![]() |
|
Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Zdravím ... mohl by mi někdo říct jaky je mezi týmto rozdíl? (i co to znamená?)Díky |
onenon
Registrace: 5/2012 Příspěvků: 461 |
Stránka: [ 1 ] 2 INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 49 | |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2koukni sem https://www.parabola.cz/clanky/1097/dreambox-a-mpeg-422/ určitě to pochopiš :) |
feulon
Registrace: 4/2012 Příspěvků: 127 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2MPEG 4:4:4 má stejné rozlišení luminance i chromyMPEG 4:2:2 má poloviční rozlišení chromy v horizontálu MPEG 4:2:0 má poloviční rozlišení chromy vert. i horiz. První dva se používají profi, pro obyčejné lidi se vysílá ten poslední, protože oko je hloupé a nepozná to. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2tak jednoduché to asi nebude..viz Formáty bloků http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC http://www.(nevhodné slovo).cz/clanky/kodovani-pro-dvb-t-mpeg-2-nebo-mpeg-4-avc/ Gibertiny OP 125L+DM3800, FTE 105+ Max NDA 4120M
|
jaro2
Registrace: 2/2006 Příspěvků: 332 |
![]() |
|
jaro2To je ale o něčem jiném. My se nebavíme o MPEG2 nebo MPEG4.To jsem jsem popsal platí pro oba. Třeba 4:2:2 může být použito V MPEG2 i MPEG4 a taky třeba v analogu. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
@onenonhttp://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling |
KamilZ
Registrace: 11/2010 Příspěvků: 364 |
![]() |
|
polovičníje i visperova pravda!nedá misesemnasrat :laughing: ale barevné rozlišení vertikálně a horizontálně ? spíše jde o barevné signály? :8) |
tonek
Registrace: 1/2009 Příspěvků: 6 117 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Běžný člověk se s 4:2:2 nesetká. Snad jen majitelé Azboxu a některých TV karet mohou sledovat feedy v tomto formátu. Škoda, že se to nepoužívá ani u Bluray. Kamera připojená přes HDMI do TV by možná mohla zobrazit 4:2:2 (záleží kde se to subsampluje), v nahrávce ale bude už jen 4:2:0. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Tonku, tonku, co se ti nezdá na vertikálním a horizontálním barevném rozlišení? S tím se potýkal už Napoleonův pravnuk když vymýšlel SECAM. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Azbox Hd premium + R^ R^ R^ kvoli tomu som si ho zadovazil kukam hlavne feedy v 4:2:2 R^ R^ R^Azbox Premium HD+ 2xDVBS2 FC05,Opensat9900 Hd Pvr,Azbox usb720,Gibertini 110x105cm 90e-45w,IBU twin 0,2db,SG 2100BS usals,Patriot 64GB Xporter Magnum USB Flash Drive,LCD samsung LE32B450c4,Skylink ICE
|
wwwe
Registrace: 5/2009 Příspěvků: 4 814 |
![]() |
|
wwwekde je teraz feed ta3? |
Kasr
Registrace: 8/2008 Příspěvků: 4 647 |
![]() |
|
Kasr4w11624 - Pol: H - SR: 2605 Azbox Premium HD+ 2xDVBS2 FC05,Opensat9900 Hd Pvr,Azbox usb720,Gibertini 110x105cm 90e-45w,IBU twin 0,2db,SG 2100BS usals,Patriot 64GB Xporter Magnum USB Flash Drive,LCD samsung LE32B450c4,Skylink ICE
|
wwwe
Registrace: 5/2009 Příspěvků: 4 814 |
![]() |
|
@visperhttp://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling#Types_of_subsamplingTam bude chyba v těch obrázcích , u 4:2:0 Má tam být červená a modrá , ne modrá a zelená= z těch nelze složit červenou.... Tady zde: http://dougkerr.net/pumpkin/articles/Subsampling.pdf Chrominance Subsampling Page je to správně.. Gibertiny OP 125L+DM3800, FTE 105+ Max NDA 4120M
|
jaro2
Registrace: 2/2006 Příspěvků: 332 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Je to správně v obou případech. To je jenom demonstrace, že na 8 změn jasové složky systém přenese jen dvě různé barvy (jakékoliv). Divákovi je to jedno, protože má v oku 18x méně barevných čípků než černobílých tyčinek. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Ale základ je Y = jasový kanál , Pb+Pr , rozdílové složky , červená a modrá bez informace o jasu..Pb+Pg nesloží červenou nikdy... Zatímco pomocí Y+Pb+Pr (Y+Cb+Cr)se dají složit takřka všechny barvy viz Maxwellův barevný trojúhelník. http://cs.wikipedia.org/wiki/RGB Gibertiny OP 125L+DM3800, FTE 105+ Max NDA 4120M
