Quantcast

Diskuse

Diskusní vlákno , sekce: Zkušenosti

Zajímavost, experiment - vliv aut

Když zde uvedu, že auta ovlivňují satelitní příjem, napadne "normálního" satelitního fandu řada pojmů z oblasti léčení duševních chorob.Podle temperamentu osoby reagují buď útočně a posměšně nebo naopak soucitně a vyjadřují jistou útrpnost. Vida jak efektivně se dá zjistit povaha satelitních fandů!

Pro ty, kdo mají zájem a podmínky přijít věci na kloub, doporučuji provést nenáročný experiment u nich doma. Parabolu má každý seřízenou podle svých potřeb. Parabola "vnímá" přímý signál i signály od aut. Za normálních okolností je poměr přímého a "odraženého" signálu naprosto "zdrcující". Jako ve dne nevidíme hvězdy a ony svítí i ve dne, tak nevnímáme vliv aut.
Stačí přímý signál omezit nemagnetickou překážkou, cca 1m před parabolou s respektováním elevace přímého signálu, ale postupně tak, aby vliv přímého signálu klesal. Při postupném zastínění přímého signálu se vliv aut "zvětšuje". Úplné zakrytí přím. signálu je ale nežádoucí.

Mění se úroveň a zejména kvalita signálu podle aktuální polohy auta. Pro experiment se asi nehodí přijímače, které víceméně trvale ukazují 100%.

Experiment doporučuji provádět výhradně za bezoblačného počasí, kdy je vliv aut největší, kdy jsou nejvíce ozářena satelitním signálem. Nesmí však jít o auta, která nejsou ozářena satelitem kvůli vysokým stromům u cesty, stínem od vysokých domů a podobně. Vhodné jsou družice, jejichž azimutový směr protíná "kontrolovanou" silnici, ne však úplně kolmo.

Výsledky experimentu mohou někoho docela překvapit...
Vliv aut se projevuje až na vzdálenost několika stovek metrů od stanoviště paraboly. Možná, že z některého "psychiatra amatéra" se stane na čas student základních elektrotechnických zákonů...

Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.

samorost
Registrace: 1/2006
Příspěvků: 2 412
Stránka: 1 2 3 4 [ 5 ]
INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 105
Odpověď v diskusním vlákně
 

RE: Zajímavost, experiment - vliv aut

Len by som dodal, že pre úplné riešenie problému treba dať do paraboly namiesto LNB pasívnu anténu a použiť spektrálny analyzátor s rozsahom tak do 15 GHz.

mmc
Registrace: 1/2006
Příspěvků: 1 731
Odpověď v diskusním vlákně
 

kaosovi děkuji za aktivní přístup,

jeho odhad příčiny zdrojem mimo Ku pásmo je prostě vyvrácen tím, že během jízd aut naskakuje a zase vypíná signál. Tato příčina by měla oprávnění pouze v případě, že by po odjetí auta signál byl. Ale základní situací je, že signál NENÍ, a teprve průjezdem aut naskakuje.To žádná rušička nedokáže.

Přemýšlím nad tím, co říká lance o odrazu. Představte si situaci na rozhledně, ze které vidíte daleko do údolí a po silnici jedou dvě auta za sebou.Pouze z jednoho z nich se odrazí slunce a blýskne i na tu dálku do očí.Druhé auto je nedaleko a nic, neblýská. Podobně si představuji odraz satelitního signálu. Podmínky pro "pinpongový odraz" se dají definovat snadno:
1.Odrazová plocha musí být rovnoběžná s přímkou parabola-satelit.
2. Odrazová plocha musí být kolmá na nejkratší spojnici s přímkou parabola-satelit.
Proto, aby k přijímací parabole došel "výrazný signál", musí být splněna další, a to geometrická podmínka, že poloměr kružnice X krát Lampda, kde X jsou ticíce, je natolik velký, že se v místě odrazové plochy kružnice podobá přímce.Při této podmínce se veškerý odražený výkon signálu z celé plochy (!!!)projeví na přijímací parabole NAJEDNOU.Signál z odrazové plochy dopadne na parabolu vždy se stejnou fází, ať se odrazí ze kteréhokoliv místa na odrazové ploše v kritickém místě. Je to dáno vhodnou konstalací vzdáleností, kdy signál z bodů opačné polarity na odrazové ploše má dráhu delší o Lampda půl, takže se "stačí otočit" do žádané fáze.To je definice satelitního "blýsknutí". "Blýskat" se může pouze na přijímané frekvenci, selektivita přijímače vše ostatní odřeže. Má to logiku na rozdíl od jiných doprovodných jevů, které na rozluštění teprve čekají...

Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.

samorost
Registrace: 1/2006
Příspěvků: 2 412
Odpověď v diskusním vlákně
 

RE: Zajímavost, experiment - vliv aut

Vyvraceno neni nic, proste jste jen nepochopil, ze rusivy signal muze byt teoreticky potlacen autem (prekazka v ceste od zdroje ruseni).

Ohledne blyskani, tezko reagovat na jednotlive nesrovnalosti, mirne receno. Idealni odrazna plocha, tedy cast roviny vhodne namirene, signal nijak neposkodi. Otazkou je jen jeho sila a pripadne skladani s primym signalem na parabole.

Selektivita LNB neni nekonecna (prunik do mf, zrcadlovy prijem,..), stejne jako smerovost paraboly neni nekonecna (bocni laloky).

Auta jezdi , signal se meni. Pokud existuje jasny dukaz, ze auta jezdi a podle toho se signal meni, chtelo by to lepe zdokumentovat. Pokud neni prima viditelnost na auto a navic je stovky metru daleko, tak si nemyslim ze takovy dukaz existuje. Mereni bez ohledu na auta a ne pouze na kmitoctu TP ale v sirokem rozsahu kmitoctu, jak uz tady vice lidi psalo, by mozna naslo zdroj problemu. Treba BTS nedaleko paraboly.

ivovi0
Registrace: 11/2008
Příspěvků: 693
Odpověď v diskusním vlákně
 

RE: Zajímavost, experiment - vliv aut

samorost píše už piatu stránku kravín, namiesto toho, aby si požičal spektrák (v jeho prípade asi aj s obsluhou)

mmc
Registrace: 1/2006
Příspěvků: 1 731
Odpověď v diskusním vlákně
 

plácoty

o houně...

pierrepetr
Registrace: 5/2006
Příspěvků: 28 397
Stránka: 1 2 3 4 [ 5 ]
INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 105
 
Zpět Zpět na předchozí stránku
Zpět Zpět na hlavní stránku diskusního fóra