Quantcast

EU: Reklama na pay-tv se může omezit

| redakce | tisk

Členské státy Evropské unie (EU) mohou rozhodovat o limitech reklamy na placených kanálech. V zásadě mohou být přísnější podmínky na placených stanicích proti volně vysílaným programům pro které bývá reklama jediným zdrojem jejich příjmů.

Evropský soudní dvůr tak rozhodl na základě stížnosti provozovatele satelitní pay-tv platformy Sky Italia ve věci pokuty za překročení limitů reklamy.

Italské zákony umožňují vysílat na placených kanálech méně reklam za den nebo za hodinu v porovnání s neplacenými programy. Italský pay-tv operátor Sky Itlaia se odvolal proti pokutě, kterou dostal za překročení tamních limitů reklamního času. Zákon umožňuje na bezplatných kanálech vyplnit 18 procent vysílacího času v hodině reklamou, na pay-tv je tento podíl menší (maximálně 14 procent). V obou případech je možné překročit tuto hranici maximálně o 2 procenta s tím, že následující hodinu odvysílá provozovatel reklamy méně.

Sky Italia překročila reklamní limity 5.3.2011. Provozovateli byla vyměřena pokuta ve výši 10.329 eur. Místní regulátor zjistil, že mezi 21. a 22. hodinou činil podíl reklamy ve vysílání Sky Sport 1 celkem 16,78 procenta. Podle Evropského soudního dvora umožňuje směrnice o audiovizuálních mediálních službách vyplnit až 20 procent z hodiny reklamou (12 minut). Jednotlivé členské státy si mohou stanovit různé limity pod tuto hranici.

V Německu a také v Česku zatím neexistují žádné rozdílné limity pro vysílání reklamy na bezplatných a placených stanicích.

zdroj: Digital Fernsehen





Reklama




Vybrané články