Místo pro Vaši reklamu

Sanremo 2020 v číslech: 22 hodin přenosu a miliony diváků u TV

| redakce | tisk | názory

V minulém týdnu se uskutečnil jubilejní 70. ročník hudebního festivalu Sanremo, který je populární nejenom v Itálii ale po celém světě. Jen v samotné Itálii šlo o nejsledovanější show od roku 2000. Vyplývá to z měření sledovanosti festivalu.

Festival Sanremo 2020 byl zahájen v úterý 4. února 2020 a skončil v noci na neděli 9. února 2020. O přenos se postaralo 15 televizních produkcí a stejný počet rozhlasových. Přenos zpracovávaly 3 přenosové vozy, 2 fly režie a 7 studií pro střih a efekty.

Náklady Rai na Sanremo 2020 se vyšplhaly na závratných 18,9 milionů eur (tj. cca 472,5 milionů korun). I přes vysoké investice do festivalu je Rai v zisku - na reklamě během Sanrema Rai vydělala zhruba dvojnásobnou částku - 37,7 milionů eur (tj. cca 942,5 milionů korun).

Sanremo je prestižní hudební festival, který sledují miliony italských domácností ale díky prodeji vysílacích práv do Rumunska, Albánie, Švýcarska, Malty mohly Sanremo sledovat diváci i v jiných zemích. Celosvětově on-line prostřednictvím video platformy Rai Play.

"Rai 1 je čím dál více vysokorozpočtová televize. Investice jsou za poslední roky enormní. Na jednu stranu jsme tím získali věrnost mnoha diváků a prestiž v zahraničí, ale na druhou stranu to nese i svá rizika. Když nastavíte laťku příliš vysoko, je čím dál těžší jí udržet," říká ředitel Rai 1 Stefano Coletta. "Diváci se již nespokojí s obyčejným seriálem nebo jednoduchou zábavou. Chtějí dokonalé produkty. Pro nás je to samozřejmě výzva, protože míříme výš a výš, ale je to obrovská finanční zátěž," doplňuje.

Rai 1 chce za týden zahájit přípravy na Sanremo 21. Týden získal produkční tým odpočinku po náročném 70. ročníku festivalu.

70. ročník Sanrema byl kriticky hodnocen jen po stránce stopáže - přenos končil kolem půl třetí ráno. "Souhlasím, že není možné končit ve 2:30 ráno. Sanremo je především festivalem hudby a proto nelze zkrátit hudbu a hudební hosty. Ale lze omezit nehudební hosty a to také uděláme. Od příštího uměleckého ředitele festivalu budu chtít, aby Sanremo končilo nejpozději mezi půlnocí a půl jednou," uvedl šéf prvního programu Rai.

Vedle Sanrema Rai masivně investuje do produkce dalších typů pořadů jako jsou filmy, seriály či dokumenty.

"Od příští sezony opět vsadíme na projekty které jsou vysoce hodnocené a výborně se prodávají do světa. Za poslední tři roky jsme prodali pět desítek produktů do 162 zemí, od seriálů, filmů, dokumentů až po umělecké pořady. Ohledně dramatické tvorby nám největší radost dělá seriál Geniální přítelkyně který se prodal do 162 zemí, v Číně sledovalo první sérii 100 milionů lidí," uvedl Stefano Coletta, šéf Rai 1.

Dramatická tvorba je na vzestupu. "Nadcházející sezónu zdvojnásobíme dramatickou tvorbu. Do vysílání chystáme například seriál Survivors který otevře cestu novému žánru a tím je kombinace sci-fi a thriller. Dále historický seriál Leonardo, o který už nyní projevilo zájem více než 100 televizních společností," přibližuje ředitel Rai 1.

"V přípravě je politický thriller Věčné město který natáčíme s americkou koprodukcí. A samozřejmě mnoho dalších. V příští sezoně nabídneme jen na Rai 1 okolo 15ti premiérových seriálů všechny ve světové premiéře," vyjmenovává Stefano Coletta.

Sanremo 2020 v číslech:

• 22 hodin a 3 minuty přímého přenosu během pěti dní
• 5 stanic Rai které se věnovaly festivalu
• 15 televizních produkcí
• 15 rozhlasových produkcí
• 3 přenosové vozy
• 2 satelity pro přenos signálu backup (Sat ITA 646 HD a ITA 475 HD)
• 2 fly režie
• 7 studií pro střih a efekty
• 1 digitální studio pro news a vstupy do vysílání
• 1400 akreditovaných novinářů z toho více než 100 ze zahraničí
• náklady na festival 18,9 milionů eur
• tržby za festival 37,7 milionů eur
• práce na festivalu začínala každý den v 7hod ráno a končila ve 4:30 ráno
• na festivalu denně pracovalo 678 lidí
• celková sledovanost festivalu byla 35 milionů a 500 tisíc diváků (součet i ze zahraničí Rumunsko, Albánie, Švýcarsko, Malta a Rai Italia a online Rai Play ve světě)
• více než 9 milionů kontaktů denně na sociálních sítích
• čtvrtý den po festivalu je vítěz festivalu Diodato hvězdou v Evropě. Už nyní má nabídky z Německa, Španělska či Švýcarska. Během tří dnů měla jeho píseň 11 miliónů zhlédnutí na YT. Na Wikipedii je Diodato již v 17ti jazycích.

zdroj: franck + vl.info

názory čtenářů