Quantcast

Klasická televize si udržuje svoji pozici i v době streamovacích platforem

| Tisk | komentáře

Klasické televizní vysílání si udržuje svoji dominantní pozici i v době rozvoje streamovacích platforem. Nicméně i tak pro televizní vysílatele je výzvou k dalšímu rozvoji.

Na slovenském televizním trhu fungují dvě hlavní komerční televizní skupiny Markíza a JOJ. Obě vedle svých hlavních stanic a menších tematických programů provozují vlastní streamovací platformy Voyo (Markíza) a JOJ play (JOJ).

Obě lokální streamovací služby dokážou konkurovat globálním platformám zejména lokálním obsahem. "Lokální tvorba je jádrem naší identity. Zaměřujeme se na silné lokální příběhy, nakolik slovenští diváci oceňují obsah reflektující jejich kulturu a realitu," vysvětlila marketingová ředitelka JOJ Group Ivana Semjanová.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Diváci u televizní obrazovky. Ilustrační foto (foto: Vodafone)

Vedle domácí tvorby lákají místní platformy i svým obsahem. "Všimli jsme si, že mezi zákazníky rezonovala sportovní poptávka, kterou se nám podařilo naplnit pomocí streamovací služby Voyo. Jde zejména o fotbalové ligy, závody F1 a domácí soutěže," uvedl segmentový ředitel televize Markíza Kristián Baráti.

Streamovací platforma pod značkou Voyo donedávna fungovala také v České republice. Před měsícem byla nahrazena službou Oneplay, která nahradila původní televizní službu O2 TV a českou verzi Voyo od TV Nova. Pod novým brandem Oneplay najde zákazník jak širokou videotéku, tak i nabídku lineárních stanic, včetně sportovních pod značkami Oneplay, Nova Sport či Premier Sport.

Konkurenční TV Prima provozuje vlastní streamingovou službu prima+.

České podobně jako slovenské streamovací služby se zaměřují na nabídku lokálních titulů. Některé z nich vznikají výhradně pro potřeby streamovací služby, jiné jsou zde dostupné dříve, než v klasickém vysílání.

"Mladá generace chce totiž obsah sledovat dříve, kde chce, kdy chce a na jakém zařízení chce," vysvětlil Baráti. Televize Markíza svůj lokální obsah staví na formátech jako jsou Ruža pre nevestu, Love Island, Survivor či Sex'o clock, které oslovují zejména mladší diváky.



Na přilákání mladých diváků k pořadům využívají televize i sociální sítě. Provozovatelé stanic se shodují, že mladá generace je naučena získávat informace o tom, co sledovat právě přes sociální sítě.

Dalšími strategiemi, které televize využívají, jsou spolupráce s influencery či interaktivní prvky. "Diváci dnes nechtějí být jen pasivními příjemci obsahu, ale chtějí se zapojit. Proto investujeme do interaktivních funkcí a aplikací," vysvětlila Semjanová.

Streamingové služby Markíza a JOJ nepovažují za hrozbu, spíše za příležitost. "Mezi službou Voyo a lineárním vysíláním televize Markíza vidíme synergii. Jedno posiluje druhé a navzájem fungují dobře," potvrdil Baráti.

Provozovatelé televizních stanic se shodují, že časy čistě lineárního vysílání jsou pryč a budoucnost vidí v hybridním vysílání, což je reakce na měnící se návyky diváků, nástupu streamovacích platforem a nových technologií.

redakce

komentáře čtenářů




Reklama




Vybrané články