Quantcast

ČT zahajuje novou online komunikaci s diváky

| redakce | tisk

Česká televize má od ledna nové internetové stránky a rozjíždí technicky vyspělejší iVysílání. Titulní strana webu www.ceskatelevize.cz nabízí přehlednější služby a strukturu. Internetové stránky také počítají s větší provázaností se sociálními sítěmi a aplikacemi v telefonech.

Titulní strana webu promuje hlavní pořady a události z programů České televize a diváci dostávají více přesných tipů na aktuální pořady vysílané v daný den, které jsou rovněž umístěné v internetovém úložišti „iVysílání“. Každý ze čtyř programových okruhů České televize má od ledna své speciální internetové stránky. Programy ČT1 a ČT2 se zcela novým designem, v novém futuristicky laděném kabátě budou spuštěny ve druhém čtvrtletí. „Na titulní straně je přehledně vyjádřeno to, v čem je síla televize veřejné služby a co lidé očekávají od internetu - tedy rychlé vizuální informace o hlavních pořadech, audiovizuální obsah právě odvysílaných pořadů, archiv v iVysílání a samozřejmě zprávy, sport, regionální servis a počasí. Zkrátka stavíme weby na nejsilnějších stránkách programu,“ říká výkonný ředitel divize ČT Nová média Milan Fridrich.

Nové webové stránky České televize odrážejí současné světové trendy a posilují podporu programů a pořadů televize veřejné služby v online světě. „Nové weby, včetně těch co vzniknou, by měly ukázat Českou televizi jako moderní a stále se zdokonalující veřejnou službu, která umí vytvářet atraktivní prostředí i pro internetového diváka. Nechceme však jen dělat vizuálně přitažlivé weby, hlavním smyslem našeho úsilí je modernizovat a prohloubit online komunikaci televize s diváky,“ upřesňuje Milan Fridrich.

Mezi novinkami na titulní straně je například rubrika Osobnosti doporučují, kde se budou nacházet tipy na pořady uložené výhradně v iVysílání. Významnou inovací je, že stránky www.ceskatelevize.cz spolu s weby www.ct1.cz a www.ct2.cz budou svou strukturou vybízet ke sledování jednotlivých pořadů nejen v televizi, ale přímo na internetu nebo v multimediálních tabletech a tzv. chytrých telefonech. „Fandíme klasické televizi a kolegům, kteří tvoří programové schéma, ale musíme nově počítat také s lidmi, kteří upřednostňují nejmodernější technologie. Proto je tady divize ČT Nová média, která chce pořady, zprávy a přenosy vysílané v ČT dostat k divákům na nových platformách, což samozřejmě znamená, že televize začne naplňovat své poslání veřejné služby novým způsobem,“ dodává ředitel divize Nová média.

K tomuto účelu bude sloužit především nová podoba iVysílání, jež je zatím v testovacím provozu, a kterou Česká televize spustí během ledna. Tato populární služba mění svou strukturu, barevné ladění, design, ale hlavně bude technicky zdatnější. Novinkou je personalizace a roztřídění pořadů do přehledných boxů. Významnou novinkou je fakt, že se ČT rozhodla pro přechod ze stávajícího videoformátu Windows Media (WMW) na Flash video (FLV), přesněji řečeno na formát H.264. Veškerý dosavadní videoobsah proto překódovala do nového formátu na webový streaming. Pro představu je třeba uvést, že musela překódovat obsah rovnající se 1 378 dnům, což odpovídá téměř čtyřem letům celodenního přehrávání. Nové iVysílání nabídne také vybrané televizní pořady ve vysokém rozlišení (HD). „Portály ČT24, ČT4 a iVysílání jsou také zdrojem aplikace pro tablety, jakým je iPad a tzv. chytré telefony. Během prvního kvartálu pronikne Česká televize s těmito weby do několika operačních systémů, včetně Androidu a Symbianu 3. Chystáme však i další novinky pro iPhone a iPad. Nové stránky jsou navrženy tak, aby tyto aplikace byly mediálně velmi atraktivní a uživatelsky snadno ovladatelné,“ uzavírá ředitel divize ČT Nová média Milan Fridrich.

zdroj: ČT





Reklama




Vybrané články