Quantcast

Diskuse

Uzamknuté diskusní vlákno , sekce: Příjem DVB-T

DVB-T a antána

Dobrý den všem odborníkům , mám dotaz na příjem DVB-T Slovenských programu ve Slezsku pokud je lze chytat a pak druhá otázka zda-li existuje anténa společně vertikální s horizontální dneska řečeno 2v1 díky za odpovědi bez narážek jsem laik

JackBauer
Registrace: 12/2015
Stránka: 1 [ 2 ] 3
INFO: Nejnovější reakce jsou na poslední stránce. Počet reakcí: 70
Odpověď v diskusním vlákně

Bez měření

lze pouze odhadovat možný příjem.
Postup:
1. Vezmi širokopásmovou anténu a dej ji do vertikálního příjmu.
2. Za ní dej jakýkoliv širokopásmový zesilovač.
3. Na "teploměrech" setoboxu najdi sílu a kvalitu signálu K 32 a 52. Podle výsledku získáš pravděpodobnost možného příjmu.
Hodnocení:
1. Je to poměrně daleko, definitivní anténa by musela být s vysokým ziskem, úzce směrová, spíše vyfázována dvojice nebo vyfázována čtveřice antén.
2. Rozhodující jsou místní poměry, zda v blízkosti nejsou překážky ve směru na "Žilinu". Pokud se týká Beskyd, jde o to, zda signál někde proletí "mezi kopci" nebo se úplně zarazí o horu.
3. Dálkový příjem bude rušen letadly a automobily, takže lze předpoklávat rytmické výpadky obrazu. Budou zcela určitě. Jejich množství vyplyne z úrovně signálu a je nepřímo úměrné.

Takový příjem je spíše pro anténáře amatéra, který to dělá ne pro vlastní příjem programů, ale pro pocit, že něco dokázal.
Pro toho, komu záleží především na programech lze doporučit satelitní příjem. Kouzlení s anténami a zesilovači bez měření není zadarmo a žere množství času s naprosto nejistým výsledkem. Vím o čem píšu, protože jsem si tím prošel, za analogu jsem měl STV 1 i STV 2. Nyní mám v Havířově po zemi kulové.

Každá složitá věc se skládá ze série jednoduchých věcí.

samorost
Registrace: 1/2006

@samorost