Skylink oslavil 1 milion aktivních karet
| Tisk
Společnosti TradeTec a Towercom, provozovatelé satelitní platformy Skylink, oznámily překročení hranice 1 milionu aktivních karet Skylink. Milióntá karta podle informací firmy byla zaktivována v úterý 6.4.2010 v podvečerních hodinách.
Programová nabídka Skylink je českým a slovenským domácnostem vysílána ze satelitních systémů Astra na pozicích 23,5°E a 19,2°E. Digitální signál ze satelitu je dostupný na celém území obou států.
Popularita a počet zákazníků Skylinku roste zejména v posledních dvou letech a Skylink tak významnou měrou přispívá k úspěšnému průběhu digitalizace televizního vysílání. Dynamiku růstu zákaznické základny Skylinku ilustruje následující tabulka:
K úspěchu Skylinku přispívají tyto nejdůležitější konkurenční výhody:
• bezplatný příjem všech základních českých a slovenských televizních a rozhlasových programů;
• špičková kvalita televizního příjmu (SD i HD);
• dostupnost na celém území ČR a SR;
• pestrá nabídka volitelných programů;
• stovky nekódovaných zahraničních programů – zdarma ze satelitu ASTRA;
• první a největší poskytovatel HDTV na celém území ČR a SR.
„
▲ Graf č. 1 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání
Podle grafu č. 1 každoročně klesá podíl příjmu televizního vysílání klasickou analogovou terestrickou cestou ve prospěch DVB-T a zejména příjmu programů ze satelitu. Na konci roku 2009 měl příjem programů ze satelitu již 34 procentní podíl. Ten se během tří let ještě zvýší o 13% bodů. Mírně poroste kabelová televize a IPTV. Ztrácet bude pozemní analog a také DVB-T.
▲ Graf č. 2 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání na hlavním televizoru (rok 2006)
▲ Graf č. 3 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání na hlavním televizoru (rok 2009)
▲ Graf č. 4 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání na hlavním televizoru (rok 2012)
▲ Graf č. 5 - Trh satelitní televize v Česku na konci roku 2009
Graf 5 ukazuje silnou pozici Skylinku na satelitním trhu ve srovnání s konkurencí. Je třeba ale brát v úvahu, že je srovnána neplacená satelitní televize (Skylink) s placenými službami (Digi TV, UPC Direct atd.). Srovnání placené nabídky Skylink s konkurenčními pay-tv službami by přineslo značně odlišné výsledky.
▲ Graf č. 6 - Aktivní karty v posledních třech letech
Na grafu číslo 6 je zobrazen růst počtu aktivních karet v posledních třech letech. Graf ukazuje zvyšující zájem o službu jak v České republice, tak i na Slovensku.
▲ Graf č. 7 - Placená a neplacená nabídka platformy
Další graf číslo 7 ukazuje, kolika zákazníkům postačuje neplacená nabídka a kolik klientů si objedná balíček s placenými programy v sezóně a mimo ní. Z grafu vyplývá, že cca 130 až 140 tisíc klientů si objednává placenou televizi bez rozdílu ročního období. Další klienti mají přístup k placeným programů na základě promo akce. Až 820 tisícům klientům Skylinku postačí neplacená nabídka provozovatele.
▲ Graf č. 8 - Prodej karet Skylink a Skylink HD
Obě karty Skylink a Skylink HD jsou rovnocenné. Ta s "HD" navíc obsahuje předplacené období na placené kanály ve vysokém rozlišení. Ukazuje se, že zájem o tyto karty roste. Ve třetím kvartále 2009 si tuto kartu pořídilo 7 procent klientů, v dalším kvartále již 15 procent zákazníků a v prvním čtvrtletí již téměř čtvrtina zákazníků provozovatelů platformy.
redakce
Programová nabídka Skylink je českým a slovenským domácnostem vysílána ze satelitních systémů Astra na pozicích 23,5°E a 19,2°E. Digitální signál ze satelitu je dostupný na celém území obou států.
