UPC Direct má v Česku 104100 abonentů, na Slovensku 32500
| Tisk
Česká republika
Během posledního kvartálu loňského roku platforma v Česku ztratila celkem 3.500 abonentů. Provozovatel tak dodává satelitní službu 104.100 klientům. Lepší výsledky se očekávají už ve druhém kvartále letošního roku. Platforma totiž v letošním roce provede zásadní změnu v distribuci programů. Ze stávajících satelitů Astra (19,2°E) bude služba přesunuta na pozici 0,8°W/1°W, kde jsou umístěny satelity Thor 5, Thor 6, Thor 3 a Intelsat 10-02. Tato pozice se stane novým domovskou lokací naši nejstarší digitální satelitní pay-tv. Se změnou pozice dojde k rozšíření nabídky o další programy, zkvalitnění stávajících stanic a především spuštění balíku kanálů ve vysokém rozlišení (HDTV).UPC Direct odstartuje pro Českou republiku a Slovensko na nové pozici již 1. května 2010, což je zhruba již za dva měsíce. Maďarská nabídka Directu bude z nové lokace dostupná od června letošního roku.
Pozice 0,8°W/1°W je příslibem pro atraktivní programovou nabídku. Jak je známo, kapacita na satelitech Thor 5 a Thor 6, které bude platforma používat, je výrazně levnější než u stávajícího satelitního operátora SES Astra. Další předností služby je i nedávno uzavřený kontrakt se severskou platformou Canal Digital, která zajistí některé programy pro diváky ve střední Evropě. Nabízí se programy ve vysokém rozlišení, které se zde vysílají v tzv. distribuční kvalitě.
Další podrobnosti o přesunu a plánech provozovatele najde zájemce v dalších článcích webu parabola.cz.
Služby kabelové televize UPC může v Česku využívat 1.317.900 zákazníků (mezikvartální růst o +4.700). Analogovou televizi sleduje ještě 152.100 klientů (-19.400), digitální již 379.700 (+18.100). Na internet prostřednictvím kabelové přípojky UPC surfuje 362 tisíc domácností (+17.100). Telefonii využívá 166.200 klientů (+14 tisíc).
Slovensko
Za tři měsíce (říjen, listopad, prosinec) získala satelitní platforma UPC Direct 1.400 klientů a dnes má celkově 32.500 zákazníků. Předpokládaný další vývoj a růst počtu abonentů v souvislosti se zkvalitněním programové nabídky je zmíněno v odstavcích u České republiky.491.200 domácností je připojeno ke kabelové síti UPC. Analogovou kabelovou televizi využívá 178.500 klientů (-11.200) a digitální 61.300 zákazníků (+7.500). Internet od UPC má 62.500 klientů (+2.700). Telefonní služby od UPC využívá 27.200 zákazníků (růst o 700).
Maďarsko
Ztrátu klientů UPC Direct v Česku vykompenzovalo Maďarsko. Za poslední 3 měsíce roku 2009 zde služba získala 3.100 klientů a celkem má 186 tisíc zákazníků. V současné době je to nejúspěšnější trh provozovatele se satelitní pay-tv. Brzy může být ale všechno jinak. Zejména díky rychle rostoucímu rumunskému trhu.V Maďarsku je ke kabelové síti UPC připojeno 1.234.600 domácností. Analogovou televizní nabídku od UPC využívá ještě 448.500 klientů (-28.100), digitální UPC Digital 157.400 (-16.800).
Internet od UPC si objednalo 336.300 domácností (+11.200), telefonování přes UPC má aktivní 252.700 klientů (+8.200).
Rumunsko
Ačkoliv služba UPC Direct není nabízena na území Rumunska, po přechodu této platformy na 0,8°W/1°W bude mít blízko k sesterské rumunské službě Focus Sat. Ta roste nejrychleji ze všech čtyř trhů. Za kvartál získal provozovatel 19.400 nových klientů a celkově má 181 tisíc uživatelů satelitní televize. Je pravděpodobné, že výsledky za toto čtvrtletí přinese zásadní změnu a trhem číslo jedna bude rumunský. Roste stále a nejrychleji.V Rumunsku je 1.234.600 domácností připojeno ke kabelové síti UPC. Analogovou televizi tohoto poskytovatele využívá 837.600 domácností (-35.200), digitální 231.000 domácností (+28.100). Internet od UPC má 267.400 domácností (+11.000), telefon 150.700 (+6.200).
Platforma UPC Direct má ve třech původních zemích celkem 322.600 klientů. Pokud připočteme i abonenty sesterské rumunské služby Focus Sat, dostaneme se k číslu přes půl milionu - přesněji 503.600. Tolika klientům provozovatel dodává služby svým zákazníkům.
Martin Vyleťal