V roce 2020 bude 70% prodaných obrazovek Ultra HD
| redakce | tiskSpotřebitelé na klíčových evropských televizních trzích jsou připraveni přijmout formát Ultra HD. To je jedním ze závěrů průzkumu firmy TNS a čerstvých dat GfK, které se týkají prodeje Ultra HD obrazovek.
Spotřebitelská studie byla provedena ve dvou vlnách v Itálii, Franci, Velké Británii, Německu, Polsku, Rusku a Turecku. První vlna proběhla v listopadu 2014 a druhá v červnu 2015. Cílem těchto průzkumů bylo zjistit zájem diváků o placené a volné vysílání v Ultra HD a sbírat jejich poznatky z reakcí.
foto: Eutelsat
Výsledky ukazují, že na všech trzích se spotřebitelé chovají stejně. Respondenti uvedli, že za ostré a živé barvy, které jim přináší Ultra HD, jsou ochotni platit až do 10 eur měsíčně. Do nového televizoru s úhlopříčkou je nyní nutná investice 1000 až 3000 eur. Zatímco zákazníci pay-tv silně preferují lineární Ultra HD kanály, diváci využívající bezplatné programy dávají přednost VOD.
Eutelsat také představil nové prognózy z GfK, které se týkají prodeje Ultra HD obrazovek v následujících šesti měsících a pěti letech. GfK předpovídá, že dojde k 200% nárůstu tržeb z Ultra HD obrazovek od června do prosince 2015. Očekává, že prodej 5 milionů UHD televizorů bude dosaženo na konci roku (3,6 milionu v západní Evropě, 700 tisíc ve východní Evropě a 600 tisíc na Středním východě), což představuje 9,3 procentní podíl v prodeji obrazovek na 21 klíčových trzích regionu.
GfK také odhaduje, že Ultra HD obrazovky budou v roce 2020 představovat až 70 procent prodeje a téměř 60% na Středním východě a v severní Africe.