Atmedia index: Češi platí za televizi průměrně 386 Kč měsíčně
| Tisk
Češi stále častěji sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize (pay-tv). Ze všech diváků ve věku 15-69 má placenou televizi již 56 % z nich, což je o dva procentní body více než před dvěma lety, a lze očekávat, že toto číslo v následujících letech dál poroste. Ukazují to výsledky atmedia indexu za 1. pololetí letošního roku, který realizovalo mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia.
Podle Pavla Müllera, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, by již v příštím roce mohlo za sledování televize platit 59 % televizních diváků.
▲ Obr č. 1 - Kolik platí diváci za pay-tv (foto: Atmedia)
„
Za služby některého z operátorů satelitní či kabelové televize nebo IPTV platí diváci průměrně 386 Kč měsíčně.
„
▲ Obr č. 2 - Kolik platí diváci za pay-tv (foto: Atmedia)
Stejně jako před dvěma lety uvádějí diváci dva hlavní důvody - chtějí mít možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Oba důvody uvádí shodně 38 % diváků, kteří za sledování televize platí. Třetím nejčastějším důvodem je možnost sledovat televizní pořady v HD kvalitě, důležitý je konkrétně pro 25 % těchto diváků.
K dalším uváděným argumentům patří možnost sledovat televizi na více zařízeních současně, například na počítači, tabletu a mobilu, nebo možnost zhlédnout pořady ve videotékách, které nejsou ve standardním vysílání dostupné. Část diváků pak využívá placenou televizi, aby měli přístup k exkluzivnímu sportovnímu obsahu.
Výzkum realizovala společnost Atmedia na základě dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 3 939 respondentů (internetová televizní populace ve věku 15-69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve dvou vlnách, v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku. Sběr dat realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI.
Společnost Atmedia představila atmedia index v polovině roku 2021.
redakce
Podle Pavla Müllera, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, by již v příštím roce mohlo za sledování televize platit 59 % televizních diváků.
▲ Obr č. 1 - Kolik platí diváci za pay-tv (foto: Atmedia)
„
Podle výsledků atmedia index totiž 7 % diváků, kteří momentálně sledují pouze televizní stanice vysílající v digitálním pozemním vysílání, plánuje v následujících dvanácti měsících začít využívat právě placenou televizi,“ vysvětluje Pavel Müller.
Za služby některého z operátorů satelitní či kabelové televize nebo IPTV platí diváci průměrně 386 Kč měsíčně.
„
Průměrná částka, kterou čeští diváci vydávají za sledování televize, se za poslední dva roky příliš nezměnila. Nejčastěji se pohybuje od 300 Kč do 399 Kč. V tomto rozmezí platí za sledování televize v současnosti 18 % diváků, kteří jsou zákazníky některého z operátorů placené televize,“ komentuje nejnovější výsledky atmedia index Pavel Müller, a dodává, že 45 % diváků platí za televizi nad 400 Kč měsíčně.
▲ Obr č. 2 - Kolik platí diváci za pay-tv (foto: Atmedia)
Široká nabídka televizních stanic a možnost zpětného zhlédnutí
V průběhu let se příliš nemění ani základní motivace, které vedou diváky k placení za sledování televize.Stejně jako před dvěma lety uvádějí diváci dva hlavní důvody - chtějí mít možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Oba důvody uvádí shodně 38 % diváků, kteří za sledování televize platí. Třetím nejčastějším důvodem je možnost sledovat televizní pořady v HD kvalitě, důležitý je konkrétně pro 25 % těchto diváků.
K dalším uváděným argumentům patří možnost sledovat televizi na více zařízeních současně, například na počítači, tabletu a mobilu, nebo možnost zhlédnout pořady ve videotékách, které nejsou ve standardním vysílání dostupné. Část diváků pak využívá placenou televizi, aby měli přístup k exkluzivnímu sportovnímu obsahu.
Výzkum realizovala společnost Atmedia na základě dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 3 939 respondentů (internetová televizní populace ve věku 15-69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve dvou vlnách, v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku. Sběr dat realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI.
Společnost Atmedia představila atmedia index v polovině roku 2021.
redakce