Majitel satelitů Astra dodává programy do 366 mil. TV domácností
| Tisk
Programy ze satelitů lucemburského operátora SES (Astra) se dostávají do 366 milionů televizních domácností po celém světě. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu trhu Satellite Monitor.
Satellite Monitor potvrdil společnost SES (Astra) jako lídra v poskytování přímého i nepřímého dodávání obsahu ze satelitu. SES nyní šíří téměř 8400 televizních programů, včetně 3130 ve vysokém rozlišení (HDTV) nebo Ultra HD rozlišení (UHD) celosvětově do 366 milionů televizních domácností, což představuje nárůst o pět milionů domácností oproti předchozímu roku.
SES je nadále lídrem v počtu domácností, kterým dodává programy a rekordním počtem šířených programů.
▲ Obr č. 1 - Diváci u televizní obrazovky (foto: SES)
Nárůst televizních domácností obsluhovaných společností SES lze přičíst rostoucímu dosahu v Africe (+9,1 milionu), APAC (+1 milion) a Latinské Americe (+1,7 milionu), kde nadále vedou satelitní platformy a IPTV jako hlavní způsoby příjmu programů.
Na klíčovém evropském trhu společnost SES prostřednictvím orbitální pozice 19,2°E dodává programy do 117 milionů domácností a dodává obsah polovině všech domácností a to jak přímo prostřednictvím satelitu, kabelové sítě či IPTV. Dosah společnosti SES do televizních domácností v Severní Americe se naopak snížil o 6 milionů, protože se americké publikum obrací k alternativám online streamování.
V Africe společnost SES pokračuje v rozšiřování svého satelitního dosahu díky růstu nabídky etiopské bezplatné nabídky programů Ethiosat, první specializované televizní platformy v zemi. Společnost SES také v posledních dvou letech vedla intenzivní program, jehož cílem bylo přimět televizní diváky v Etiopii, aby přesměrovali své paraboly na satelit umístěný na pozici 57°E, který v současné době je dominantní pozicí pro příjem satelitních televizních programů v Etiopii.
▲ Tabulka č. 1 - Televizní programy do domácností přímo i nepřímo přes satelity SES
Kromě toho byly na afrických a evropských trzích zpozorovány klíčové trendy:
* Evoluce televizních domácností v Africe - penetrace TV příjmu na trzích v Africe, jako je Etiopie, Nigérie a Ghana, vzrostla od roku 2017 o 27 %, protože satelit získává na popularitě jako hlavní prostředek příjmu TV programů
* Volně vysílané programy ( FTA) v Evropě - čím dál více se obracejí k balíčkům over-the-top TV (OTT), volně šířeným satelitní TV zůstává v Evropě za posledních pět let stabilní, což podtrhuje hodnotu nabídku satelitní TV a doplňkový charakter OTT
* Růst IPTV - televize přes internetový protokol (IPTV) nadále roste v celé Evropě
jako nově vznikající distribuční metoda, zatímco pozemní televize (DTT) klesala
redakce
Satellite Monitor potvrdil společnost SES (Astra) jako lídra v poskytování přímého i nepřímého dodávání obsahu ze satelitu. SES nyní šíří téměř 8400 televizních programů, včetně 3130 ve vysokém rozlišení (HDTV) nebo Ultra HD rozlišení (UHD) celosvětově do 366 milionů televizních domácností, což představuje nárůst o pět milionů domácností oproti předchozímu roku.
SES je nadále lídrem v počtu domácností, kterým dodává programy a rekordním počtem šířených programů.
▲ Obr č. 1 - Diváci u televizní obrazovky (foto: SES)
Nárůst televizních domácností obsluhovaných společností SES lze přičíst rostoucímu dosahu v Africe (+9,1 milionu), APAC (+1 milion) a Latinské Americe (+1,7 milionu), kde nadále vedou satelitní platformy a IPTV jako hlavní způsoby příjmu programů.
Na klíčovém evropském trhu společnost SES prostřednictvím orbitální pozice 19,2°E dodává programy do 117 milionů domácností a dodává obsah polovině všech domácností a to jak přímo prostřednictvím satelitu, kabelové sítě či IPTV. Dosah společnosti SES do televizních domácností v Severní Americe se naopak snížil o 6 milionů, protože se americké publikum obrací k alternativám online streamování.
V Africe společnost SES pokračuje v rozšiřování svého satelitního dosahu díky růstu nabídky etiopské bezplatné nabídky programů Ethiosat, první specializované televizní platformy v zemi. Společnost SES také v posledních dvou letech vedla intenzivní program, jehož cílem bylo přimět televizní diváky v Etiopii, aby přesměrovali své paraboly na satelit umístěný na pozici 57°E, který v současné době je dominantní pozicí pro příjem satelitních televizních programů v Etiopii.
Trh | TV domácností |
---|---|
Evropa | 170 milionů |
Severní Amerika | 59 milionů |
Afrika | 46 milionů |
Latinská Amerika | 44 milionů |
Asie-Pacifik | 34 milionů |
Střední východ | 13 milionů |
▲ Tabulka č. 1 - Televizní programy do domácností přímo i nepřímo přes satelity SES
Kromě toho byly na afrických a evropských trzích zpozorovány klíčové trendy:
* Evoluce televizních domácností v Africe - penetrace TV příjmu na trzích v Africe, jako je Etiopie, Nigérie a Ghana, vzrostla od roku 2017 o 27 %, protože satelit získává na popularitě jako hlavní prostředek příjmu TV programů
* Volně vysílané programy ( FTA) v Evropě - čím dál více se obracejí k balíčkům over-the-top TV (OTT), volně šířeným satelitní TV zůstává v Evropě za posledních pět let stabilní, což podtrhuje hodnotu nabídku satelitní TV a doplňkový charakter OTT
* Růst IPTV - televize přes internetový protokol (IPTV) nadále roste v celé Evropě
jako nově vznikající distribuční metoda, zatímco pozemní televize (DTT) klesala
redakce