Quantcast

Zájem o Óčko stále roste

| redakce | tiskobrázek k článku: Zájem o Óčko stále roste

Hudební televizi Óčko roste sledovanost. Podle posledních výsledků Media Projektu ji sleduje denně 46 tisíc lidí, to znamená, že získala ve 2. pololetí loňského roku 40% nových příznivců. Týdenní sledovanost se zvýšila na 163 tisíc, průměrná doba sledování činila 93 minut.

Hudební televizi sledují převážně mladí lidé ve věku 12 ? 29 let, kteří tvoří 65% všech diváků. Nejsilnější skupinou jsou lidé mezi 20 a 29 lety (35%). Pořadí diváckých skupin podle věku je úměrné jejich stáří: 30 ? 39 let (15%), 40 ? 49 (10%), 50 ? 59 (7%), 60 ? 69 (2%), 70 ? 79 (1%). Poměr mužů a žen je 59% ku 41%.

Téměř pětina diváků Óčka je z hlavního města, na druhém místě je Ústecký kraj se 16% diváků, poměru nad 10% dosáhl ještě Jihomoravský kraj.

Vzdělanostní profil diváků je následující: 37% základní vzdělání, 25% vyučen/SŠ bez maturity, 28% SŠ s maturitou, 9% má vysokoškolské vzdělání. Poměr ekonomicky aktivních a neaktivních diváků je vyrovnaný. 77% ekonomicky neaktivních jsou studenti.

Zvýšení sledovanosti se projevilo i v zájmu inzerentů. ?Získali jsme nové a především velké inzerenty. Pro inzertní trh jsme definitivně přestali být televizí, která má jen menšinového diváka,? říká Hynek Chudárek, předseda představenstva Stanice O.

Další zisky z inzerce očekává televize v souvislosti s připravovanou digitalizací televizního vysílání. Příjem Óčka už nebude omezen nabídkou kabelových operátorů, sledovat hudební televizi budou moci lidé v celé republice.

Digitalizace umožní také daleko lepší zacílení cílových skupin pro reklamní agentury. Nová technologie dá totiž divákovi nástroj, díky kterému si bude moci v maximální míře vybrat typ programu, a tím i mediálního vlivu. ?Pokud budou chtít inzerenti zaměřit svou kampaň speciálně na mladé, vyberou si k odvysílání reklamy například právě hudební kanál s převahou mladých diváků,? dodává Hynek Chudárek.

Kvalitním zdrojem příjmů se pro Óčko stávají také soutěže a interaktivní služby spojené s využíváním SMS zpráv (TZ Óčko TV)





Reklama




Vybrané články