Eurosport slaví 30. narozeniny

| redakce | tisk

Panevropský sportovní kanál Eurosport dnes slaví 30. výročí svého vzniku a zahájení vysílání. Významné výročí připomíná sérií propagačních klipů na lineárních, digitálních a sociálních platformách, v nichž oslavuje sportovního ducha roku 1989. Eurosport zároveň vysílá sérii krátkých upoutávek inspirovaných jedinečnými sportovními událostmi a momenty, které nabídl v prvním roce své existence.

Významné výročí připomíná sérií propagačních klipů na lineárních, digitálních a sociálních platformách, v nichž oslavuje sportovního ducha roku 1989. Eurosport zároveň vysílá sérii krátkých upoutávek inspirovaných jedinečnými sportovními událostmi a momenty, které nabídl v prvním roce své existence.

Eurosport oslavuje 30. narozeniny (foto: Eurosport)
▲ Eurosport oslavuje 30. narozeniny (foto: Eurosport)

Eurosport spolupracuje s nejpopulárnější streamingovou službou Spotify, aby odstartoval specializovaný playlist s tematikou roku 1989 a digitální reklamní kampaň, která poběží od 5. do 28. února. Uživatelé Spotify budou cestovat časem a objevovat písně roku 1989 uspořádané tak, aby odpovídaly jejich osobním playlistům eurosport.withspotify.com.

5. února 1989 ve spolupráci s European Broadcast Union byl Eurosport spuštěn na Sky Television a nabídl divákům rozsáhlý sportovní obsah v angličtině, němčině a holandštině.

Již během prvního měsíce vysílání Eurosport představil významné sportovní události jako MS v alpském lyžování, MS v krasobruslení, MS v jízdě na bobech a světový snooker.

V současnosti je Eurosport domovem olympijských her v Evropě. Vysílání Eurosportu z OH v Pchjongčchangu 2018 dosáhlo rekordní lineární a digitální sledovanosti. Eurosport je pevně ukotven jako domov cyklistiky, tenisových grandslamů a zimních sportů. Jeho kanály dosahují 246 milionů kumulativních uživatelů v 75 zemích Evropy, Asie a Afriky.

Milníky Eurosportu:

1989 - Start Eurosportu na Sky Television.
1999 - Spuštění webových stránek Eurosport.com, které nabízejí fanouškům aktuální sportovní informace a výsledky. Eurosport.com se stal číslem 1 mezi online sportovními destinacemi v Evropě.
2005 - Spuštěn druhý program Eurosportu - Eurosport 2.
2007 - Vytvořena speciální divize Eurosportu - Eurosport Events, která se specializuje na management a podporu mezinárodních sportovních akcí především v motoristických sportech, např. FIA World Touring Car Championship, European Rally Championship a FIM Endurance World Series.
2008 - Spuštěn Eurosport Player, internetový přehrávač nabízející Eurosport 1 a Eurosport 2 a také programy na vyžádání.
2014 - Eurosport součástí Discovery Communications.
2015 - Discovery a Eurosport si zajistily práva na vysílání olympijských her napříč Evropou.
2018 - Discovery a Eurosport poprvé společně vysílají olympijské hry.
2019 - Více diváků na více obrazovkách než kdykoli v minulosti. Eurosport dosahuje na dvou svých programech 246 milionů kumulativních uživatelů v 75 zemích Evropy, Asie a Afriky.