Quantcast

Jak se daří UPC

| Tisk

logo UPC DirectPočty abonentů digitální placené televize svým způsobem určují, jak je pay-tv v dané zemi úspěšná. Čísla, která provozovatelé v zahraničí běžně zveřejňují (např. Premiere) a někdy se s nimi dokonce i chlubí (např. Sky Digital), bychom od domácí pay-tv UPC Direct asi těžko mohli očekávat. Důvodů může být plno - hlavním důvodem je zřejmě relativně nízký počet skutečných i možných abonentů.

UPC Direct je v České republice, na Slovensku ale i v Maďarsku jedinou placenou digitální platformou. Programy UPC Direct jsou vysílány na satelitech Astra 19.2E. K příjmu můžeme použít dotovaný přijímací komplet Phillips, který je však pro 'lovce' digitálních programů z dalších satelitů značně omezen. Pro náročnější zájemce je výhodnější vlastní digitální přijímač s vestavěným dekodérem CryptoWorks, či přijímač se sloty CI, do kterého se vloží modul CryptoWorks a do něj samostatná dekódovací karta, která se dá pořídit u autorizovaných prodejců UPC Direct.

Počty předplatitelů UPC Direct jsme na stránkách Parabola.cz zveřejnili naposledy na začátku června 2002 a byly platné ke konci března 2002. Jaký je poslední vývoj?

UPC Direct v ČR měla v poslední době 43 200 abonentů, což znamená nepatrný nárust (o 400). Prudký pokles můžeme pozorovat u UPC Direct na Slovensku, kde počet abonentů klesl o rovných 1000 na zhruba 9 600 abonentů. Nejlepších výsledků vykázala UPC v Maďarsku, kde měla společnost 60 800 předplatitelů (koncem března to bylo 58 200).Uvedená čísla jsou samozřejmě pouze orientační a nemusí platit ke konkrétnímu datu.

UPC na Slovensku
Jestliže v ČR a Maďarsku vykazuje UPC Direct nárust, na Slovensku je tomu naopak. Proč tomu tak je? Důvod je zřejmý: zájemce o UPC Direct musí na Slovensku zaplatit depozit v částce 9500,-Sk (pro porovnání: v ČR je depozit 2000,-Kč). Aktivační poplatek na Slovensku také není nízký 2000,-Sk (v ČR 'jen' 500,-Kč). Dalším důvodem může být i přítomnost jediného slovenského programu v UPC Direct - zpravodajské TA3. Jednání s ostatními provozovateli TV stanic jsou podobně jako v ČR neúspěšná.

V čem se dá najít příčina malého přílivu nových abonentů? Ve hře je zřejmě spousta chyb, které společnost UPC za několik let svého působení na našem i jiných trzích udělala. Je jich mnoho, od základního nedostatku zajištění vhodné, či přesné informovanosti svých předplatitelů i potencionálních zákazníků (slibované a nedodané programy, velmi špatná komunikace s veřejností), až po nedůsledné řešení podmínek pro odběr satelitních kompletů v rozběhu služby (nelegální úniky zařízení a zřejmě i jejich důsledek na hospodaření společnosti).
Nejvýraznější problémy však přetrvávají dodnes - nedostatečné zajištění vyšších přenosových rychlostí (zhoršená kvalita obrazu) a zejména cena poskytované služby.



Po technických změnách z minulého týdne, které prozatím zabránily neoficiálnímu příjmu UPC Direct, se zvedla ještě větší vlna nevole proti uvedené společnosti. Většina příspěvků, které se na otevřeném a anonymním internetu objevují, je zaměřena na podmínky, za kterých je možné programy UPC Direct oficiálně přijímat. Nejvíce připomínek je na cenu uvedené služby. V porovnání s Pay TV v západních zemích je podle názoru většiny uživatelů v našich podmínkách cena služby UPC Direct neúměrně vysoká. Připomínky jsou také ke skladbě programů, které UPC ve službě UPC Direct nabízí.
Jsou i jiné příčiny neúspěchu? Které programy ve službě scházejí a které jsou zbytečné? Co by mělo UPC udělat pro zlepšení nabídky i prodeje svých služeb?

Parabola.cz





Reklama




Vybrané články