Anketa: Krize pomůže placené televizi u nás (2.)
| Tisk
Portál parabola.cz přináší odpovědi dalších společností, které nabízejí na našem trhu služby placené televize. V první části našeho průzkumu odpovídali UPC a TradeTec (Skylink). Dnes přinášíme odpovědi dalších dvou významných firem Media Vision (Gital) a Telefonica O2 Czech republic a odpovědi na otázky související s krizí a rozvojem placené televize v příštím roce.
Media Vision krizi nepodceňuje, ale neočekává, že ovlivní rozvoj pay-tv. "
O2 bude i přes krizi rozvíjet služby placené televize. "
S čím přijde Media Vision v roce 2009? "
O2: Balíčky s O2 TV. "
Co od nového roku očekává Media Vision? Motorem růstu trhu bude zejména HDTV. "
Media Vision s příslibem nových programů. "
Martin Vyleťal
Media Vision krizi nepodceňuje, ale neočekává, že ovlivní rozvoj pay-tv. "
Je velmi pravděpodobné, že ekonomická krize zasáhne více nebo méně každé odvětví, takže musíme s ní počítat. Na druhou stranu jsou k dispozici mnohaleté zkušenosti s chováním zákazníků ve vztahu k placené TV v dobách ztráty zaměstnání nebo ekonomických problémů," přibližuje Tomáš Bujnoch ze společnosti Media Vision, která zajišťuje placenou televizi na kartách Gital (platforma CS Link ). "
V takových chvílích stoupá počet předplatných placené TV, protože lidé např. omezí návštěvy drahých kin, omezí nákupy DVD a raději si předplatí např. naše Géčko, kde za 200,-Kč měsíčně získají neporovnatelně více zábavy, dokumentů, pohádek a filmů v porovnání s jinými médii. Takže naše odpověď na otázku je: krizi nepodceňujeme, ale neočekáváme, že by výrazně ovlivnila rozvoj placené TV," říká Tomáš Bujnoch.
O2 bude i přes krizi rozvíjet služby placené televize. "
Jako v roce 2008, kdy byla společnost velmi důsledná v oblasti vynakládání investičních nákladů s cílem zajistit co nejefektivnější provoz, bude Telefónica O2 i v roce 2009 směřovat své investice do růstových oblastí. Tam patří i placená televize," popisuje serveru parabola.cz Vlastimil Sršeň, ředitel pro vztahy s médii společnosti Telefonica O2 Czech republic.
S čím přijde Media Vision v roce 2009? "
Budeme pokračovat po stejné linii, jako doposud. V letošním roce se rozšířila programová nabídka CS Linku o několik nových placených programů (Leo TV, Sport5, Eurosport, Minimax, AXN), volně vysílanou Z1, zahájili jsme prodej sady placených programů Géčko, které je stále oblíbenější," líčí Tomáš Bujnoch za Media Vision a dodává "
jsem rád, že jsme do nabídky vybrali ty nejžádanější programy, což potvrdily nejnovější průzkumy mezi diváky. Mám na mysli zejména velkou oblibu programů jako jsou Film+, AXN, Minimax, Eurosport a již tradičně dlouhodobě oblíbený CS Film. Pozorně sledujeme požadavky a přání našich diváků a obchodních partnerů, sledujeme diskusní fóra na internetu a s ohledem na takové informace připravujeme i pro příští rok takové nové programy, o které je největší zájem. Naši diváci se jich dočkají velice brzy. Budeme průběžně dále zkvalitňovat naše služby směrem k divákům i k obchodním partnerům".
O2: Balíčky s O2 TV. "
Celkový trend v ČR směřuje k nárůstu trhu placené televize a tento trend nebude ohrožen současnými ekonomickými těžkostmi, spíše naopak. V souvislosti s tím bude Telefónica O2 nadále rozvíjet i svoji službu O2 TV. Společnost plánuje dále rozvíjet balíčkování nejrůznějších služeb a tím pádem i strukturu a rozsah balíčků služeb obsahujících O2 TV," řekl Vlastimil Sršeň za O2.
Co od nového roku očekává Media Vision? Motorem růstu trhu bude zejména HDTV. "
Zcela jistě očekáváme rozšíření nabídky HD programů. Pro masový rozvoj televize ve vysokém rozlišení je potřeba dostatečně velká a kvalitní nabídka obsahu – programů v HD kvalitě. Jsme přesvědčeni o tom, že po letošních prvních několika málo českých pořadech v HD, se nabídka v příštím roce rozroste. Každý racionálně uvažující spotřebitel ví, že s masovým nástupem nové technologie začnou prudce klesat ceny zařízení," konstatuje Tomáš Bujnoch z Media Vision a dodává "
očekáváme proto v průběhu příštího roku výrazný pokles cen HD přijímačů i HD televizorů, takže se příjem televize ve vysokém rozlišení stane dostupnějším pro širší okruh zájemců. V tom okamžiku budeme zcela jistě připraveni nabídnout našim divákům možnost HD programy sledovat".
Media Vision s příslibem nových programů. "
V příštím roce bude pokračovat přechod od analogového k digitálnímu pozemnímu vysílání. Očekáváme proto v příštím roce další posílení podílu satelitního příjmu, který má oproti pozemnímu mnoho výhod," srovnává technologie T. Bujnoch. "
Jednou z hlavních je podstatně širší nabídka programů a v případě Gitalu velice rychlý a jednoduchý způsob aktivace placených programů. Očekáváme tedy v příštím roce další nárůst našich zákazníků, kterým nabídneme ještě širší programovou nabídku než letos," uzavírá téma T. Bujnoch.
Martin Vyleťal