Quantcast

Astra TV monitor: Satelit zásobuje většinu tv domácností v Německu

| redakce | tisk

Satelit je v Německu hlavním distribučním médiem televizního signálu. 17 milionu televizních domácností přijímá programy ze satelitu s podílem 45,7% (2020: 17,12 milionu nebo 45,4%).

Na druhém místě je kabelová televize s 15,58 mln tv domácností s tržním podílem 41,9 (2020: 15,85 mln, tj. 42%). IPTV dosahuje do 3,31 mln tv domácností, což odpovídá tržnímu podílu 8,9% (2020: 3,24 mln nebo 8,6%). Počet domácností s příjmem programů přes DVB-T2/HD je 1,33 mln, což představuje 3,6% (2020: 1,54 mln, tj. 4,1%).

"Pro desítky milionů lidí je televize nesmírně důležitým médiem - jak pro informace o světových událostech ze spolehlivých zdrojů, tak pro zábavu. Satelit k tomu nabízí nejlepší infrastrukturu. Přinášíme kanály do každé domácnosti a na každé místo v zemi za ekonomických podmínek a v nejlepší kvalitě," říká Christoph Mühleib, jednatel společnosti ASTRA Deutschland.

Domácnosti s tv příjmem a podíly distribučních platforem v Německu (foto: Astra TV Monitor/Kantar)
▲ Domácnosti s tv příjmem a podíly distribučních platforem v Německu (foto: Astra TV Monitor/Kantar)

V Německu je stále 3,46 milionu televizních domácností s SD příjmem
Počet HD domácností v Německu se v roce 2021 mírně zvýšil na 33,76 milionu (2020: 33,39 milionu). To znamená, že 91 procent všech televizních domácností v Německu přijímalo své programy v HD kvalitě. Satelit je vedoucím distribučním kanálem pro HD televizi s 15,93 milionu domácností, následuje kabelová televize s 13,24 milionu, IPTV (3,26 milionu) a pozemní vysílání (1,33 milionu). Nárůst HD domácností se tak v porovnání s předchozími lety znatelně vyrovnal, rozdíl v HD kvalitě je však stále značný: 3,46 milionu televizních domácností stále přijímá televizní programy výhradně v SD rozlišení, z toho přibližně 1,07 milionu satelitních domácností.

To jsou ve stručnosti hlavní výsledky aktuálního ASTRA TV Monitoru 2021, který každoročně z pověření společnosti ASTRA shromažďuje institut pro výzkum trhu Kantar. Vycházejí z 37,22 milionu televizních domácností v Německu (2020: 37,75 milionu). Průzkum se uskutečnil na konci roku 2021 v celkem 6 004 domácnostech v celém Německu. Při vyhodnocování byla v každém případě zohledněna první přijímací cesta, tj. hlavní přijímací zařízení domácnosti.

zdroj: Astra





Reklama




Vybrané články