Prima představí kampaň Nepřetáčej
| redakce | tiskEdukativní kampaň "Nepřetáčej" představí příští týden ve středu 27. dubna česká televizní skupiny Prima. Ta bude vysvětlovat omezení přetáčení reklamy při sledování pořadů přes internetové televizní platformy IPTV a OTT u stanic Prima.
Od 1.6.2022 budou muset všichni televizní operátoři, kteří nabízejí programy televizní programy skupiny Prima prostřednictvím IPTV a OTT služeb, omezit přetáčení pořadů u stanic skupiny Prima v televizním archívu (tzv. zpětné zhlédnutí).
Prima s televizními operátory o možnostech omezení přetáčení vyjednávala několik let. Původně mělo k omezení přetáčení dojít již od 1. března 2022. Nakonec se Prima rozhodla všem operátorům OTT a IPTV služeb poskytnout více času na implementaci nové funkce do jejich aplikací.
Přetáčení pořadů v televizních archívech je poměrně oblíbená funkce u IPTV a OTT platforem. Divákům umožňuje přeskakovat "hluchá" místa v pořadech (například úvodní dlouhé titulky). Na druhou stranu lze přetáčet i reklamní bloky. K divákům se pak dostává jen samotný pořad (bez reklam). Tato skutečnost ale ohrožuje komerční televize. K divákům se tak nedostává vložená televizní reklama (reklamní bloky). Diváci tak konzumují obsah bez reklam. To ale ohrožuje provozovatele komerčních stanic, které jsou financované právě z reklamy.
TV Prima je zatím jedinou komerční televizí, která si u operátorů vyjednala omezení přetáčení pořadů v IPTV a OTT službách. Je nutné dodat, že přetáčení pořadů bude i po 1.6.2022 nadále možné na satelitní či pozemní televizi. Takové pořady si ale musí uživatel nahrát na svém zařízení.