Quantcast

93% televizorů prodaných v Německu jsou smart TV

| redakce | tisk

V prvních devíti měsících roku 2021 vzrostl podíl chytrých televizorů a UHD televizorů na celém německém trhu. Podle společnosti GfK SE se v Německu v tomto období prodalo celkem přibližně 4 miliony televizorů.

Přibližně 3,7 milionu z nich jsou chytré televizory, které umožňují používat aplikace a knihovny médií prostřednictvím internetu. To odpovídá podílu 93% - o čtyři procentní body více než v prvních třech čtvrtletích roku 2020 (89%).

Podíl UHD televizorů na německém trhu (foto: Deutsche TV-Plattform)
▲ Podíl UHD televizorů na německém trhu (foto: Deutsche TV-Plattform)

Použité technologie
U zařízení Ultra HD se podíl na německém trhu zvýšil o pět procentních bodů na 75% (3 miliony zařízení) (pro srovnání první tři čtvrtletí 2020: 70%). Podíl UHD televizorů podporujících alespoň jeden standard HDR (High Dynamic Range) se mírně zvýšil na 98%. Tato zařízení dokáží zobrazit obsah s výrazně vyšším kontrastním rozsahem a přirozenějšími barvami v jemnějších stupních. 79 procent (2,3 milionu kusů) televizorů HDR podporuje nejen statické standardy HDR10 a HLG (Hybrid Log Gamma), ale také dynamické standardy, jako je Dolby Vision nebo HDR10+.

Na velikosti obrazovky záleží
Televizory s úhlopříčkou 55 palců a větší jsou stále v módě. S téměř 2,2 milionu prodaných kusů tvoří tato skupina 54% celkového trhu. Nejvýraznější skok nastal u největších obrazovek: každá pátá prodaná plochá obrazovka měla úhlopříčku alespoň 65 palců.

Většina Němců staré televizory nevyhazuje
Podle spotřebitelského průzkumu provedeného společností ZVEI se spotřebitelé chovají zodpovědně, pokud jde o staré spotřebiče. Při koupi nového televizoru zůstává v polovině případů v domácnosti předchozí zařízení. Pokud již není potřeba, často se předává nebo prodává. Celkem tři čtvrtiny spotřebičů se budou používat i po zakoupení nového televizoru.

Zdroj: satkurier.pl + Deutsche TV-Plattform





Reklama




Vybrané články