Quantcast

LG již 12 let vede světový trh s OLED televizory

| redakce | tisk | názory

Společnost LG Electronics (LG) potvrdila svou dominantní pozici na trhu prémiových televizorů. S tržním podílem přesahujícím 52,4 % v roce 2024 zaujímá vedoucí postavení v celosvětových dodávkách OLED televizorů.

Již dvanáctý rok v řadě LG udává směr globálnímu trhu s OLED televizory a neustále zvyšuje zážitek ze sledování televize díky audiovizuální dokonalosti a personalizaci při využití umělé inteligence. LG je tak ztělesněním podstaty technologie OLED s dokonalou černou a vylepšeným jasem.

Podle údajů společnosti Omdia, zabývající se průzkumem trhu, si LG v uplynulém roce upevnila pozici světového lídra v prodeji OLED televizorů s celkovým objemem 3,18 milionu dodaných kusů. Jen ve čtvrtém čtvrtletí dodávky přesáhly 1,1 milionu kusů, což dokládá schopnost společnosti nabízet špičkové technologie, které odpovídají měnícím se preferencím spotřebitelů.

OLED televizor LG v domácnosti. Ilustrační foto (foto: LG)
▲ OLED televizor LG v domácnosti. Ilustrační foto (foto: LG)

OLED televizory v roce 2023 tvořily 45 % trhu prémiových televizorů (modely s cenou 1 500 USD a vyšší) s nárůstem o 8,5procentního bodu oproti předchozímu roku. LG očekává, že v letošním roce překročí 50% podíl na trhu a bude pokračovat v uvádění technologických inovací pro upevnění svého vedoucí postavení v segmentu OLED televizorů.

S rostoucí poptávkou po větších obrazovkách se zvyšuje i podíl velkoformátových OLED televizorů, které nyní tvoří 16 % z celého trhu OLED televizorů. LG si udržuje vedoucí pozici i v tomto segmentu a v roce 2024 dominovala trhu s 57,5% podílem v kategorii obrazovek OLED s úhlopříčkou 75 palců a více, tedy s nabídkou modelů ve velikostech 77, 83, 88 a 97 palců.

Společnost LG, s využitím více než desetiletí při inovacích technologie OLED, aktuálně připravuje nejnovější modely OLED televizorů. Tyto televizory se vyznačují pokročilými technologiemi, jako jsou bezdrátový přenos obrazu a zvuku v rozlišení 4K při 144 Hz bez zpoždění a ztráty kvality, personalizace s využitím AI na platformě webOS a vynikající kvalita obrazu s vylepšeným jasem a dokonalou černou. To vše pro mimořádný zážitek ze sledování digitálního obsahu na televizorech LG.

Celosvětové dodávky televizorů v uplynulém roce dosáhly 208,8 milionu kusů, což po třech letech znamená návrat k růstu. Dodávky OLED televizorů meziročně vzrostly o 8 % na 6,07 milionu kusů. Celkové dodávky televizorů LG, zahrnující OLED i LCD modely, dosáhly v uplynulém roce 22,6 milionu kusů, což představuje 16,1 % tržeb na globálním trhu s televizory.

zdroj: LG

názory čtenářů




Reklama




Vybrané články