Popularita a počet zákazníků Skylinku roste zejména v posledních dvou letech a Skylink tak významnou měrou přispívá k úspěšnému průběhu digitalizace televizního vysílání. Dynamiku růstu zákaznické základny Skylinku ilustruje následující tabulka:
K úspěchu Skylinku přispívají tyto nejdůležitější konkurenční výhody:
• bezplatný příjem všech základních českých a slovenských televizních a rozhlasových programů;
• špičková kvalita televizního příjmu (SD i HD);
• dostupnost na celém území ČR a SR;
• pestrá nabídka volitelných programů;
• stovky nekódovaných zahraničních programů – zdarma ze satelitu ASTRA;
• první a největší poskytovatel HDTV na celém území ČR a SR.
„
Jsme velmi rádi, že popularita Skylinku roste. Ukazuje se, že digitální televize ze satelitu je v procesu digitalizace televizního vysílání atraktivní alternativou pozemního příjmu. V době, kdy se naše domácnosti vybavují velkoplošnými televizory a kdy se HDTV stává novým standardem, sehrává satelitní platforma Skylink zaměřená na špičkovou kvalitu signálu nezastupitelnou roli. Děkujeme našim zákazníkům za jejich přízeň a našim programovým, technickým a obchodním partnerům za podporu. Úspěch Skylinku je jejich úspěchem,“ uvedl Jaromír Glisník, výkonný ředitel společnosti TradeTec, která je provozovatelem platformy Skylink v České republice.
▲ Graf č. 1 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání
Podle grafu č. 1 každoročně klesá podíl příjmu televizního vysílání klasickou analogovou terestrickou cestou ve prospěch DVB-T a zejména příjmu programů ze satelitu. Na konci roku 2009 měl příjem programů ze satelitu již 34 procentní podíl. Ten se během tří let ještě zvýší o 13% bodů. Mírně poroste kabelová televize a IPTV. Ztrácet bude pozemní analog a také DVB-T.
▲ Graf č. 2 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání na hlavním televizoru (rok 2006)
▲ Graf č. 3 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání na hlavním televizoru (rok 2009)
▲ Graf č. 4 - Jak přijímáme v Česku televizní vysílání na hlavním televizoru (rok 2012)
▲ Graf č. 5 - Trh satelitní televize v Česku na konci roku 2009
Graf 5 ukazuje silnou pozici Skylinku na satelitním trhu ve srovnání s konkurencí. Je třeba ale brát v úvahu, že je srovnána neplacená satelitní televize (Skylink) s placenými službami (Digi TV, UPC Direct atd.). Srovnání placené nabídky Skylink s konkurenčními pay-tv službami by přineslo značně odlišné výsledky.
▲ Graf č. 6 - Aktivní karty v posledních třech letech
Na grafu číslo 6 je zobrazen růst počtu aktivních karet v posledních třech letech. Graf ukazuje zvyšující zájem o službu jak v České republice, tak i na Slovensku.
▲ Graf č. 7 - Placená a neplacená nabídka platformy
Další graf číslo 7 ukazuje, kolika zákazníkům postačuje neplacená nabídka a kolik klientů si objedná balíček s placenými programy v sezóně a mimo ní. Z grafu vyplývá, že cca 130 až 140 tisíc klientů si objednává placenou televizi bez rozdílu ročního období. Další klienti mají přístup k placeným programů na základě promo akce. Až 820 tisícům klientům Skylinku postačí neplacená nabídka provozovatele.
▲ Graf č. 8 - Prodej karet Skylink a Skylink HD
Obě karty Skylink a Skylink HD jsou rovnocenné. Ta s "HD" navíc obsahuje předplacené období na placené kanály ve vysokém rozlišení. Ukazuje se, že zájem o tyto karty roste. Ve třetím kvartále 2009 si tuto kartu pořídilo 7 procent klientů, v dalším kvartále již 15 procent zákazníků a v prvním čtvrtletí již téměř čtvrtina zákazníků provozovatelů platformy.
redakce