La Liga hledá nový model prodeje vysílacích práv
| redakce | tiskŠpanělská fotbalová La Liga se inspirovala v anglické Premier League a hledá nový model prodeje vysílacích televizních práv za více peněz. La Liga chce zároveň nastavit spravedlivou rovnováhu mezi největšími a nejmenšími fotbalovými týmy.
Vysílací práva na La Ligu vlastní mediální společnost MediaPro. La Liga je jedinou top evropskou ligou, ve které jednotlivé kluby jednají o vlastním televizním kontraktu. Vše by se mělo změnit a přejít na kolektivní vyjednávání o ceně za vysílací práva.
V současné době je obrovský rozdíl mezi největšími a nejmenšími týmy z hlediska peněz získaných za televizní vysílání. Největší kluby jako Real Madrid a Barcelona mají lví podíl na zisku zhruba po 140 milionech eur z celkového příjmu 650 milionů eur od televizních vysílatelů, zatímco jiní jako Atletico de Mardid a Valencia získají jen 42 milionů eur a nejmenší jako Betis pouze 12 milionů eur.
"Pokud urychleně nepřejdeme na centralizaci prodeje televizních práv, španělský fotbal bude mít velmi vážný problém
," řekl Javier Tebas, prezident La Liga, který dodal: "Ekonomicky skončíme v konkurenci na páté úrovni
".
zdroj: Advanced television