Quantcast

ČT: Bezdomovci v počasí rozhýbali sponzory

| redakce | tisk

Česká televize zakončila originální sociální kampaň, jejímž cílem bylo posílit povědomí o zvyšujícím se počtu lidí žijících na ulici. Po čtyři víkendy si osm bezdomovců vyzkoušelo práci moderátorů zpráv o počasí. Vedle příspěvků ke společenské diskusi přinesla kampaň, která zahrnula i další publicistické pořady České televize, také konkrétní výsledky.

Nezisková organizace DivaDNO, která projekt s Českou televizí připravila, získala potravinovou pomoc, věcné dary i nabídku pracovních příležitostí pro své klienty.

Velký zájem veřejnosti, který kampaň vyvolala, nám potvrdil, že potká-li se originální myšlenka a možnosti veřejnoprávní televize, můžeme efektivně upozornit na společenský problém a motivovat k hledání řešení. Nejúspěšnějším projektem byl v tomto směru zatím náš koprodukční dokument Šmejdi, ale jsme odhodláni pokračovat v takto inovativních a veřejně prospěšných formátech i nadále,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák s tím, že jde o jeden z významných úkolů veřejnoprávního média.

Celkový divácký zásah víkendového Studia 6, ve kterém se netradiční předpovědi počasí objevovaly, byl 1 milion 433 tisíc diváků. Účastníci kampaně měli v pořadu příležitost mluvit i o svých vlastních zkušenostech a podat tak autentické svědectví o životě na ulici. „Problémem je, jak se na bezdomovectví dívá veřejnost. Vidí člověka, který někde posedává s krabicovým vínem a do tohoto obrázku pak zahrne všechny lidi bez domova,“ podotýká jeden z vybraných moderátorů počasí, Emil Jíra, který je na ulici již čtrnáct let.

Součástí kampaně bylo i upozornění na další aktivity, do kterých se může veřejnost zapojit a lidem bez domova tak pomoci. Třeba podporou neziskové organizace DivaDNO, která projekt s Českou televizí připravila. Tváří kampaně byl Oldřich Kaiser.

Zájem po kampani je takový, že partneři po celé republice volají s nabídkami spolupráce, hlásí se noví a noví herci, s mnoha novými firmami jsme zahájili jednání a hledáme konkrétní podobu spolupráce,“ říká Jan Malec ze sdružení DivaDNO a dodává: „Získali jsme potravinovou pomoc, věcné dary a nyní pro naše klienty snáz hledáme pracovní příležitosti. Zaznamenáváme také zájem škol o naše představení i diskuze, a to je také jeden z našich cílů, tedy působit preventivně.“

Projekt České televize navázal na sociální kampaň s názvem Days Of Hope, která už byla úspěšně realizována v jiných evropských zemích, jako je například Německo, Švýcarsko, Holandsko či Rusko, a která byla motivována snahou prolamovat stereotypní vnímání lidí vyčleněných ze společnosti a upozorňovat na stále vzrůstající problém bezdomovectví a sociální ohrožení. Česká podoba projektu pak zaujala i zahraniční média, např. ze Slovenska, Španělska či Ruska.

zdroj: ČT





Reklama




Vybrané články