Quantcast

Kdo je jedničkou na trhu - Prima Group nebo Nova Group?

| redakce | tisk

Dvě největší české komerční televizní skupiny Nova a Prima bojují o pozici komerční jedničky na českém trhu. Obě televizní skupiny v posledních dvou týdnech prohlašují, že mají největší podíl na trhu.

Každá z televizních skupin má svou pravdu. Prima Group se drží výpočtu za D15+ (tedy diváci od patnácti let) a Nova Group uvádí sledovanost pro věkovou skupinu 15 až 54 let.

Minulý týden přinesl Prima Group největší podíl ve skupině 15+, Nova Group naopak zvítězila ve skupině diváků 15 až 54 let. Prima Group (Prima Family, Prima COL a Prima LOVE) měla share 23,32 procent. Nova Group (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, MTV CZ, Fanda) dosáhla ve své věkové skupině share 25,81%.

Velké rozdíly to již nejsou a mezi oběma televizními skupinami dochází ke sbližování sledovaností Novy a Primy a to ať pracují s kategorií 15 až 54 let nebo 15+. Píše o tom web Novinky.cz.

Údaje o sledovanosti nejsou prvotně určeny televizním divákům ale především mediálním agenturám a inzerentům. Vyšší čísla a lepší pozice na trhu jsou klíčové při jednání o ceně za inzerci. Nova již ohlásila zvýšení ceny reklamy pro podzimní sezónu.

zdroj: Novinky.cz





Reklama




Vybrané články