Quantcast

CBS a Viacom chystají fúzi

| redakce | tisk

Společnosti CBS Corp. a Viacom uzavřely konečnou dohodu o sloučení svých podniků. Roční tržby nově vytvořené společnosti by měly přesáhnout 28 miliard USD a společné portfolio značek bude zahrnovat mimo jiné CBS, The CW, CBS Sports, CBS News, Showtime, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Channel a VH1.

Stojí za zmínku, že v roce 2006 byla společnost Viacom Inc. rozdělena na firmy CBS Corp. a Viacom. Nyní se obě společnosti chtějí znovu spojit a vytvořit ViacomCBS Inc. Očekává se, že transakce bude uzavřena koncem roku 2019 po schválení regulačními úřady.

V budoucnosti ViacomCBS Inc. má ambici se stát přední světovou společností zaměřenou na více platforem a nabízející prémiový obsah a stát se jedním z nejdůležitějších producentů a poskytovatelů obsahu na světě.

Kombinovaná společnost by byla globálním hráčem, který by byl lídrem na trzích USA, Evropy, Latinské Ameriky a Asie. Patří sem televizní byznys v USA s nejvyšším podílem publika v největších věkových skupinách a žánrech, včetně zpravodajství, sportu, zábavě, popkultuře, zábavě, hudbě a produkci pro děti. Pro distributory a inzerenty má být sloučená firma první volbou.

CBS a Viacom chystají fúzi
▲ CBS a Viacom chystají fúzi

ViacomCBS Inc bude mít portfolio silných značek, včetně CBS, Showtime, Nickelodeon, MTV, BET, Comedy Central a Paramount Network, jakož i jednu z největších knihoven videoobsahu, která obsahuje přes 140 tisíc televizních titulů a přes 3,6 tisíce filmových titulů, včetně "Star Trek" a "Mission: Impossible".

V Evropě jsou pod značkou CBS nabízeny následující kanály: CBS Action, CBS Drama, CBS Europa, CBS Justice, CBS Reality. Vedle toho ve spolupráci se společností AMC Networks provozuje stanici Horror Channel.

Naproti tomu Viacom International Media Networks (VIMN) má ve svém portfoliu takové značky jako jsou Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Nicktoons, Paramount Channel, BET, 5 a VH1.

zdroj: satkurier.pl + Viacom





Reklama




Vybrané články