbec ruší přímo na té frequenci,nebo jiná třeba přebudí zesilovač,je to na dlouhou trať,každopádně bych vyrovnal úrovně z antény,alespoň podobně,tohle může dělat cokoliv a ty jsi se upnul na průjezd aut,no hraj si R^ :laughing: R^ |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 390 |
![]() |
|
nejrychlejšísi myslím hodit spektrální analyzer přímo k anténě před zesilovač a při rušení kouknout co to dělá,nebo hodit stejnou anténu vedle a provizorně natáhnout koax k místu u TV a měřák,pak to vysledovat,ale vůbec to nemusí být autem,koncem roku jsem řešil něco podobného,ale auta jsem nenapadla,nepravidelné krátkodobé výpadky nahodile tak 5x denně na vteřinku,nakonec byl vadný nový zesilovač alcad,v životě jsem ho vadný neviděl,šel do reklamace a opravili ho,prý studené spoje,ani nevím,jestli je OK,zákazník dostal nový a já tento zatím vozím v autě R^ :laughing: R^ |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 390 |
![]() |
|
to pierrepetrmožná je to překvapení, ale auta opravdu signály DVB-T ruší "odrazem", což zcela nevystihuje děje, které na kapotě auta proběhnou.Mám zatím zrak a sluch. Při otevřeném okně je souvislost zahájení a konec rušení s průjezdem zřejmá. Pouze nevím, zda jde o "odraz" na sledovaném nebo sousedním kanále, který se přechodně "zvětší" na síle. Kanálová propust na jeden kanál by musela mít hoooodně laděných obvodů, aby potlačila těsného souseda, a dále ze stejné antény chci další kanály. Pokud by byl zesilovač přehlcený, bylo by přechodné rušení na více (možná dokonce na všech) kanálech. Tak tomu není. Proto jsem se zatím upnul na směrovost. Nevylučuji, že je to chyba. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
Měření je určitě vhodné,technika samaritána, pracujícího zadarmo, zvláště v situaci, kdy touto prací živí svou rodinu, jsem nenašel.Protože jsem samorost, najdu řešení. Otázkou je pouze, kdy. Měřák za desetitisíce si zatím odpustím. Svého času jsem sloučil 10 (slovy deset) analogových kanálů, aniž docházelo k vzájemnému ovlivňování, žádné kříže nebo stíny mi po obrazovce nechodily.Bez měřáku! Trvalo to ale měsíce.Za to jsem se něco naučil. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
RE: Síto Plzeň v opačné polarizaciPřirozeně odstínit směr rušení změnou umístění antény (za střechu nebo stěnu baráku a pod...) byť za cenu zhoršení parametrů ostatních signálů - pokud zůstanou dostatečné pro zpracování na bezproblémový příjem |
lance
Registrace: 10/2008 Příspěvků: 5 388 |
![]() |
|
to lance,uvažuji rovněž o tom.Nejbližší bod: určit okamžik kostiček a pozici auta. Pak bude jasnější další postup. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
samorosttak jo,špatně jsem tvůj dotaz pochopil,myslel jsem,že to chceš řešit,já jsem zvyklý řešit to hned a od zákazníka neodjíždím,pokud by to nechodilo,tak si hraj,času dost,napiš,až to bude chodit,jak jsi to opravil,díky R^ :laughing: R^ |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 390 |
![]() |
|
to pierrepetrDěkuji za postřehy. Teploměrem na Arivě jsem změřil úrovně na všech kanálech. Nejvyšší úroveň signálu, 83-84%, je právě na K 37, problémový K 38 jen 75%. Jiné silné kanály jsou do 82%. Kvalita všech přijímaných kanálů, 37+38+41+45+48+54+55+58+59 je vždy 90%. Dnes dám do ostravské větve dvoustupňový odlaďovač a budu si hrát tak, abych K 37 o něco omezil. Budu postupovat ze strany od K 36, ze strany nižších frekvencí.Ty výpadky nejsou časté, stane se to ale vždy v době, kdy to člověk nejméně potřebuje. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
to pierrepetr - dnešní pokus1. Odlaďovač se dvěma laděnými obvody jsem naladil na problémový kanál K 38. Poznal jsem to tak, že kvalita šla z 90% až k nule.2. K 37 potřebuji omezit, proto jsem přidával kapacitu ladicích kondenzátorů. Nakonec to dopadlo tak, že vymazaným kanálem je K 36 (mám vzdálený příjem z Pradědu na tomto kanále). 3. Odlaďovač, zařazený hned za anténou před předzesilovačem, způsobil vymazání K 36, omezení síly K 37 a také omezení síly K 38. Počet výpadků K 38 se ale dost zvýšil proti stavu bez odlaďovače. 4. Uvědomil jsem si, že vliv laděných obvodů klesá za zesilovači. Přemístil jsem naladěný odlaďovač za předzesilovač a zatím se to drží. K nějakému poklesu K 37 došlo (signál z 83-84% šel dolů na 79-80%). K 38 má rovněž o něco málo signál nižší, ale drží.Aut projelo dost, a zatím bez výpadků. Musím počkat na déšť, zda je úplně po problému. "Prasátka", která auta házejí, mohou krátkodobě přehltit koncové stupně anténních zesilovačů. Pokud to tak opravdu je, pak jsi mi ušetřil cvičení na střeše. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
pokudto dáš za předzesilovač,tak to přebuzení nijak nevyloučíš,musí to být na vstupu předzesilovače,ale jen se bavíme,třeba to ani přebuzením není,jaký tam máš ten první předzesilovač hned za anténou? R^ :laughing: R^ |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 390 |
![]() |
|
mám kaskádu,za anténou je 16 dB širokopásmový (malá černá krabička IVO), za rozbočovačem na tři větve v každé větvi výkonový stupeň s vysokou odolností proti přebuzení, cca 10 dB (vyrobil na míru Ing. Řehák ze Zlína), pak rozvod ve starém koaxu s horšími parametry av jedné větvi je nová část domu s dalším malým zesilovačem s řízením zisku a čtyřmi výstupy. Právě nová část domu je nyní přes odlaďovač. Zisk je zde nastaven opravdu málo, aby pouze kryl ztráty v dalším rozvodu. Bez tohoto zesilovače nová přístavba neměla šanci. Stará část domu byla poměrně stabilní. Odlaďovač má strmost křivky poklesu relativně malou.Vedle hlavního kanálu bude ovlivňovat +/- další dva sousední kanály.Když bude naladěn daleko, bude ovlivnění K 37 taky malé. Nyní mám výpadek 1x za 2-3 hodiny po dobu 1 sec. Instalací to opravdu není. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 410 |
![]() |
|
tady bychse zaměřil na první zes.,"za anténou je 16 dB širokopásmový (malá černá krabička IVO)" a před něj ,hned za anténu,z nějakého emitorového sledovače napájet tu propust a vyrovnat všechny úrovně přijímaných kanálů R^ :laughing: R^ |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 390 |
Stránka: 1 [ 2 ] INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 39 | |
![]() |
|
![]() |