ČT bude moci vysílat reklamu jen na ČT2 a ČT4
| redakce | tiskVeřejnoprávní Česká televize (ČT) bude moci vysílat reklamu jen na programech ČT2 a ČT4. Naopak zmizí z ČT1 a ze zpravodajského kanálu ČT24. Vyplývá to z novely zákona o ČT, který ve středu schválila Poslanecká sněmovna.
Výnosy z reklamy na ČT2 půjdou Státnímu fondu kultury a peníze z reklamy na ČT4 poslouží na výrobu sportovních pořadů. Novelu nyní posoudí Senát.
Na ČT2 a ČT4 bude zachován limit pro množství reklamy na dosavadních 0,5 procentech denního vysílacího času. Novela počítá i s tím, že na ČT1 a případně ČT24 by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání vysílacích práv. Reklama by se neměla objevovat na internetových stránkách ČT. Veřejnoprávní TV také bude smět vysílat teleshopping.
Komerční televize Nova, Prima a TV Barrandov budou podle novely nově odvádět fondu kinematografie 2 procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy. To se ale nelíbí TV Barrandov, které to připadá diskriminační, neboť stanice na trhu působí teprve 2,5 roku.
Proti omezení reklamy na ČT jsou některé firmy, které se obávají dominantního postavení Novy a Primy, které ovládají 95% reklamního trhu.
Novela dále počítá s tím, že budou od rozhlasových a televizních poplatků osvobozeny takové přijímače, které jejich majitel upravil k trvalému užívání výlučně pro jiné účely.
zdroj: ČTK