Quantcast

74 procent abonentů opustí pay-tv do pěti let

| Tisk

Zatímco u nás roste počet abonentů placené televize, trend ve světě je opačný. Podle studie společnost Grabyo plánuje v příštích pěti letech téměř 3/4 globálních zákazníků video služeb opustit tradiční placenou televizní službu.

Je to velmi znepokojivý jev a existuje mnoho důvodů. Především diváci chtějí utratit menší částky za mnoho služeb a využívat úzce přizpůsobené nabídky jejich zájmům. Provozovatelé platforem budou muset přehodnotit své obchodní strategie.

Jako tradiční pay-tv se považuje placená televize šířená prostřednictvím pozemních vysílačů, kabelových sítí, satelitu či internetu (OTT i IPTV). Za rostoucí se nyní označují video služby typu VOD (video na požádání) typu Netflix či HBO GO.

Report Grabyo 2020 (Value of Video Report 2020: The Consumer Strikes Back) je zpráva pro spotřebitele, která používá data 13 tisíc spotřebitelů z 11 zemí, včetně Velké Británie, Francie, Německa, Itálie, Španělska, USA, Brazílie, Argentiny, Thajska, Japonska a Austrálie. V reportu jsou odpovědi na dotazy spotřebitelů na jejich výdaje za televizní a video služby, jak si cení předplatného a jaké záměry mají za placení video služeb.

Konkurence v oblasti streamování videa se začne vyostřovat v tomto roce (2020). Míra celosvětové penetrace online je již 55procent diváků, tedy více než pokrytí placené televize.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Rodina u televizní obrazovky (foto: Discovery)

Mezi globálními zákazníky, kteří plánují platit za pay-tv nebo již odešli od placené televize, 26 procent uvedlo, že hlavní příčinou byla zvýšená cena služeb. Streaming je rozhodně levnější a atraktivnější, tvrdí.

Report také ukázal, že 66 procent britských spotřebitelů utratí až 20 liber měsíčně za video služby. Zhruba 30 procent klientů ve Velké Británii uvedlo, že veškeré výdaje za video služby jsou výhradně za online streamování.

Rostoucí popularita streamování je zdůrazněna při odběru mnoha služeb. Ukazuje se, že až 28 procent britských klientů využívá dvě nebo více internetových video služeb. To je stále méně ve srovnání s 35 procenty v USA a 32% v celé Evropě s mnoha předplatnými streamovacích služeb.


ČTĚTE TAKÉ:
* 1/2 české populace sleduje placenou tv, roste zájem o tematické stanice

Kolik diváků je ochotno zaplatit za online video služby?

Ve Velké Británii 40 procent diváků tvrdí, že jsou ochotni za video online služby zaplatit až 35 liber měsíčně a v USA 47 procent je ochotno za online platformy utratit 35 USD měsíčně.

Důležité jsou flexibilní možnosti předplatného a nízká cena.

Diváci chtějí utratit menší částky za mnoho služeb přizpůsobené jejich zájmům. Tento měsíční strop výdajů za video služby naznačuje, že klienti si mohou zaplatit 4 až 5 online video služeb, pokud tomu cena odpovídá.

Trh se připravuje na online boj.

Vstupem hlavních hráčů jako Disney, Apple, NBCUniversal a WarnerMedia (HBO) změní trh. Ve Velké Británii již 13 procent zákazníků využívá novou službu Disney+, která byla spuštěna v březnu. V USA se již 24 procent diváků zaregistrovalo v této službě, což znamená, že ji využívá přes 28 milionů zákazníků.



Netflix je dominantním hráčem na světě

Netflix upevnil svoji pozici v mnoha anglicky hovořících zemích. Službu využívá 71% britských zákazníků, 66% v USA a 53% v ostatních zemích "velké pětky" v Evropě.

Zajímavé je, že podle nejnovější zprávy společnosti Grabyo probíhá ve Velké Británii a Evropě rychlý růst online předplatného ve starších věkových skupinách. Počet online předplatných videí se od roku 2019 zvýšil o 63 procent ve věkové skupině 65+.

"Rok 2020 bude rokem, ve kterém uvidíme skutečný dopad válek streamovacích služeb na zvyky při sledování a co to znamená pro širší odvětví videa. Provozovatelé vysílání, držitelé práv a vydavatelé musí odpovídat potřebám publika odcházejícího od tradiční televize. Flexibilita, přístup a cena jsou pro spotřebitele důležité," uvedl report Grabyo.

zdroje: satkurier.pl + Grabyo

redakce





Reklama




Vybrané články