Quantcast

Placenou televizi bude využívat 1/2 domácností

| redakce | tisk

Celosvětový trh s placenou televizí měl na konci prvního kvartálu 2015 více než 900 milionů zákazníků, což představuje 48 procentní podíl na trhu a je pravděpodobné, že bude stabilně růst i v následujících pěti letech a to zejména na rozvíjejících se trzích.

Vyplývá to z reportu trhu s pay-tv společnosti ABI Research, která očekává, že 1/2 domácností bude mít v roce 2017 přístup k placeným televizním službám, což představuje 1 miliardu abonentů.

Poskytovatelé pay-tv čelí rostoucí konkurenci ze strany alternativních platforem jako OTT. ARPU stále klesá napříč různými platformami na různých trzích. Mnoho operátorů přidalo OTT služby, video on demand (video na požádání), multiscreen, aby mohli konkurovat poskytovatelům OTT služeb. Tyto služby přispěly k dalším příjmům operátorů placených služeb, stejně tak i k zachování loajality zákazníků.

Konkurence je vyšší na vyspělejších trzích, jako je Severní Amerika a západní Evropa, kde je penetrace pay-tv stejně vysoká (od 60 do 80 procent). V těchto zemích se očekává pomalejší tempo růstu placené televize.





Reklama




Vybrané články