![]() |
|
Zajímavost, experiment - vliv autKdyž zde uvedu, že auta ovlivňují satelitní příjem, napadne "normálního" satelitního fandu řada pojmů z oblasti léčení duševních chorob.Podle temperamentu osoby reagují buď útočně a posměšně nebo naopak soucitně a vyjadřují jistou útrpnost. Vida jak efektivně se dá zjistit povaha satelitních fandů!Pro ty, kdo mají zájem a podmínky přijít věci na kloub, doporučuji provést nenáročný experiment u nich doma. Parabolu má každý seřízenou podle svých potřeb. Parabola "vnímá" přímý signál i signály od aut. Za normálních okolností je poměr přímého a "odraženého" signálu naprosto "zdrcující". Jako ve dne nevidíme hvězdy a ony svítí i ve dne, tak nevnímáme vliv aut. Stačí přímý signál omezit nemagnetickou překážkou, cca 1m před parabolou s respektováním elevace přímého signálu, ale postupně tak, aby vliv přímého signálu klesal. Při postupném zastínění přímého signálu se vliv aut "zvětšuje". Úplné zakrytí přím. signálu je ale nežádoucí. Mění se úroveň a zejména kvalita signálu podle aktuální polohy auta. Pro experiment se asi nehodí přijímače, které víceméně trvale ukazují 100%. Experiment doporučuji provádět výhradně za bezoblačného počasí, kdy je vliv aut největší, kdy jsou nejvíce ozářena satelitním signálem. Nesmí však jít o auta, která nejsou ozářena satelitem kvůli vysokým stromům u cesty, stínem od vysokých domů a podobně. Vhodné jsou družice, jejichž azimutový směr protíná "kontrolovanou" silnici, ne však úplně kolmo. Výsledky experimentu mohou někoho docela překvapit... Vliv aut se projevuje až na vzdálenost několika stovek metrů od stanoviště paraboly. Možná, že z některého "psychiatra amatéra" se stane na čas student základních elektrotechnických zákonů... Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
Stránka: [ 1 ] 2 3 4 5 INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 105 | |
![]() |
|
Zajímavost, experiment - vliv aut![]() Píšeš: Stačí přímý signál omezit nemagnetickou překážkou, cca 1m před parabolou s respektováním elevace přímého signálu, ale postupně tak, aby vliv přímého signálu klesal. Při postupném zastínění přímého signálu se vliv aut "zvětšuje". Úplné zakrytí přím. signálu je ale nežádoucí. To u mňa v praxi by znamenalo najať si zopár tesárov, ktorí by mi postupne rozoberali strechu domu, ktorá je medzi parabolou a cestou. A ja by som mal vidieť týmto "experimentálnym testom" zvyšujúci sa vplyv okoloidúcich áut na môj satelitný príjem, že?! Toš, to by bola zrejme drahá "zábavka"! ![]() Ale nič v zlom, verím ti, že určite a za istých, možno "krkolomných" podmienok ten vplyv áut na sat príjem tam je! Príjemnú nedeľu prajem! ![]() VU+ Duo 4K SE, Dreambox One UHD Combo, GigaBlue UHD Trio 4K, Qviart Lunix 4K, Qviart Lunix CO, Formuler F4 Turbo x2, Uclan Ustym 4K PRO. Všetko linuxy s E2 - iné druhy stb sú u mňa jednoducho šroty!
|
mmiriboy
Registrace: 7/2010 Příspěvků: 4 142 |
![]() |
|
samorostmám pocit, že už som o tom - snáď od teba - niekde čítal.Zrejme máš to "šťastie" že máš anténu-cestu-parkujúce a pohybujúce sa autá v takom postavení že môžeš vôbec nejaký vplyv zaznamenať. Mne pakujú autá tesne pod a vedľa paraboly od 1÷5m, potom cestu ca 15m od paraboly a parkujúce autá rôzne podľa toho ako zaparkujú susedia od 20÷50m v ose signálu aj rôzne po bokoch. Mám 85cm 13-19-23-28E a nikdy som nezaznamenal že by bola nejaká zmena signálu. fakt je, že špeciálne pokusy som nerobil, skúmal by som problém zrejme v prípade, keby mi vypadával signál. Peknú nedeľu, ostrý obraz a hifi zvuk! |
Dagy2
Registrace: 11/2010 Příspěvků: 4 173 |
![]() |
|
Kdo má zájem a podmínky,ten může experimentovat. Takových lidí je málo.Je to jako o socialistickém pekle: Sv. Petr se ptal hříšníka, zda chce do kapitalistického nebo socialistického pekla. Vybral si kapitalistické peklo. Musel si lehnout na silnici plnou trčících hřebů a pak přes něho přejel parní válec. Jiný si vybral socialistické peklo. Udělal dobře. Buď chyběly hřebíky nebo byl zase v poruše parní válec.... Zájem a podmínky tedy počet možných experimentátorů omezí na minimum... Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
@samorostV běžné praxi (příjem signálu s MER cca 15dB) není potřeba se tímto jevem zabývat.Pokud k uvedenému jevu dochází(na vzdálenost stovek metrů???),zcela určitě se tak nestává při příjmu signálů z DTH satelitů!!!Nejjednodušší řešení i toho nejsložitějšího problému bývá zpravidla to nejlepší.
