Quantcast

Mediaset omezí na hlavním programu reklamu

| redakce | tisk

Italská mediální skupina Mediaset přichází se zajímavým experimentem. Od 1. října 2019 nebude na svém nejsledovanějším programu Canale 5 v části hlavního vysílacího času (prime time) vysílat reklamu.

Půjde o časové pásmo od 21:30 do 22:45 hodin, kdy nebude reklama vysílána vůbec a v dalším pásmu od 22:45 hodin do půlnoci budou reklamní breaky trvat maximálně 3 minuty, včetně self promotion stanice. Půjde o experiment, který by měl potěšit zejména televizní diváky, kteří uvidí méně reklamu a více vysílaných pořadů. Krok naopak méně potěší zadavatele reklam, kterým se zvýší cena za reklamu o cca 5 procent.

V případě, že experiment provozovatele posílí pozici stanice na trhu a zároveň nebude příliš omezovat reklamní zadavatele, rozšíří se tato novinka na všechny stanice Mediasetu. Změny se týkají jen uvedených časových pásem. Přes den se reklamní prostor nezmění.

Komerční televize jsou financované především reklamou a proto krok Canale 5 a skupiny Mediaset je neobvyklý a na stranu druhou může stanici přinést další diváky, kteří se na komerční stanice nechtějí dívat kvůli vyššímu množství reklamních spotů.

Text vznikl ve spolupráci se čtenářem franck.





Reklama




Vybrané články