Quantcast

Berlusconi posiluje svoji pozici na španělském TV trhu

| redakce | tisk

Silvio Berlusconi získává vliv na španělském televizním trhu. Italský premiér kontrolující španělskou TV stanici Telecinco spojuje svoje síly s konkurenční Cuatro.

Fúze vznikla s cílem posílení dvou velkých neplacených televizních kanálů. Jejich podíl na trhu bude 25,2 procenta. Zákon povoluje maximálně 27 procent.

Sloučení je první fúzí dvou velkých privátních TV vysílatelů ve Španělsku. Berlusconiho mediální skupina Mediaset získá v nové televizi podíl ve výši 41 procent. Španělská skupina Prisa bude s 18% podílem druhým největším akcionářem.

Fúze Telecionco a Cuatro je považováno za pozoruhodné spojení. Obě televize totiž zastupovaly opačné politické směry. Berlusconiho mediální skupina patří do konzervativního táboru a naopak Prisa je orientována liberálně doleva.

Pravděpodobně nepůjde o jediné sloučení ve Španělsku. Dva další konkurenti Antena 3 a La Sexta se hodlají spojit také. Oba televize by měly na trhu celkem 22,6 procentní podíl.

Fúze zahrnuje kompletní reorganizaci španělského televizního trhu. Změny jsou reakcí na hospodářskou krizi a rychlý pokles jejich příjmů. Příjmy z reklamy na španělské televizi v první polovině roku 2009 klesly o téměř 30 procent ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku a dosáhly 2,6 miliardy eur.

zdroj: DF,DPA





Reklama




Vybrané články