|
táhlovej
Registrace: 3/2005 Příspěvků: 1 264 |
![]() |
|
to táhlovejBuď se řídíš první větou svého příspěvku a to se respektovat dá, nebo máš možnost dle výše uvedeného návodu se přesvědčit o plynulosti změny ukazatelů satelitního signálu jakékoliv satelitu DTH a jeho frekvence. Je to na Tobě. Bez experimentu doporučuji soudy nevynášet. Fyzikální zákony platí i pro satelity DTH.Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
vo co goto niekto teraz objavil ako sonar -echo-lokacia funguje, aj ked tu nic priamo nevysielame, nieto zvuk. vlny, alebo samorost len sledoval posledne vysielanie nemeckeho Dr.Disha -TecTime ci ako sa to vola teraz... on tam podobne zachytaval rozne vlny atp... |
krikri
Registrace: 3/2010 Příspěvků: 1 823 |
![]() |
|
to krikriGo vo to, že ozářené auto se stane pasivní vysílačkou satelitního signálu, co na auto dopadne, to auto s mnohem menší energií také vyzáří. Plech Tvé paraboly tu pasivní vysílačku zachytí spolu s přímým signálem.Na střeše auta žádná parabola nasměrovaná kamkoliv není.Vysílá "rovný" plech auta. Taková "anténa" má své vysílací charakteristiky. Ty se podstatně, ale opravdu podstatně, liší od parabolických antén. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
@samorostDomnívám se ,že Tebou uvedené "změny ukazatelů satelitního signálu" jsou zcela stoprocentně způsobeny působením souhrnu všech fyzikálních a elektromagnetických jevů v příjmovém prostředí.Několik set metrů vzdálený pohybující se předmět by se musel nacházet na spojnici satelit-účinná plocha paraboly(což u automobilu nejde),aby mohl podle fyzikálních zákonů zpracovaný signál nějak ovlivnit.Na závěr musím konstatovat,že za několik desetiletí,co se tomuto koníčku věnuji,jsem se s uvedeným jevem nesetkal(a domnívám se,že ani nesetkám)prostě proto,že "změny ukazatelů satelitního signálu" způsobují fyzikální a elektromagnetické jevy v příjmovém prostředí.Nejjednodušší řešení i toho nejsložitějšího problému bývá zpravidla to nejlepší.
|
táhlovej
Registrace: 3/2005 Příspěvků: 1 264 |
![]() |
|
to táhlovejS poslední části věty, že "změny ukazatelů satelitního signálu" způsobují fyzikální a elektromagnetické jevy v příjmovém prostředí naprosto a bez výhrad souhlasím. Jen si dovoluji zdvořile upozornit, že do těch jevů patří také vliv pasivních vysílaček satelitních signálů a to bez ohledu na to, zda stojí na místě nebo se pohybují. Právě pohyb pasivních satelitních vysílaček způsobuje změny ukazatelů satelitního signálu, které svým průběhem a zejména rychlostí změny naprosto zapadají do změn v poloze těchto pasivních "zdrojů".Plech paraboly nezachycuje výhradně přímý signál. Elektromagnetické pole z "okolí" vnímá plech paraboly "nečekaně pozorně". Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
@samorostMyslíš,že by tedy střecha auta mohla teoreticky fungovat jako Fressnelova čočka?To si ale fakt nedovedu představit takovou vzájemnou geometrickou polohu paraboly a auta,v které by došlo k nějakému ovlivnění signálu,zvláště když je signál "měřen" v procentech.Popiš vzájemnou polohu nějak podrobněji.Nejjednodušší řešení i toho nejsložitějšího problému bývá zpravidla to nejlepší.
