Quantcast

Mediaset chystá celoevropskou televizní síť

| redakce | tisk

Italská mediální společnost Mediaset, která patří k největším evropským hráčům na poli televizního vysílání, plánuje spustit celoevropskou televizní síť společně s německou ProsiebenSat1 a francouzskou TF1.

I když si na oficiální informace budeme muset počkat minimálně do léta (generální ředitel Mediasetu Pier S. Berlusconi plánuje projekt představit v červenci), již nyní vyplouvají na povrch některé zajímavé informace které by mohli napovědět o co se vlastně bude jednat.

Podle informací které přinesli různé italské odborné weby by se mělo jednat o obrovskou platformu která bude působit v celé EU a bude vždy přizpůsobena tamnímu trhu včetně jazykové lokalizace.

Důležitou informací je, že by platforma neměla být placená, ale zdarma, tedy financována reklamou.

Mediaset roste, v Itálii a Španělsku jsme absolutní lídři mezi komerčními stanicemi a to jak co se týče programu, tak i v nových technologiích. Po hubených letech kdy nám ekonomická krize trochu svázala ruce a reklamní trh se v celé Evropě potýkal s problémy, nyní nadešel konečně čas více investovat a růst i v celoevropském měřítku. Projekt nového televizního pola je obrovský projekt na který nemůže být společnost Mediaset sama a proto již několik měsíců intenzivně jednáme s německou ProsiebenSat1 a francouzskou TF1, které mají podobné ne-li stejné ambice jako Mediaset. Nyní, po dlouhých měsících jednání došlo k dohodě o spolupráci a jsme všichni společně připraveni vstoupit do celoevropského mediálního trhu,“ řekl Pier Silvio Berlusconi.

Sídlo společnosti by mělo být na neutrální půdě a jako nejpravděpodobnější varianta se jeví Holandsko.

Největším akcionářem nové společnosti bude Mediaset, která bude držet 45% akcií a dále po 27,5% si rozdělí stejným dílem ProsiebenSat1 a TF1.

Hodnota Mediasetu je na finančních trzích odhadovaná na 5,5 miliardy eur (3,3 mld v Itálii a 2,2 ve Španělsku), ProsiebenSat1 má hodnotu 3,4 miliardy eur a TF1 1,8 miliardy eur.

Web Calcio e finanza ale upozorňuje, že ještě neskončil spor mezi Vivendi a Mediaset, který se táhne již několik roků poté, co Vivendi odmítla koupit placenou platformu Premium a která posléze byla přeprodána společnosti Sky Italia, která se tak stala majoritním vlastníkem. Pokud by totiž spor nedopadl dobře pro Mediaset, určitě by se to projevilo na akciích Mediaset a karty by se mohly trochu zamíchat i když podle ekonomů by se nic dramatického na trzích dít nemělo.

Ekonomové mluví o Mediasetu jako o konsolidované společnosti s prakticky nulovým zadlužením a rostoucími příjmy.

Ekonomové také dodali, že Mediaset group ovládá více než polovinu evropského reklamního trhu přes dceřinou společnost Mediaset PubliEurope, jež působí jak v Itálii, tak i Německu, Francii, Velké Británii, Španělsku, Belgii, Bulharsku, Dánsku, Rumunsku, Nizozemí, Švédsku, Maďarsku a Norsku.

Mediaset několik roků provozovala a testovala placené vysílání jak v Itálii tak i Španělsku. I když se nám dařilo poměrně dobře, rozhodli jsme se, že se budeme soustředit na free to air vysílání a upustíme od placené televize. I proto, jsme se rozhodli prodat Mediaset Premium. Chceme nadále investovat do bezplatného televizního vysílání v kterém vidíme obrovský potenciál a to i mimo Itálii či Španělsko. Proto, chceme vytvořit celoevropskou televizní síť, která posílí reklamní trh napříč Evropou a samozřejmě pro Mediaset je to příležitost jak růst,“ řekl Berlusconi.

S přispěním webů calcioefinanza.it, tgcom24.it a ilsole24ore.com. Rozhovor byl natočen pro tgcom24 Tv.

Ve spolupráci se čtenářem franck





Reklama




Vybrané články