|
jaro2
Registrace: 2/2006 Příspěvků: 332 |
![]() |
|
eště že subarvoslepýmám o hodně problémů méně! :8) |
tonek
Registrace: 1/2009 Příspěvků: 6 117 |
![]() |
|
jaro2Já pořád nechápu o co ti jde. To co píšeš je samozřejmě pravda ale jak to souvisí s tím subsamplingem? Tam už jsou namíchané barvy jenom se redukuje rozlišení barevné složky. V analogu se barevný kanál jednoduše protáhl filtrem a ten ufikl kmitočty nad 1 MHz (prostě to zbavil ostrosti a ostrá zůstala jen složka Y. To se dělá v každé TV soustavě analogové i digitální, využívá se hloupost oka a ušetří se. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Oko vůbec není hloupé. Třeba plazmáci vidí rozdíl mezi tisícinou a milióntinou sekundy. A to ještě na první pohled. Řádově pomalejší blikání jim však záhadně uniká..@visper, to jen abychom se tu nenudili ;) Znova osmnáctku v osmiválci
|
Tomik535
Registrace: 10/2007 Příspěvků: 15 127 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Já myslím, že jim to neuniká ale na rozdíl od nás dokážou mlčky trpět. ;) |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2oko nieje p..ca oko vidi :sly:Azbox Premium HD+ 2xDVBS2 FC05,Opensat9900 Hd Pvr,Azbox usb720,Gibertini 110x105cm 90e-45w,IBU twin 0,2db,SG 2100BS usals,Patriot 64GB Xporter Magnum USB Flash Drive,LCD samsung LE32B450c4,Skylink ICE
|
wwwe
Registrace: 5/2009 Příspěvků: 4 814 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2No to by tak ještě scházelo aby aj p.ca začala vidět!Ale největší p.cu z oka dělá samotný MPEG, tam se teprve dějou věci. 200x to ošidí a p.ca - oko je spokojené. |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Já myslím , že by se to dalo vysvětlit spíš takhle:Informace o barvě se vzorkuje v nižším rozlišení (chroma subsampling - viz odkaz), používá se samplovací vzorec 4:2:2 (klidně by to mohlo být 1:0,5:0,5, ale druhý způsob psaní vzorce je přehlednější). Ten udává, že na čtyři informace u jasu (čtyři pixely obrazu) připadají dvě informace o červené a dvě informace o modré barvě (zelená informace se dopočítává z Y, prostým odečtením). U miniDV či HDV či AVCHD je to 4:2:0, tedy na čtyři informace o jasu je uložena jen jedna informace o barvě "R" a jedna o "B" (informace o barvě jsou společné pro 4 pixely). Pokud do této oblasti padne nějaké rozhraní barev, tak čím "jednobarevnější" plochy to budou, tím "viditelnější" bude zkreslení barev na jejich společném okraji. Vzorec 4:1:1 platí pro NTSC, v podstatě je to to samé jako 4:2:0, jen v jiném prostorovém uložení (barevných vzorků v ploše obrazu, NTSC je při uložení 720x480 podélnější, PAL obraz je při 720x576 "čtvercovější", tomu odpovídá jiné rozložení vzorků obraze, jejich počet je ale stejný). viz : http://videoproduce.cz/tv_zaklady.htm a s tou zelenou máme pravdu oba ,ale jen teoreticky , by se dala požívat v tom diagramu zelená a modrá( červená by se dopočítala) , ale všude na světě se používá Y+Cb+Cr. Nezlob se , jsem takovej šoural. Gibertiny OP 125L+DM3800, FTE 105+ Max NDA 4120M
|
jaro2
Registrace: 2/2006 Příspěvků: 332 |
![]() |
|
já jsem zase štoural!tak se ptám jak je to s barevnýn rozlišení ve vertikále a horizontále ??? |
tonek
Registrace: 1/2009 Příspěvků: 6 117 |
![]() |
|
jaro2Já se nezlobím, naopak, není tady moc lidí s kterýma se dá o tom rozumně popovídat. S tím cos napsal souhlasím naprosto.Zato šťoural tonek má problém s černobílým rozlišením, protože to barevné je popsáno několik odstavců výše. ;) |
visper
Registrace: 5/2008 Příspěvků: 2 038 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2Musíte mu to odpustit, když je barvoslepý ;)Znova osmnáctku v osmiválci
|
Tomik535
Registrace: 10/2007 Příspěvků: 15 127 |
![]() |
|
RE: Rozdil mezi 4:2:0 a 4:2:2tome si přečti co jsem psal v 09:37.45 2dnyvisper secam byl politické ruskofrancouské spiknutí proti zbytku židovskéhoUSA kapitálu který už v 53roce uměl barvu! hehe :laughing: |
tonek
Registrace: 1/2009 Příspěvků: 6 117 |
Stránka: [ 1 ] 2 INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 49 | |
![]() |
|
![]() |