|
táhlovej
Registrace: 3/2005 Příspěvků: 1 264 |
![]() |
|
To samorostBez urážky,väčšiu somarinu som nečítal.To máš parabolu na zemi?Ja mám parabolu na streche aj z motorom.ale podobné koniny som nezaznamenal,ani od lietadiel,ani od vrtuľníkov,ani od ničoho,tobôž nie od nejakých áut,zas sa niekto vybíja koninami,ale čo už,ešte že máme aj psychiatrov,že?Nech sa darí.DM-800 SE-DM-500SD-Golden Interstár-UNI-BOX-9060-Motor DIGIPOVER-SG-2100S,parabola Gibertini 100cm,točím kam chcem a kopa iných šuntov.
|
vladoholu
Registrace: 6/2009 Příspěvků: 1 043 |
![]() |
|
RE: Zajímavost, experiment - vliv autIdeální situace/námět pro graduační práci studenta FEL - blízkému oboru elektromagnetického pole (Škvor,Hudec).Teoretický rozbor dané situace,včetně následného měření odpovídající měř.technikou (např.spektrálním analyzerem).Praxe tedy potvrdila určité rušení (což je rozhodným kritériem pravdy),nyní by bylo vhodné toto podpořit i teoreticky. |
hdpe
Registrace: 11/2007 Příspěvků: 4 402 |
![]() |
|
ZajímavostMusím tu zmínit moje zážitky se sat. příjmem a ovlivněním signálu sice ne auty,ale letadly a hlavně vrtulníky! Jenže : bylo to v době analogového vysílání ! Měl jsem parabolu 90cm a bydliště v podstatě pod leteckým koridorem.Hlavně při průletu vrtulníku nastávaly situace,že signál byl doslova nahnán na parabolu a programy ze slabších transpondérů,kde se běžně vyskytovalo slabé zrnění najednou šly čistě, aby následně bylo zrnění asi tak 90% .Následovaly vlnky většího a menšího zrnění - a pak běžný stav.Ovšem dnes, kdy mám parabolu 120 cm a jen digitální příjem se tento jev už neopakuje. |
jerzy
Registrace: 7/2008 Příspěvků: 2 133 |
![]() |
|
to táhlovejSilnice je ze Severu na Jih, kolmá vzdálenost od paraboly cca 50m na Východ.Azimutový směr 23,5E protíná silnici asi 250 m od "bodu nejkratší vzdálenosti". Při průjezdu auta, který vnímám sluchem, se mění parametry plynule, jsou zde 2 maxima a 2 minima. Když je přímý signál vhodně zastíněn, dosahují změny kvality signálu 10 až 15%, stupnice kvality je ale v dB. Příklad: Když je základní úroveň 4 dB kvality, při průjezdu auta (zdaleka ne každého)se mění, naroste až na 4,4 a poklesne až 3,6 dB, udělá nejméně 2 pomalé a naprosto plynulé "kmity". Po odjezdu auta se vrátí na 4 dB. První maximum je severně od místa kolmé vzdálenosti cca 150 m, druhé jižně od místa kolmé vzdálenosti přibližně v místě průsečíku azimutové čáry se silnicí. Nad Fressnelovou čočkou jsem přemýšlel. Kovová plocha by se musela "vejít" mezi dvě prostorové koule, první s poloměrem X krát Lampda a druhá s poloměrem X krát Lampda+Lampda půl. Této podmínce žádná vodorovná plocha nevyhoví,když Lampda je cca 27 mm, svislá plocha ale ano. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
RE: Zajímavost, experiment - vliv autJestli jsem to dobře pochopil,tak to "první maximum" je tedy "za parabolou" a odražený??? signál musí vstoupit na sondu v LNB přímo(což ale nemá žádnou logiku!!!) a tedy nikoli odrazem od paraboly? Je pozorovatelná změna úrovní signálu i při nezastíněné parabole?Nejjednodušší řešení i toho nejsložitějšího problému bývá zpravidla to nejlepší.
