DirecTV nechce kupovat další satelity
| redakce | tiskSpolečnost AT&T, vlastník amerického giganta satelitní televize DirecTV, již neplánuje objednávat další satelity. Informovali o tom šéfové firmy. "Nebudou nové satelity
," oznámil John Donovan, generální ředitel AT&T Communications, během prezentace pro analytiky.
Tento krok může znamenat začátek konce éry satelitní televize, která může být postupně nahrazena přes internetové služby OTT. John Donovan uvedl, že rychlý rozvoj video služeb dodávaných přes internet, které obcházejí satelitní a kabelové sítě, je tak významný, že se nyní stal budoucností firmy.
"Pozorujeme změny ve sledování: od tradiční televize - kabelové, satelitní - ve prospěch VOD služeb
," uvedl Randall Stephenson, prezident a generální ředitel společnosti AT&T Inc.
AT&T odstoupila od objednávky nových satelitů jen tři roky po akvizici společnosti DirecTV, což přináší debaty o budoucnosti satelitní televize, která často představuje polovinu nebo více stálých příjmů satelitního operátora. Oznámení společnosti AT&T nemůže zmírnit obavy producentů o poptávku po nových jednotkách - během posledních čtyř let poptávka po nových satelitech poklesla. Během roku 2018 bylo po celém světě objednáno jen pět velkých komerčních geostacionárních satelitů v silném konkurenčním prostředí ve srovnání s 20 a více satelity ročně v dřívějších letech.
DirecTV svého času informovala, že jeho flotila satelitů má hodnotu přibližně 2 miliard dolarů. Společnost AT&T měla jiné důvody koupit DirecTV, tvrdí Chris Wagner, řídící partner ve firmě OTT Advisors.
"Řekl bych, že koupě DirecTV společností AT&T mělo méně společného s distribucí videa a spíše s obsahem, který může být použit ke zvládnutí akcí přímo zaměřených na spotřebitele
," řekl Chris Wagner.
Randall dodal, že společnost AT&T "velmi agresivně investuje" do OTT, distribuce videa a optických vláken.
Síla satelitu spočívá ve schopnosti distribuovat lineární obsah z jednoho místa do milionů domácností ve stejnou dobu. OTT služby, jako je například Netflix, fungují na bázi unicast, což znamená, že obsah je odeslán každému uživateli zvlášť. Unicast je dražší, než tradiční vysílání, což je výhoda satelitů, ale to se změní.
"Tyto náklady určitě klesají
," uvedl Chris Wagner a uvedl příklad cloudových služeb poskytovatelů obsahu a dodavatelů internetových služeb.
Personalizované služby sledování jsou jednou z hlavních výhod OTT, řekl. Diváci chtějí sledovat pořady, kdy chtějí a ne v okamžiku, kdy je plánováno jejich vysílání.
"Pokud se vrátíte v čase a popřemýšlíte, co bylo v roce 2008, asi 95 procent celkové spotřeby zábavy pocházelo z lineárních přenosových konstrukcí
," uvedl John Stankey, generální ředitel společnosti Time Warner Media v AT&T. "Dnes je to kolem 55 procent. Nastoupila dramatická změna... a je skutečně důležité, abychom to vzali v úvahu z technického hlediska
".
K 30. září 2018 měla společnost AT&T celkem 19,625 milionů abonentů DTH (meziročně o 4,8 procenta méně). Počet zákazníků OTT se ve stejném období více než zdvojnásobil na 1,858 milionu.
DirecTV má v současné době flotilu deseti satelitů. DirecTV byl vynesen 27. května 2015. Společnost Airbus Defense & Space měla údajně postavit DirecTV 16 ale smlouva nebyla oznámena a pravděpodobně se již tato družice neplánuje.