Quantcast

Počet abonentů pay-tv v Evropě začne klesat

| redakce | tisk

Klesající počet abonentů placené televize ve Velké Británii naznačuje, že tzv. cord-cutting, který je dobře známým jevem ve Spojených státech, začíná nyní ovlivňovat evropský trh.

Report "European Pay TV Index" ukazuje, že v roce 2018 bylo ve Velké Británii zaznamenán čistý pokles počtu domácností s placenou televizí o 424 tisíc. To je největší pokles mezi všemi zeměmi v Evropě.

Dalšími zeměmi Evropy, ve kterých počet předplatitelů pay-tv klesá, jsou Dánsko, Německo a Švýcarsko, i když zde poklesy nejsou tak významné. Na druhé straně pay-tv roste v zemích jako je Francie, Španělsko, Polsko a Rusku, kde je trh placené televize obecně méně vyspělý.

Růst/pokles počtu abonentů na vybraných trzích (graf:Strategy Analytics)
▲ Růst/pokles počtu abonentů na vybraných trzích (graf:Strategy Analytics)

Podle průzkumu společnosti Strategy Analytics se počet abonentů placené televize v celé Evropě v roce 2018 zvýšil na 128,5 milionu. Tempo růstu se však snížilo na 1,3 procenta ve srovnání s 2,2% v roce 2017. Tento trend naznačuje, že počet abonentů začne klesat za 1 až 2 roky na celém kontinentu.

Další klíčové závěry reportu:

- Telekomunikačním operátorům jako Orange a Deutsche Telekom se daří lépe než tradičním kabelovým a satelitním hráčům jako jsou Comcast (vlastník Sky) a Liberty Global (vlastní Virgin Media). Počet abonentů televize u telekomunikačních operátorů v roce 2018 vzrostl o 5,4 procenta, zatímco konkurence klesla o 1,3 procenta.

- Nicméně Comcast a Liberty Global zůstávají předními poskytovateli placené televize v Evropě s tržním podílem 14,9 procenta, resp. 13,8 procenta.

- Trh placené televize v Evropě zůstává velmi roztříštěný a pět největších hráčů má méně než polovinu všech abonentů.

zdroj: satkurier.pl + Strategy Analytics





Reklama




Vybrané články