Sport1 zdvojnásobil svoji sledovanost i podíl na sledovanosti
| redakce | tiskKabelová a satelitní televize Sport1, která spadá do portfolia mediálního zastupitelství Atmedia, ve druhém čtvrtletí tohoto roku meziročně zdvojnásobila sledovanost i podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků 15-54 let. Rekordní úspěch tak stanice vykázala i navzdory významným sportovním událostem, jako MS v hokeji v květnu i fotbalové Euro v červnu, které pohltily nejenom sportovní nadšence.
Sportovní stanice Sport1 dosáhla ve druhém čtvrtletí zdvojnásobení sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15-54 let, ke kterému došlo v meziročním srovnání především díky nejvyšším fotbalovým soutěžím ze Španělska (La Liga), Holandska (Eredivisie) a domácí nejvyšší soutěži (Gambrinus liga), národním pohárům Německa, Anglie a Španělska, a také díky zámořské soutěži NBA. Zdvojnásobením podílu na sledovanosti stanice rovněž posílila svoji pozici na trhu a dosáhla úrovně 0,14% v skupině diváků od 15 do 54 let.
Tak významný nárůst sledovanosti byl dosažen především zvyšováním celkového počtu diváků, které stanice zasáhla. V druhém kvartálu tohoto roku Sport1 oslovil 437 tisíc diváků ve věku 15 až 54 let, což je o 25% více než ve stejném období minulého roku. Tito staronoví diváci strávili denně sledováním Sport1 průměrně 41 minut, což je meziročně o 41% více a Sport1 tak dosáhl nejlepší výsledek od vstupu do TV metrového měření. Nejvyšší nárůst, až o 60% průměrného času stráveného sledováním denně, zaznamenal Sport1 mezi mladými muži ve věku od 15 do 34 let.
Zdroj: ATO - Mediaresearch
Změny základních ukazatelů sledovanosti byly doprovázeny také významnou proměnou diváckého složení. Sport1 zaznamenal nárůst podílu diváků v několika atraktivních cílových skupinách, které je těžké v rámci televizního plánování zasáhnout. 75% diváků Sport1 bylo v druhém kvartálu roku 2012 ve věku 15 až 54 let. To představuje o 21 p.b. více než před rokem a zároveň je to opět nejlepší výsledek od vstupu stanice do TV metrového měření. Uvedené omlazení bylo způsobeno především vyšším podílem mladších mužů ve věku 25 až 44 let. Dokonce každý druhý dospělý divák Sport1 byl mladší 44 let.
Zdroj: ATO - Mediaresearch
„Jsme velmi rádi, že naše strategie orientovat se na to nejlepší ze zahraničního a domácího sportu se tak výrazně projevila na nárůstu sledovanosti. Především nás těší dlouhodobý zájem o španělskou fotbalovou ligu, kterou u nás vysíláme exkluzivně již několik sezon a diváci o ni nepřijdou ani v sezónách příštích. Její sledovanost jsme na jaře podpořili intenzivní reklamní kampaní na internetu, v rádiích a v OOH. Aktuálně finišujeme jednání o akvizici televizních práv na další významné sportovní události. Od jejich vysílání na našich sportovních kanálech si pak slibujeme příliv dalších fanoušků a diváků
,“ uvedl za provozovatele Sport1 a Sport2 Aleš Fabík, Country Manager Chello Central Europe.
zdroj: AtMedia