CryptoBox 800 UHD

ČT byla v prvním pololetí nejsledovanější za posledních 12 let

| redakce | tisk | názory

Česká televize se v první polovině letošního roku stala s průměrným podílem na publiku 31,25 % nejvyhledávanějším tuzemským vysílatelem. Jedná se o nejlepší pololetní výsledek posledních dvanácti let.

Dosud nejsledovanějším letošním pořadem v Česku se staly Události, které 15. března viděly více než 2 miliony diváků. Dle průzkumu Kantar CZ je navíc 62 % obyvatel považuje za nejdůvěryhodnější zpravodajskou relaci v zemi. Celkově pak České televizi důvěřují bezmála tři čtvrtiny obyvatel.

Podíl České televize za prvních šest měsíců letošního roku činil v celodenním průměru 31,25 %. Jedná se o nejvyšší pololetní hodnotu od roku 2008. Z jednotlivých programů oslovila nejvíce diváků Jednička s nejvyšším podílem na sledovanosti posledních deseti let - 17,19 %. Zaujala zejména premiéra Teroristky s bezmála 2 miliony diváků a finále pořadu Peče celá země, které si nenechalo ujít 1,76 milionů lidí.

Technika České televize (foto: ČT)
▲ Technika České televize (foto: ČT)

Výrazně se v první polovině roku dařilo také zpravodajské ČT24. Březen byl s podílem na sledovanosti 9,5 % nejúspěšnějším měsícem Čtyřiadvacítky od jejího založení v roce 2005. Společně s první polovinou roku 2013, kdy se konaly prezidentské volby, se zároveň jedná o nejlepší pololetní výsledek stanice posledních patnácti let. Vůbec nejvíce diváků oslovila v neděli 15. března, bezmála 4,2 miliony. Hlavní zpravodajská relace České televize se téhož dne dokonce stala nejsledovanějším pořadem letošního roku na všech tuzemských kanálech. Události sledovaly více než 2 miliony lidí při podílu na publiku přesahujícím 42 %. Jako nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajskou relaci v zemi je vnímá 62 % obyvatel. Důvěryhodnost zpravodajských relací dvou největších soukromých vysílatelů se podle výzkumu společnosti Kantar CZ pohybuje okolo 18 %.

Meziročně vzrostla rovněž důvěryhodnost celé České televize, které nyní, podle průzkumu společnosti STEM/MARK provedeném na robustním vzorku dvou tisíc respondentů, důvěřují tři čtvrtiny (74 %) obyvatel České republiky. Vysokou míru důvěryhodnosti potvrzují i výsledky výzkumu společnosti Kantar CZ, ve kterém s výrokem Česká televize je důvěryhodná souhlasí 72 % obyvatel ČR. Meziročně tak došlo k navýšení o 4 procentní body. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi se ČT dlouhodobě těší podobné míře důvěry veřejnosti jako má například britská BBC nebo rakouská ORF a vyšší než mají francouzská či španělská televize veřejné služby. Ze stejné studie realizované univerzitou v Oxfordu a institutem Reuters zároveň vyplývá, že je Česká televize nejdůvěryhodnějším zdrojem zpravodajských informací v zemi.

Vyšší spokojenost se stanicemi ČT
První pololetí znamenalo nejen vyšší hodnoty sledovanosti, ale rovněž spokojenosti diváků s programovou nabídkou České televize. Nejvyšších hodnot, na škále od 1 do 10, dosáhly stanice ČT art a nový kanál ČT3. Shodně 8,8 což je o 4 desetiny více, než je průměr televizního trhu. Nad ním jsou dlouhodobě všechny programy České televize.

Mezi nejlépe hodnocené pořady patřily především premiérové snímky, na nichž se Česká televize podílela. Pokračování historické minisérie Marie Terezie (9,0), detektivní drama Stockholmský syndrom (8,8) nebo thriller Vysoká hra (8,7). Napříč věkovými kategoriemi uspěla také pořad Peče celá země (8,5), jehož pokračování se začne natáčet na jaře příštího roku.

Vůbec nejlépe však diváci hodnotili relace, které Česká televize začala vysílat v době pandemie. Hokej v 60 minutách (9,3), Pohybovky Pavla Kříže (9,2) nebo nový magazín Život na třetí (9,1). Z dlouhodobých projektů diváci oceňují zejména pořad Hyde Park Civilizace (9,2). Tradičně jsou s programem České televize spokojenější ženy, spokojenost nejvíce vzrostla ve skupině diváků ve věku 30-44 let.

Přes 2 miliony uživatelů měsíčně
Z pohledu internetové návštěvnosti si nejvyšší meziroční nárůst připsal zpravodajský web ČT24. Jeho průměrná měsíční návštěvnost dosáhla v 1. pololetí na více než 2 miliony reálných uživatelů; v březnu to bylo dokonce přes 3,5 milionu. Oproti roku 2019 se tak zvedla o 65 %. Třetinový nárůst měl web Déčka. Z hlediska celkového času stráveného sledováním videoobsahu připadlo na Českou televizi 43,6 procenta veškerého přehraného obsahu.

Zdroj dat: ATO - Nielsen Admosphere, živě + TS0-3
Zdroj dat: Kantar CZ, sběr dat: 29. 4. - 11. 5. 2020, velikost vzorku: 1 000
Zdroj dat: STEM/MARK a Median, sběr dat: 29. 5. - 3. 6. 2020, velikost vzorku: 2 002
Zdroj dat: Digital News Report 2020, University of Oxford + Reuters Institute, sběr dat: leden/únor 2020, velikost vzorku: 2 006

zdroj: ČT

názory čtenářů