|
táhlovej
Registrace: 3/2005 Příspěvků: 1 264 |
![]() |
|
to vladoholu"Co jsem nezažil, to neexistuje."Měl jsem paraboly ze zásady na zemi, teď na balkóně, snadno přístupné. Vzhledem k Tvému pozdravu "Nech sa darí" Tě srdečně zvu, abych Ti "somarinu" předvedl a věř nebo ne "gebuzinu" Ti rozhodně nenabídnu. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
to táhlovejSouhlasím, vymyká to se všemu "normálnímu". Při nezastíněné patrabole jsou změny kvality v rozsahu 0.1 dB.Příklad: Základní úroveň kvality 11 dB, maximum 11,1 dB, minimum 10,9 někdy i 10,8 dB. Jsou opět dva "kmity". Plech paraboly vnímá celkové součtové elmag pole, na plechu paraboly se cosi indukuje a pak to putuje do LNB. Ten blbý plech vůbec neví, že na podněty "zezadu" nemá co reagovat. Dělá si, co chce... Nicméně načasování souhlasí s průjezdem auta, uši zatím slouží, i když v případě příkazů manželky občas ne. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
jediné rozumné vysvětleníjsou mnohonásobné odrazy v členité zástavbě. Vhodnou odrazovou plochu, která jednoznačně plní podmínku "úhel odrazu se rovná úhlu dopadu" jsem ale neobjevil.Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
to samorostdve doplnujici otazky (snad jsem odpovedi nekde neprehlednul):jaky mas na parabole pouzity LNB ? neni nekde pobliz Alcoma nebo jakykoliv silnejsi vysilac (LTE, GSM, CDMA a.j.)? |
kaos
Registrace: 2/2009 Příspěvků: 949 |
![]() |
|
samorostčekal jsem,že přineseš nějaký výsledky měření,ne jen pokus ,pokud uvažujeme,že má parabola vyz.úhel 1-2°,tak se ti do ohniska ,tedy ozařovače nemůže dostat nic z odrazu auta,pokud by šlo o jiný signál,odražený od auta s velkým výkonem,možná by se dalo spekulovat o postraním laloku paraboly,ale signál družice odražený od auta s nedefinovanou plochou střechy je scifi,ale bav se dál,jako čtení na neděli dobré |
pierrepetr
Registrace: 5/2006 Příspěvků: 28 397 |
![]() |
|
@samorostparabola je jaká?? |
lance
Registrace: 10/2008 Příspěvků: 5 391 |
![]() |
|
to kaosZkouším více družic. 23,5E Quad, 13E Quad, 9E Twin,...Silnější vysílač neudělá pomalý "kmit" kvality, nárůst na maximum, plynulý pokles na minimum a opětný nárůst,... Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
Směrový graf parabolyje dle mé zkušenosti platný výhradně u družic.V oblasti "pasivních satelitních vysilačů" se parabola chová naprosto jiným způsobem. Je relativně menší rozdíl mezi torodiální a klasicku parabolou, ale obě "čtou" rušivý vliv neskutečně citlivě a "furt", tedy průběžně, jako by směrové vlastnosti vůbec neexistovaly. Proč tomu tak je, zatím nevím. Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.
|
samorost
Registrace: 1/2006 Příspěvků: 2 412 |
![]() |
|
add(2) samorostaz ted jsem zjistil, ze jsi to tu uz rozebiral v jinem vlakne, takze:pokud ta "plocha antena" SELFSAT H30 je konstrukcne podobna plochym antenam Kathrein, t.j. ze prijimaci plocha je tvotena soustavou mikrovlnnych dipolu (dle tloustky na obrazku tak odhaduji), tak te ze 100% jistotou ubezpecuji, ze tve uvahy jdou naprosto spatnym smerem a mel bys se soustredit na jine priciny (tak jak jsem uvadel vyse), nez na teorii odrazu ( a.j.) v Ku-pasmu .... jinak ti, narozdil od jinych prizpivajicich fandim, mam totiz rad zvidave a premyslejici spoluobcany |
kaos
Registrace: 2/2009 Příspěvků: 949 |
![]() |
|
@samorostDospěl jsem k názoru,že ten "problém" vlastně neexistuje a dá se vyřešit tzv."Occamovou břitvou" - místo "měření signálu" Technisatem(který jen "převlékl" procenta za dB) použij nějaký alespoň "poloprofi" měřák s relevantní hodnotou MER a pak sem napiš,jestli a jak je modulační chybovost ovlivněna projíždějícími automobily.Tož dobrou.Nejjednodušší řešení i toho nejsložitějšího problému bývá zpravidla to nejlepší.
|
táhlovej
Registrace: 3/2005 Příspěvků: 1 264 |
Stránka: [ 1 ] 2 3 4 5 INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 105 | |
![]() |
|
![]() |