Rok 2023 podle Atmedia: Rozšíření portfolia, nárůst podílu na sledovanosti
| Tisk
Minulý rok přinesl mediálnímu zastupitelství Atmedia, které na našem trhu zastupuje téměř 30 televizních stanic, úspěchy hned v několika oblastech. V souladu s dlouhodobým cílem budovat trh tematickým televizních stanic se společnosti podařilo rozšířit portfolio a zaznamenala rovněž nárůst podílu na sledovanosti i vyšší zájem o tematické televizní stanice.
Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,9 % v cílové skupině 18-69 let, přičemž v celkem pěti měsících dokonce překročil 6% hranici. Všechny tematické televizní stanice Atmedia oslovily v roce 2023 měsíčně v průměru 5,4 milionu televizních diváků ve věku 4+, tedy 58 % z celé televizní populace. Diváci, kteří sledovali některou z tematických televizních stanic Atmedia, s ní trávili v průměru 1 hodinu a 13 minut denně.
▲ Obr č. 1 - TV stanice Atmedia s 5,9% podílem na sledovanosti v roce 2023 (foto: Atmedia)
„
„
„
▲ Obr č. 2 - Portfolio zastupovaných stanic společností Atmedia (foto: Atmedia)
Společnost Atmedia aktuálně obchodně zastupuje 24 měřených tematických televizních stanic - českých i lokalizovaných kanálů globálních mediálních společností. Z českých stanic jde konkrétně o Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Televizi Seznam. Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC Networks (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
(Atmedia)
redakce
Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,9 % v cílové skupině 18-69 let, přičemž v celkem pěti měsících dokonce překročil 6% hranici. Všechny tematické televizní stanice Atmedia oslovily v roce 2023 měsíčně v průměru 5,4 milionu televizních diváků ve věku 4+, tedy 58 % z celé televizní populace. Diváci, kteří sledovali některou z tematických televizních stanic Atmedia, s ní trávili v průměru 1 hodinu a 13 minut denně.
▲ Obr č. 1 - TV stanice Atmedia s 5,9% podílem na sledovanosti v roce 2023 (foto: Atmedia)
„
V loňském roce jsme navýšili náš podíl na sledovanosti o téměř jeden procentní bod a atakovali jsme 6% hranici. Jedním z důvodů bylo rozšíření portfolia tematických televizních stanic na začátku roku,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director ve společnost Atmedia, a připomíná, že v březnu loňského roku začala společnost obchodně zastupovat hned dně nové televizní stanice - volně šířený kanál Spektrum Home a placený kanál CANAL+ Action.
„
Dalším důvodem zvýšení podílu na sledovanosti byl také vyšší zájem o některé naše tematické televizní stanice ze strany diváků,“ tvrdí Michaela Suráková. V loňském roce se meziročně dařilo například televizním kanálům CS History, Eurosport 1, FilmBox Stars nebo Rebel. „
Například Eurosport 1 zvýšil meziročně svůj podíl na sledovanosti o téměř 30 %,“ přidává konkrétní příklad Michaela Suráková a doplňuje, že diváky na této sportovní televizní stanici nejvíce vyhledávali etapové cyklistické závody nebo grandslamové turnaje - například Roland Garros oslovil téměř 580 tisíc diváků ve věku 4+.
„
Na placených filmových a seriálových televizních stanicích měly mezi diváky velký úspěch české filmy,“ pokračuje Michaela Suráková s tím, že lokální tvorba je pro české diváky častou volbou číslo jedna. K nejsledovanějším filmům na televizní stanici FilmBox proto patřil například film Prvok, Šampón, Tečka a Karel, na televizní stanici CS Film to byly pohádky vysílané během vánočních svátků - například Pyšná princezna. „
Co se týče dokumentárních televizních stanic, mezi nejsledovanější pořady se tradičně řadily dokumenty o 2. světové válce, ale také dokumenty o vesmíru nebo nejrůznějších záhadách.“
▲ Obr č. 2 - Portfolio zastupovaných stanic společností Atmedia (foto: Atmedia)
Atmedia vstupuju do nového roku s 24 měřenými tematickými TV stanicemi
Společnosti Atmedia se v loňském roce dařilo i z hlediska prodeje televizní reklamy, když dodala mediálním agenturám a zadavatelům televizní reklamy přibližně stejné množství GRPů jako v roce 2022. „Reklamní prostor na našich tematických televizních stanicích jsme měli po téměř celý rok vyprodaný, proto jsme se podobně jako ostatní hráči na televizním trhu rozhodli zvýšit cenu za televizní reklamu o 15-20 % a přejít z cílové skupiny 15-69 let na 18-69 let, což nám umožní nabídnout klientům o několik procent GRPů více,“ připomíná Michaela Suráková změny v obchodní politice pro letošní rok, které společnost komunikovala v říjnu loňského roku.
Společnost Atmedia aktuálně obchodně zastupuje 24 měřených tematických televizních stanic - českých i lokalizovaných kanálů globálních mediálních společností. Z českých stanic jde konkrétně o Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Televizi Seznam. Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC Networks (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
Žebříček nejlépe hodnocených televizních stanic i mapování placených VoD služeb
Společnost Atmedia se vedle prodeje televizní reklamy a budování trhu tematických televizních stanic věnuje také dalším aktivitám a projektům. I letos zveřejní tři vítězné televizní stanice, u kterých jejich diváci nejlépe hodnotí kvalitu pořadů, pestrost a rozsah nabídky pořadů nebo vizuální kvalitu vysílání. V předchozích ročnících se na prvních třech místech umístily ČT Déčko, Prima ZOOM a National Geographic. „Vedle hodnocení kvality televizních stanic mapujeme v rámci našeho pravidelného výzkumu atmedia index rovněž trh placené TV a placených VoD služeb,“ popisuje Michaela Suráková a doplňuje, že především trh streamovacích služeb je v posledních letech velmi dynamický. „
Nejen našim klientům proto nabízíme volně prodejní studie, které jim pomohou zorientovat se na zdejším trhu placených VoD služeb, ať už jde o dynamiku trhu, zákaznické segmenty nebo různé modely předplatného,“ dodává Michaela Suráková.
(Atmedia)
redakce