Quantcast

AMC+ stále v plánu, zřejmě bude pod jiným názvem

| Tisk

Streamovací platforma AMC+ je stále v plánu pro země střední Evropy. Odstartuje pravděpodobně pod jiným názvem. Jaké další novinky chystá AMC Networks pro české a slovenské diváky je dnešní rozhovor.

Lifestylový kanál Spektrum Home se začátkem března dostal k většině českých domácností - stanice je dostupná vedle placených televizních platforem také zdarma v pozemním vysílání v rámci celoplošné vysílací sítě 23 (multiplex 23). O rozvoji Spektrum Home a dalších plánech je rozhovor s Irenou Novotnou, country managerem pro CZ a SK společnosti AMC Networks International.

Parabola.cz: Spektrum Home je od začátku března dostupný většímu počtu diváků - stanice vstoupila do pozemního vysílání. S jakým záměrem jste vstoupili do DVB-T2? Kvůli propagaci svých placených programů, zvýšení příjmů z reklamy nebo jen kvůli vyzkoušení nového distribučního média?

Irena Novotná, AMC Networks International: Spektrum Home je televizní stanice, která je v našem regionu již dobře zavedana. Touto změnou jsme chtěli dosáhnout lepší distribuce, abychom mohli náš obsah poskytnout co nejširšímu okruhu diváků. Pevně věříme, že s rozšířenou distribucí se nám rozšíří i reklamní příležitosti, a snažíme se využít výhod toho, že všechny české domácnosti ji teď mohou sledovat. Díky reklamnímu potenciálu hodláme navýšit investice do obsahu stanice se zvláštním zřetelem na českou lokální tvorbu. Chceme, aby tato stanice byla pro diváky televizním ostrovem klidu v tomto uspěchaném světe.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Spektrum Home - programové schéma a žánry (foto: parabola.cz, prezentace AMC)

Stanice Spektrum Home byla doposud vnímána jako značka placeného programu. Změní se programové cílení po vstupu do terestrického vysílání?

Ano, kromě obvyklých oblíbených pořadů, jako jsou Property Brothers a Zahradníkův svět s Monty Donem, bude programová skladba pestřejší a přibudou nové žánry, včetně obsahu pro ženy. Slovo Domov, z názvu stanice, by mělo být vnímáno v širším slova smyslu - váš dům, váš byt, vaše zahrada, ale také vaše rodina, vaše cestování, vaše zdraví.

Stanice Spektrum Home vysílá od dubna ve vysokém rozlišení (HDTV). Máte v úmyslu svůj program nabízet divákům pozemního vysílání v HD? Pokud ano, od kdy? Pokud ne, proč?

Ano, je to možné, záleží to na dohodě s provozovatelem.

Využijete přítomnost Spektrum Home pro propagaci svých placených programů?

Ano, na stanici Spektrum Home propagujeme obsah jiných stanic napříč našim portfoliem, abychom ukázali rozmanitost žánrů, které nabízíme.


obrázek

▲ Obr č. 2 - Irena Novotná, contry manager CZ&SK, AMC Networks International (foto: parabola.cz)

Uvažujete o případném rozšíření své přítomnosti v terestrické vysílání o další programy?

Spuštění Spektrum Home do volného vysílání je to pro nás prvním vstupem do této nové oblasti, vykročili jsme do ní, protože věříme, že je to lukrativní cesta, jak zlepšit naši pozici na českém trhu. V případě, že dosáhneme očekávaných výsledků, určitě zvážíme všechny další možnosti.

Spektrum Home není stanicí jen o vysílání akvizičních pořadů, ale investujete i do výroby vlastních titulů. Jaké pořady pro nadcházející období pro diváky chystáte?

Další pořady domácí tvorby budou zaměřeny na vaření a cestování.

Chcete na televizní stanici Spektrum Home vysílat z domácí produkce jen pořady, které jsou vytvořeny „na klíč“ pro skupinu AMC nebo jste otevřeni jednání se všemi domácími producenty pořadů?

Jsme vždy otevřeni jednat s domácími producenty, kteří nám pomohou obohatit programovou skladku stanice a podílejí se tak na tvorbě živého obsahu knihovny. Každou lokální produkci posuzujeme samostatně.

Skupina AMC poskytuje ve vysokém rozlišení své filmové stanice AMC a Film+, sportovní Sport1 a Sport2, dokumentární Spektrum a nejnověji Spektrum Home. Kdy nabídnete ve větších detailech i zbývající stanice - dětské Minimax a JimJam, dokumentární CBS Reality či gastronomickou TV Paprika?

Do budoucna plánujeme vysílání i dalších stanic z našeho portfólia v HD rozlišení, momentálně nejsou dány konkrétní termíny. Je to jedna z oblastí, které se věnujeme a sledujeme trendy na trhu.

Většina stanic z portfolia AMC se vysílá na českém a slovenském trhu v lokálním feedu, který má přizpůsobený program místnímu trhu. Divákům tak můžete především nabídnout lokální obsah. Jak jsou domácí pořady oblíbeny u diváků?

Domácí pořady patří rozhodně mezi jedny z nejoblíbenějších mezi ženskými diváky, na které stanice Spektrum Home cílí primárně. S pořadem Luxusní bydlení chceme smíchat charakteristiky žánru stanice s místním nádechem. Programová sestava se plánuje postupně rozšiřovat a průběžně přibývají nové žánry.

Podle dřívějších zpráv má skupina AMC spustit ve střední Evropě streamovací službu pod názvem AMC+. Jak to vypadá se spuštěním této platformy a co od ní mohou diváci očekávat?

Plány na spuštění AMC+ pro tento region zůstávají v platnosti, ale pravděpodobně pod jiným jménem. Hledáme teď nejoptimálnější platformové řešení pro OTT služby. Bližší informace budou včas oznámeny.

V květnu představí AMC premiéru osmé řady hororového seriálu „Fear the Walking Dead“. Bude i další série?



FEAR (Fear the Walking Dead) je vlajkovou lodí stanice AMC v České republice. Prozatím je 8. série komunikována jako poslední, ale jak se říká, nikdy neříkejte nikdy ... a o zombících to platí dvakrát

Máte v plánu výrobu dalších seriálů a filmů pro AMC?

Naše mateřská společnost průběžně produkuje nové seriály. Při výběru seriálů z vlastní produkce pro náš region vždy zohledňujeme trendy a divácké preference. Takže ano, i v budoucnu se mohou diváci těšit na vlastní výrobu AMC.

Děkuji Vám za rozhovor.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články