Quantcast

Telly: Placené televizní služby využívá 72 procent Čechů

| Tisk

Většina českých diváků má aktuálně předplacenou nějakou televizní službu, vyplývá z průzkumu, který si u agentury Skála & Šulc nechal vypracovat televizní operátor Telly.

Z odpovědí tisícovky respondentů dále vyplývá, že 18 procent diváků nemá o placené televizní služby zájem a nikdy si je nepořídili. Nejčastěji kvůli finanční náročnosti a malému zájmu o televizní vysílání. Desetina tyto služby využívala v minulosti, aktuálně je ale nemá předplacené.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Platforma Telly. Ilustrační foto (foto: Telly)

Naopak zbývajících 72 procent českých diváků platí za příjem televizního vysílání u některého z operátorů. Coby nejčastější důvody respondenti uváděli velkou nabídku televizních kanálů, možnost přetáčet si pořady, nahrávat je a sledovat na mobilním telefonu, počítači a dalších zařízeních.

Diváků, kteří si platí nějakou televizní službu rok od roku přibývá. Podíl 72 procent se v případě českého trhu může zdát vysoký, na západ od našich hranic je tento podíl vždy přes 90 procent,“ říká Jan Schöppel, marketingový ředitel Telly.



Dominantním příjmem televizního signálu je stále pozemní vysílání (34 procent), shodných 16 procent pak připadá na kabelové a IPTV vysílání. Příjem prostřednictvím satelitního zařízení využívá v Česku 12 procent televizních konzumentů. VOD služby pak má v oblibě 22 procent tuzemských diváků.

Většina diváků (62 procent) sleduje televizní pořady a filmy (živě i odloženě) dvě až tři hodiny. Devatenáct procent respondentů se dívá méně než hodinu a naopak pět procent sleduje každý den obrazovku televizoru více než pět hodin. Z průzkumu dále vyplývá, že 73 procent diváků televizi sleduje denně nebo nejméně čtyři dny v týdnu. Každý pátý divák sleduje vysílání nejvýše tři dny v týdnu.

redakce





Reklama




Vybrané články