Quantcast

Anketa: Krize pomůže placené televizi u nás (2.)

| Tisk

logo Portál parabola.cz přináší odpovědi dalších společností, které nabízejí na našem trhu služby placené televize. V první části našeho průzkumu odpovídali UPC a TradeTec (Skylink). Dnes přinášíme odpovědi dalších dvou významných firem Media Vision (Gital) a Telefonica O2 Czech republic a odpovědi na otázky související s krizí a rozvojem placené televize v příštím roce.

Media Vision krizi nepodceňuje, ale neočekává, že ovlivní rozvoj pay-tv. "Je velmi pravděpodobné, že ekonomická krize zasáhne více nebo méně každé odvětví, takže musíme s ní počítat. Na druhou stranu jsou k dispozici mnohaleté zkušenosti s chováním zákazníků ve vztahu k placené TV v dobách ztráty zaměstnání nebo ekonomických problémů," přibližuje Tomáš Bujnoch ze společnosti Media Vision, která zajišťuje placenou televizi na kartách Gital (platforma CS Link ). "V takových chvílích stoupá počet předplatných placené TV, protože lidé např. omezí návštěvy drahých kin, omezí nákupy DVD a raději si předplatí např. naše Géčko, kde za 200,-Kč měsíčně získají neporovnatelně více zábavy, dokumentů, pohádek a filmů v porovnání s jinými médii. Takže naše odpověď na otázku je: krizi nepodceňujeme, ale neočekáváme, že by výrazně ovlivnila rozvoj placené TV," říká Tomáš Bujnoch.

O2 bude i přes krizi rozvíjet služby placené televize. "Jako v roce 2008, kdy byla společnost velmi důsledná v oblasti vynakládání investičních nákladů s cílem zajistit co nejefektivnější provoz, bude Telefónica O2 i v roce 2009 směřovat své investice do růstových oblastí. Tam patří i placená televize," popisuje serveru parabola.cz Vlastimil Sršeň, ředitel pro vztahy s médii společnosti Telefonica O2 Czech republic.

logo S čím přijde Media Vision v roce 2009? "Budeme pokračovat po stejné linii, jako doposud. V letošním roce se rozšířila programová nabídka CS Linku o několik nových placených programů (Leo TV, Sport5, Eurosport, Minimax, AXN), volně vysílanou Z1, zahájili jsme prodej sady placených programů Géčko, které je stále oblíbenější," líčí Tomáš Bujnoch za Media Vision a dodává "jsem rád, že jsme do nabídky vybrali ty nejžádanější programy, což potvrdily nejnovější průzkumy mezi diváky. Mám na mysli zejména velkou oblibu programů jako jsou Film+, AXN, Minimax, Eurosport a již tradičně dlouhodobě oblíbený CS Film. Pozorně sledujeme požadavky a přání našich diváků a obchodních partnerů, sledujeme diskusní fóra na internetu a s ohledem na takové informace připravujeme i pro příští rok takové nové programy, o které je největší zájem. Naši diváci se jich dočkají velice brzy. Budeme průběžně dále zkvalitňovat naše služby směrem k divákům i k obchodním partnerům".

O2: Balíčky s O2 TV. "Celkový trend v ČR směřuje k nárůstu trhu placené televize a tento trend nebude ohrožen současnými ekonomickými těžkostmi, spíše naopak. V souvislosti s tím bude Telefónica O2 nadále rozvíjet i svoji službu O2 TV. Společnost plánuje dále rozvíjet balíčkování nejrůznějších služeb a tím pádem i strukturu a rozsah balíčků služeb obsahujících O2 TV," řekl Vlastimil Sršeň za O2.



logo Co od nového roku očekává Media Vision? Motorem růstu trhu bude zejména HDTV. "Zcela jistě očekáváme rozšíření nabídky HD programů. Pro masový rozvoj televize ve vysokém rozlišení je potřeba dostatečně velká a kvalitní nabídka obsahu – programů v HD kvalitě. Jsme přesvědčeni o tom, že po letošních prvních několika málo českých pořadech v HD, se nabídka v příštím roce rozroste. Každý racionálně uvažující spotřebitel ví, že s masovým nástupem nové technologie začnou prudce klesat ceny zařízení," konstatuje Tomáš Bujnoch z Media Vision a dodává "očekáváme proto v průběhu příštího roku výrazný pokles cen HD přijímačů i HD televizorů, takže se příjem televize ve vysokém rozlišení stane dostupnějším pro širší okruh zájemců. V tom okamžiku budeme zcela jistě připraveni nabídnout našim divákům možnost HD programy sledovat".

Media Vision s příslibem nových programů. "V příštím roce bude pokračovat přechod od analogového k digitálnímu pozemnímu vysílání. Očekáváme proto v příštím roce další posílení podílu satelitního příjmu, který má oproti pozemnímu mnoho výhod," srovnává technologie T. Bujnoch. "Jednou z hlavních je podstatně širší nabídka programů a v případě Gitalu velice rychlý a jednoduchý způsob aktivace placených programů. Očekáváme tedy v příštím roce další nárůst našich zákazníků, kterým nabídneme ještě širší programovou nabídku než letos," uzavírá téma T. Bujnoch.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články