Quantcast

Na ČT by se mohla vrátit reklama

| redakce | tisk

Na natáčení českých filmů chybí peníze. Do Státního fondu pro rozvoj kinematografie mají podle zákona o kinematografii přispívat české komerční stanice z výnosů z reklam. Komerční Nova a Prima do fondu dodají peníze, jakmile budou znát letošní výši výnosů z reklam - tedy v příštím roce.

Podle zákona mají privátní televize do fondu odvádět 2 procenta z reklamních výnosů - zhruba 150 milionů korun. Veřejnoprávní televize s výjimkou minima na ČT2 a ČT4 reklamu nevysílá. Píše o tom web Novinky.cz.

V nedělním diskusním pořadu Otázky Václava Moravce se debatovalo o tom, jak tento problém řešit. Zejména od veřejnoprávní televize.

První možnost získání prostředků pro financování českých filmů je vybírat jistou část přímo z koncesionářských poplatků, které jdou do ČT. Druhá varianta by měla znamenat návrat reklamy na všechny programy ČT a třetí přesunutí reklamy z ČT2 na sledovanější ČT1. "Ano, ale jen v omezeném rozsahu, a rozhodně nepřerušovat reklamou pořady a filmy," uvedl k tomu generální ředitel ČT Petr Dvořák.





Reklama




Vybrané články