Quantcast

TV Markíza nasadila nový typ reklamy přes HbbTV

| redakce | tisk

Slovenská komerční televize Markíza začala prodávat reklamu i prostřednictvím HbbTV. Do vysílání zařadila nový typ reklamy, která se zobrazuje na televizorech a set top boxech s HbbTV, které jsou připojené k internetu.

Nový formát reklamy využívá Slovenská spořitelna pro propagaci bankovní aplikace George. Píše o tom portál Živé.sk. Reklama se zobrazuje náhodně během sledování pořadu a na několik sekund se zmenší samotný program Markízy a pod a vedle obrazu se zobrazují reklamní bannery. Nový typ reklamy popisuje Živé.sk jako otravnou. Nicméně pro komerční televize je reklama důležitá - je hlavním zdrojem příjmu.

TV Markíza nasadila nový typ reklamy přes HbbTV
▲ TV Markíza nasadila nový typ reklamy přes HbbTV

Zatím jde o první reklamní kampaň v HbbTV a očekává se, že podobných formátů bude ve vysílání Markízy přibývat. HbbTV reklamu lze na některých televizorech a set top boxech zablokovat a to tím, že uživatel deaktivuje služby HbbTV. Tím ale divák zcela přijde o možnost využívat služby, které nabízejí aplikace založené na bázi HbbTV (zpravodajství, teletext, archív). Výjimkou jsou v tomto směru linuxové přijímače založené na operačním systému Enigma2 (E2). HbbTV aplikace jsou aktivní jen v okamžiku, kdy uživatel stiskne červené tlačítko na dálkovém ovládání. Tím dojde k aktivaci pluginu,který musí být v přijímači nainstalovaný. HbbTV plugin je dostupný pro některé novější set top boxy s E2 a některé image.

HbbTV aplikace mohou vysílatelé nabízet prostřednictvím pozemního, satelitního či kabelového vysílání. V IPTV se hybridní vysílání neposkytuje. Ze slovenských celoplošných vysílatelů nabízí HbbTV aplikace veřejnoprávní RTVS (Rozhlas a televize Slovenska) a zmíněná TV Markíza. Konkurenční stanice JOJ a TA3 HbbTV aplikace zatím neposkytují.





Reklama




Vybrané články