Quantcast

Polsko: Konec hlasitých reklam

| redakce | tisk

Polský regulátor médií KRRiT (Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji) od června 2011 monitoroval hlasitost reklam u televizních stanic. Monitoring skončil v červenci. Měřena byla hlasitost reklam u 58 televizních vysílatelů, kteří podléhají polské ústavě o televizním a rozhlasovém vysílání.

Měření pro KRRiT prováděla Univerzita hudby ve Varšavě. Podle nařízení KRRiT z června 2010 se reguluje chování reklamy a teleshoppingu u rozhlasových a televizních pořadů. Vysílatel je povinen pečovat o to, aby objem reklamy a teleshoppingu nepřekročovala hlasitost předchozí relace.

V případě porušení nařízení může KRRiT rozhodnout o uvalení sankcí vyplývající z článku 53 ústavy o rozhlasovém a televizním vysílání ve výši až 50 procent ročního poplatku za využívání kmitočtu nebo až do 10 procent výše příjmů.

Výsledky měření v současné době analyzuje KRRiT. Katarzyna Twardowska, mluvčí KRRiT uvedla, že plný report bude pravděpodobně publikován v září 2011. Již nyní ale může prozradit, že vysílatelé překročili úroveň hlasitosti reklam.

Nařízení KRRiT vyžaduje, aby hlasitost reklamy nebyla vyšší než úroveň hlasitosti 20 sekund před vysíláním reklamy.

zdroj: satkurier.pl





Reklama




Vybrané články