Atmedia: Poptávka po televizní reklamě stále roste
| redakce | tiskZájem o televizní reklamu je v letošním roce nebývale vysoký. Dokazují to výsledky mediálního zastupitelství Atmedia, které na našem trhu zastupuje 28 tematických televizních stanic.
Za první tři čtvrtletí letošního roku společnost prodala o 30 % více GRPů než za stejné období loni. Zaznamenala také nárůst podílu na sledovanosti, který nyní dosahuje 5,2 % v CS 15-69.
Zvýšený zájem o reklamu na tematických televizních stanicích lze podle Michaely Vasilové, Managing Director společnosti Atmedia, sledovat již od začátku letošního roku a tento vývoj je možné očekávat i v dalších měsících.
„V posledním čtvrtletí je poptávka po televizní reklamě vždy nejvyšší, což samozřejmě souvisí s reklamními kampaněmi klientů před Vánoci. V poslední době také vnímáme nárůst objednávek od zadavatelů pro děti, což značí jejich návrat k inzerování v televizi
,“ popisuje. Řada klientů podle ní již komunikuje standardně kontinuálně v průběhu celého roku a televizní stanice jsou vyprodané i v měsících, které byly dříve klienty méně využívané.
Za nárůstem prodaného objemu televizní reklamy společností Atmedia stojí nejen zvýšená poptávka ze strany zadavatelů, ale také vyšší podíl na sledovanosti tematických stanic. Atmedia na českém trhu obchodně zastupuje celkem 28 televizních kanálů, přičemž 23 z nich je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Jejich podíl na sledovanosti dosáhl ve třetím čtvrtletí letošního roku 5,2 % v CS 15-69.
„Od začátku roku se nám daří překonávat každý měsíc 5% hranici podílu na sledovanosti, klientům tak můžeme oproti předchozím rokům nabízet větší prostor pro jejich televizní kampaně
,“ vysvětluje Michaela Vasilová.
Zadavatelé využívají při koupi televizní reklamy na tematických stanicích Atmedia nejčastěji obchodní balíček atmax, který dokáže doručit vysoký zásah televizní kampaně. Tematické stanice Atmedia oslovují měsíčně 5,7 milionů diváků, což je téměř 60 % televizní populace. Zájem je také o obchodní balíčky atadults, atkids a atchoice, nebo speciální formáty. Letos poprvé navíc společnost klientům nabídla partnerství s olympijskými hrami a dlouhodobě zaznamenává také zájem o partnerství se závody Formule 1.
zdroj: Atmedia