S TV Nova si mohou diváci zasoutěžit skrze HbbTV
| Tisk | komentáře
Skupina Nova přichází s dalším přelomovým upgradem v oblasti HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV). Na podzim minulého roku byla představena funkce Kvízových otázek, která umožňuje dotazovat se diváků v lineární vrstvě během vysílání. Momentálně byla spuštěna nadstavba této funkce, kdy diváci mohou soutěžit přímo na televizních obrazovkách.
Skupina Nova představila novou funkcionalitu v podobě soutěžní otázky na televizní obrazovce. Při přepnutí na stanici se divákovi zobrazí soutěžní otázka a divák odpovídá pomocí ovladače. Vyhodnocení probíhá okamžitě, a pokud divák odpoví správně, je přesměrován do HbbTV aplikace, která popisuje další postup za výhrou (např. zanechání telefonního čísla pro slosování).
▲ Obr č. 1 - Soutěž přes červené tlačítko na TV Nova (foto: TV Nova)
„
Prvním klientem, který tento typ otázky využil, je pivovar Zlatý bažant ve spolupráci s agenturou iProspect, se kterým měli diváci možnost soutěžit o 100 plechovek Zlatého bažanta. Na soutěžní otázku odpovědělo 2,46 % diváků a bylo zaznamenáno téměř 11 000 správných diváckých odpovědí, přičemž 58 % odpovídajících zanechalo své telefonní číslo pro účely slosování.
Soutěžní funkce může být cílena na diváky konkrétních pořadů, v rámci afinitních cílových skupin, geografické polohy, s určitou značkou televizoru anebo například v rámci exkluzivního cílení MAX REACH.
HbbTV je jednou z nejrychleji se vyvíjejících technologií. V současnosti vidí červené tlačítko na stanicích Skupiny Nova téměř 2,4 milionů diváků. Za 1Q 2023 byl zaznamenán 9% nárůst sledování dlouhých videí v rámci AVOD právě prostřednictvím HbbTV.
zdroj: ATO-Nielsen Q1 2023 a 2022, TV Nova
redakce
Skupina Nova představila novou funkcionalitu v podobě soutěžní otázky na televizní obrazovce. Při přepnutí na stanici se divákovi zobrazí soutěžní otázka a divák odpovídá pomocí ovladače. Vyhodnocení probíhá okamžitě, a pokud divák odpoví správně, je přesměrován do HbbTV aplikace, která popisuje další postup za výhrou (např. zanechání telefonního čísla pro slosování).

▲ Obr č. 1 - Soutěž přes červené tlačítko na TV Nova (foto: TV Nova)
„
Jsme velmi spokojeni s výsledky této novinky, která nám umožňuje dosáhnout velkého zásahu na televizní obrazovce s vysokou mírou interakce. Díky této funkci můžeme propojit diváky s našimi pořady nebo obchodními partnery,“ doplňuje Iva Dohnálková, Business Development Manager HbbTV.
Prvním klientem, který tento typ otázky využil, je pivovar Zlatý bažant ve spolupráci s agenturou iProspect, se kterým měli diváci možnost soutěžit o 100 plechovek Zlatého bažanta. Na soutěžní otázku odpovědělo 2,46 % diváků a bylo zaznamenáno téměř 11 000 správných diváckých odpovědí, přičemž 58 % odpovídajících zanechalo své telefonní číslo pro účely slosování.
Soutěžní funkce může být cílena na diváky konkrétních pořadů, v rámci afinitních cílových skupin, geografické polohy, s určitou značkou televizoru anebo například v rámci exkluzivního cílení MAX REACH.
HbbTV je jednou z nejrychleji se vyvíjejících technologií. V současnosti vidí červené tlačítko na stanicích Skupiny Nova téměř 2,4 milionů diváků. Za 1Q 2023 byl zaznamenán 9% nárůst sledování dlouhých videí v rámci AVOD právě prostřednictvím HbbTV.
zdroj: ATO-Nielsen Q1 2023 a 2022, TV Nova
redakce