Quantcast

RRTV: Vysílání Klenot TV s možnou nekalou obchodní praktikou

| redakce | tisk

Ve vysílání teleshoppingové stanice Klenot TV se mohla objevit nekalá obchodní praktika. Zjistil český regulátor médií RRTV (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání) na svém posledním 18. zasedání konaném 10. a 18. listopadu.

Rada se nejprve seznámila s vyjádřením provozovatele Klenot TV, společností Emporia Style s.r.o., kdo je zadavatelem obchodního sdělení / teleshoppingu s přímou nabídkou parfémů značky Khalis odvysílaného dne 1. srpna 2020 od 8:26 hodin na zmíněném programu Klenot TV.

Následně RRTV rozhodla zahájit s výše uvedeným subjektem řízení o přestupku z moci úřední. Podle názoru rady se vysílatel mohl dopustit přestupku zadáním teleshoppingového bloku s přímou nabídkou parfémů značky Khalis, odvysílaného dne 1. srpna 2020 od 8:26 hodin na programu KLENOT TV, který může být nekalou obchodní praktikou, neboť obsahuje věcně nesprávnou a tedy nepravdivou informaci, že program KLENOT TV je jediným prodejcem značky Khalis pro Českou a Slovenskou republiku, kdy moderátorka teleshoppingu opakovaně přímo zdůrazňuje, že v České a Slovenské republice jsou jediným distributorem této značky a diváci nemají možnost si zboží nakoupit kdekoli jinde, pouze pokud by jeli do zahraničí („Pouze TV KLENOT si v celé České a Slovenské republice zajistila exkluzivní spolupráci s tímto výrobcem parfémů, jinde je neseženete. Takže pozor na to.“, „Nikdo jiný, nikomu jinému, žádné jiné firmě se nepodařilo získat svolení, nabídnout do České a Slovenské republiky tyto parfémy. Máme je jenom my, exkluzivně pro TV KLENOT, si je můžete získat.“, „Pouze u nás ho můžete koupit, Čechy a Slovensko nemají zastoupení, ovšem nám se podařilo ve výhradní spolupráci právě s firmou Khalis.“, atd.)

Rada zjistila, že ve skutečnosti existuje v České republice ještě minimálně jeden další distributor parfémů značky Khalis, a to Anabis.com, který provozuje společnost Novoteron s.r.o.

Podle regulátora uvádění této nesprávné informace vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, tj. spotřebitel se po zhlédnutí teleshoppingu domnívá, že produkty značky Khalis si může zakoupit výhradně prostřednictvím teleshoppingu Klenot TV, když ve skutečnosti existuje ještě minimálně jeden další prodejce, který nadto nabízí parfémový olej za výrazněji výhodnější cenu než je nejlevnější cena uváděná v poslední části teleshoppingu.





Reklama




Vybrané články