Quantcast

La Liga hledá nový model prodeje vysílacích práv

| redakce | tisk

Španělská fotbalová La Liga se inspirovala v anglické Premier League a hledá nový model prodeje vysílacích televizních práv za více peněz. La Liga chce zároveň nastavit spravedlivou rovnováhu mezi největšími a nejmenšími fotbalovými týmy.

Vysílací práva na La Ligu vlastní mediální společnost MediaPro. La Liga je jedinou top evropskou ligou, ve které jednotlivé kluby jednají o vlastním televizním kontraktu. Vše by se mělo změnit a přejít na kolektivní vyjednávání o ceně za vysílací práva.

V současné době je obrovský rozdíl mezi největšími a nejmenšími týmy z hlediska peněz získaných za televizní vysílání. Největší kluby jako Real Madrid a Barcelona mají lví podíl na zisku zhruba po 140 milionech eur z celkového příjmu 650 milionů eur od televizních vysílatelů, zatímco jiní jako Atletico de Mardid a Valencia získají jen 42 milionů eur a nejmenší jako Betis pouze 12 milionů eur.

"Pokud urychleně nepřejdeme na centralizaci prodeje televizních práv, španělský fotbal bude mít velmi vážný problém," řekl Javier Tebas, prezident La Liga, který dodal: "Ekonomicky skončíme v konkurenci na páté úrovni".

zdroj: Advanced television





Reklama




Vybrané články