Quantcast

Atmedia již 10 let buduje trh tematických stanic v ČR

| redakce | tisk

Již po dobu 10 let se Atmedia kontinuálně věnuje budování trhu tematických stanic v ČR. Zatímco v roce 2009, rok po svém vzniku, obchodně zastupovala 13 tematických stanic, dnes jich je již 27.

Upevnění pozice tematických kanálů na televizním trhu napomohlo kromě soustavného rozvíjení také jejich přihlášení společností Atmedia do elektronického měření sledovanosti televize (PCEM). Díky tomu získal televizní trh první údaje a vhled do sledovanosti těchto stanic a návyků diváků. Celkem je dnes do měření sledovanosti zapojeno 52 TV stanic.

Na počátku měření PCEM v roce 1997 byly do systému zapojeny jen největší televizní stanice jako ČT1, ČT2, Nova, Prima, později také ČT sport, ČT24 a Nova Cinema. Na podzim 2009 došlo k rozšíření o 13 tematických stanic zastupovaných Atmedia, mezi kterými byly například AXN, CS Film, Disney Channel, Film+, Minimax nebo Spektrum.

Tématické stanice zastupované Atmedia
▲ Tématické stanice zastupované Atmedia

Od roku 2009 pak Atmedia kontinuálně rozšiřovala portfolio zastupovaných tematických TV stanic. K největšímu rozšíření došlo v roce 2013 z důvodu digitalizace při přechodu z analogového vysílání na DVB-T.

Atmedia dnes obchodně zastupuje 27 tematických stanic, do PCEM jich je zapojeno hned 21 z nich. Tyto stanice v současné době oslovují každý měsíc 6 milionů lidí (CS 4+), což je přes 60 % všech diváků v České republice.

V porovnání se zahraničím dohání Česká republika v měření sledovanosti tematických kanálů další evropské země. Na vybraných zahraničních trzích, kde probíhá měření sledovanosti menších tematických televizních stanic již delší dobu, je počet zapojených TV stanic do měření sledovanosti mnohem větší. V Polsku je například počet takových stanic přes 150. V Rakousku nebo Německu je ale měřených televizních kanálů naopak pouze okolo 30, na Slovensku pak 15.





Reklama




Vybrané články